avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 511 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Poliţe de asigurare, reasigurare ... Reparaþie auto în garanþie pe CASCO cu regres RCA
Discuție deschisă în Poliţe de asigurare, reasigurare şi probleme juridice conexe

Reparaþie auto în garanþie pe CASCO cu regres RCA

Bună ziua. În urmă cu o săptămână am fost implicat într-un accident rutier în care mi-am avariat auto din vina altui conducător. Întrucât deţin asigurare CASCO am decis să deschid dosarul de daună la ei urmând ca aceştia sa se îndrepte către RCA-ul vinovatului. La încheierea poliţei CASCO, valoarea de nou a maşinii a fost calculată la 14.700E(15.500E x 0,95) iar suma asigurată este de 12.600E.
Menţionez că maşina este practic nouă (1 an şi 3 luni), în garanţie, 12.000 km. În urma constatărilor făcute de inspectorul de daună, unele piese au fost propuse la înlocuire iar altele la reparaţie. Conform condiţiilor de acordare a garanţiei, pentru ansamblurile şi subansablurile supuse reparaţiilor, vopsirilor etc. se pierde garanţia.

Întrebări:
1. În cazul în care auto este declarat daună totală, ce sumă de bani aş primi pe maşină?
2. În cazul în care auto nu este declarat daună totală, ce soluţii am? Adică eu am cumpărat o maşină nouă cu intenţia de a mă folosi de ea pe termen îndelungat, mai am de plătit rate la bancă încă 6 ani, iar acum mă aleg cu o rablă pentru că să fim serioşi, o maşină reparată nu mai ajunge la starea iniţială. Aşa îmi luam una la mâna a doua la jumătate de preţ şi poate ieşeam mai câştigat.
Mulţumesc şi îmi cer scuze dacă am scris prea mult sau dacă am fost incoerent. În funcţie de răspunsurile şi de solicitările d-voastră voi reveni cu detalii.
Cel mai recent răspuns: cosminph , utilizator 09:10, 9 Martie 2013
1. Primiti suma asigurata scazand eventualele fransize existenta in polita si valoarea epavei daca aceasta ramane la dvs.;
2.Solutia imediata ar fi repararea masinii intr-un service agreeat de asigurator prin decontare directa intre asigurator si service.Depinde acum cat de avariata este masina si ce anume a fost afectat. La avarii minore care au afectat doar caroseria, in urma reparatiei, se poate spune ca masina este ca noua. Probleme se ivesc atunci cand sunt afectate, directia si motorul, intr-ucat service-ul poate folosi piese de schimb nu tocmai originale.
Raspunsurile la intrebarile dvs. le gasiti in conditiile de asigurare anexate politei de asigurare. Cititi-le.
cioan a scris:

Raspunsurile la intrebarile dvs. le gasiti in conditiile de asigurare anexate politei de asigurare. Cititi-le.


:) Multumesc, am citit si eu prevederile din polita CASCO, dar ma interesa dacă exista alta modalitate de a fi despăgubit avand in vedere ca nu eu sunt vinovat si ca masina era practic noua. Adica nu prea as avea de gand sa ma aleg cu o rabla in timp ce cel vinovat a platit o amenda de 300 lei(150 in 48 ore) si acum isi vede bine-mersi de treburile obisnuite si multumita vitezei mele de reactie a scapat si cu masina intreaga dupa eveniment - o zgarietura mica pe aripa stanga.
albastrel_2 a scris:


2.Solutia imediata ar fi repararea masinii intr-un service agreeat de asigurator prin decontare directa intre asigurator si service.Depinde acum cat de avariata este masina si ce anume a fost afectat. La avarii minore care au afectat doar caroseria, in urma reparatiei, se poate spune ca masina este ca noua. Probleme se ivesc atunci cand sunt afectate, directia si motorul, intr-ucat service-ul poate folosi piese de schimb nu tocmai originale.


Maşina este internata in service-ul reprezentantei, care are decontare directa cu casco. In prima faza s-a facut o constatare de catre inspector, avariile vizibile - fara a demonta vreun element al masinii - fiind trecute intr-o fisa pe care am semnat-o si eu. Dupa analizarea auto de catre mecanici au fost gasite si alte defecte, acestia intocmind o lista pe care au trimis-o asiguratorului si pe care eu nu am semnat-o.
În mare e vorba de urmatoarele piese: bara fată+proiector dr, faruri, radiatoare, ventilator, compresor, curea zdrelita, rezervor lichid parbriz, aripa dr fata, scut motor, cadru motor, janta dr fata+articulatii roata, prag dreapta si o serie de plastice din jurul rotii dr - toate acestea de inlocuit,/ lonjeroane deviate cu vreo 10-15 grade spre stanga, capota, portieră dr spate, aripa dr spate si bara spate de vopsit - au fost usor zgariate in urma contactului cu celalalt auto. Astea reprezinta ceea ce se vede. E posibil sa existe si la amortizor drt probleme si chiar la motor de la zdruncinatura.
Mai revin cu cateva intrebari si cu speranta ca nu sunt prea sacaitor, dar vreau sa fiu si eu pregatit inainte sa pun pixul pe hartie.
1. Exista vreun act normativ care reglementeaza relatiile dintre service-uri si clienti?
2. Service-ul a intocmit un deviz pe care l-a trimis asiguratorului spre aprobare.
Dupa ce masina va fi reparata, ce documente ar trebui sa solicit de la service din care sa reiasa ce piese au fost montate pe masina (producator, coduri, garantia acestora etc).
Cum masina nu o pot demonta ca sa vad ce piese au fost montate sau sa verific in detaliu cum a fost executata lucrarea, vreau sa stiu cum pot actiona in cazul in care apar probleme cu masina dupa reparatie datorita unor executii neconforme,
Multumesc.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Problema dosar dauna fondul de garantare arsene21 arsene21 Salut, Am urmatoarea problema. In urma unui accident, masina mi-a fost avariata atat fata cat si spate iar cel vinovat avea asigurare la Astra. Am luat ... (vezi toată discuția)
Refuz de plata dauna casco lia88 lia88 Buna seara, va rog sa ma ajutati si pe mine cu o parere. In 29.12.2011 am deschis un dosar de dauna (in baza politei casco) deoarece mi-am gasit masina ... (vezi toată discuția)
Dosar dauna acceptat, ulterior refuzat Mdragomir Mdragomir Buna seara, In urma cu putin timp, am avariat relativ minor ( zgaria si infundat aripa dreapta spate, si bara spate langa aripa)autoturismul personal, ... (vezi toată discuția)