Bună ziua!
Cum credeţi că aş putea rezolva problema participării proprietarilor cu centrale termice , la cheltuielile privind schimbarea sau repararea coloanelor de încălzire? Eu sunt administrator, fac listele de întreţinere iar preşedintele este posesor al unei centrale termice şi nu vrea să participe la cheltuielile privind coloanele de încălzire, deşi ştie că acedstea fac parte din proprietatea comună, aşa cum prevede legea 230.
In această vară avem de înlocuit trei coloane de încălzire plus alte reparaţii la alte coloane, iar d-l preşedinte s-ar putea să nu-mi semneze listele de plată dacă apare cu cotă parte de participre.
Mulţumesc anticipat!
Dvs. ca administrator trebuie doar sa semnalati, daca este cazul, necesitatea efectuarii reparatiilor la coloanele respective. Probabil ca va fi nevoie ca cineva sa intocmeasca un referat in acest sens. Ei, in prima sedinta a com. executiv se va pune in discutie efectuarea acestei lucrari, cu ce firma si ce costuri. In acelasi timp se va hotari si cum se vor repartiza costurile respective.
Sigur, conform legii, costurile se vor repartiza la toti proprietarii, proprortional pe cota-parte indiviza de proprietate. Daca insa com. ex. in frunte cu presedintele dispune altfel, adica asa cum va ganditi ca ar putea face, sa-si asume raspunderea. Important este ca dvs. sa aveti o dovada ”palpabila” ca ati informat com. executiv despre procedura legala. Discutati/comunicati in acest sens si cu membrii comisiei de cenzori (eventual in scris) care trebuie sa aiba in grija tocmai repectarea legalitatii privind repartizarea cheltuielilor de reparatii.
Succes!
Dv. sunteti administrator si faceti cum decide comitetul executiv.
Daca nu iau nicio decizie scrisa, faceti cum scrie la lege.
Daca nu vrea sa semneze este treaba lui.
Dv. afisati listele cu sau fara semnatura lui si sunteti exonerata de orice raspundere. Ati facut calculele dupa decizia comitetului sau dupa lege.
Nu faceti calcule pe vorbele unuia sau altuia, fie el si presedinte.
Presedintele este primul care trebuie sa faca totul conform legii. Daca nu stie cum este legal e grav, dar daca stie si mai face si pe invers... este condamnabil.
Dvs. ca administrator veti efectua lucrarile de reparatii conform hotararii adunarii generale si veti suporta cheltuielile din fondul de reparatii constituit (si repartizat dupa cota parte indiviza). In felul acesta toti proprietarii vor plati conform legii.
Cum intr-o asociatie mai exista si un cenzor si un comitet executiv, comitetul executiv se va ocupa de modalitatea de punere efectiv in aplicare a hotararii adunarii generale iar cenzorul este cel care va poate ajuta privind modalitatea legala de repartizare a cheltuielilor cu raparatiile.
Puteti sa puneti cheltuielile si in rubrica presedintelui si sa ii spuneti ca sunt puse acolo pentru a nu uita de ele in cazul cand ar dori sa revina la vechea instalatie comuna de incalzire centralizata. Spuneti-i ca sa nu spuna niciodata ca sigur nu se v-a mai intoarce inapoi.Cine stie ce ne mai rezerva viitorul, iar daca el refuza sa ia parte la cheltuielile comune ,in viitor proprietarii pot sa ii refuze accesul la acea instalatie cand o sa ii ,,crape maseaua''.
In opinia mea problema a fost deja rezolvata, dar nu in sensul dorit de dvs, in noul cod civil. Art. 654 al.(2) din Codul Civil intrat in vigoare in octombrie 2011 spune: "Cu toate acestea, cheltuielile legate de partile comune folosite exclusiv de catre unii dintre coproprietari cad in sarcina acestora din urma." Codul civil abroga orice alte dispozitii contrare, chiar daca acestea sunt cuprinse in legi speciale.