avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 522 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Abuz GDF Suez
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Abuz GDF Suez

Locuiesc cu chirie intr-un bloc din Brasov.In data de 1 aprilie cei de la GDF Suez mi-au facut o "pacaleala" sigilandu-mi contorul de gaz pt neplata unei facturi emise in data de 11 februarie.Avand in vedere ca in 30 de zile nu am platit factura ar fi trebuit sa primesc un preaviz de sistare a gazului pt neplata.Asa ceva nu am primit.Incepand cu data de 28 martie conform contractului urmeaza penalitati + posibilitatea furnizorului de a sista gazul catre consumator.S-a intamplat ca am uitat sa imi platesc acea facturaaducandu-mi aminte de ea in weekendul premergator acestei sistari.In data de 31 martie, fiind o zi de duminica, am platit factura de gaz prin intermediul unui serviciu bancar prin internet.A doua zi fiind luni 1 aprilie se pare ca s-ar fi marit taxele pt deconectare-reconectare.eu fiind plecat de casa intre 13-15 Cand m-am intors acasa m-am trezit cu un bilet in usa ca am fost deconectat de la gaz prin aplicarea unui sigiliu.Nu-mi venea sa cred!Am plecat in fuga catre banca ING prin care facusem plata si mi-au confirmat ca plata se facuse de la ora 09:00 .Sunand la un serviciu la GDF Suez mi-au comunicat ca ar fi trebuit sa confirm plata prin telefon si ca banii nu ajung la ei decat marti pe 2 aprilie dar va confirma ea plata urmand ca o echipa sa vina in urmatoarele 24 de ore sa ma reconecteze la gaz.Eu habar n-am avut ca dupa 45 de zile ti se sisteaza gazul,altfel probabil as fi facut-o fiind prima data cand am patit asa ceva,asta ca o paranteza pt ca stiu ca necunoasterea legii nu inlatura raspunderea.In aceeasi zi am aflat ca incepand cu data de 1 aprilie s-ar fi marit acele taxe de deconectare-reconectare.Se pare ca acestia(GDF Suez-prin reprezentantii sai)au asteptat intentionat sa se faca 1 aprilie pt a ma taxa cu 240 lei in loc de 40 sau 100 nu stiu exact cat era inainte.Este corect?In urmatoarele zile m-am deplasat la sucursala GDF Suez si in data de 5 aprilie avand la mine contractul de inchiriere,dovada de la banca de plata a facturii o copie dupa cartea de identitate si o contestatie scrisa pe o coala A4 am depus-o la un ghiseu.Unde o doamna nu vroia nicicum sa-mi primeasca acea contestatie afirmand ca eu n-am dreptul si ca trebie sa vina proprietarul.Eu i-am explicat ca am contract de inchiriere si viza de flotant pe cartea de identitate si ca am dreptul sa depun acea contestatie(pana la urma as fi adus si proprietarul insa acesta lucreaza in Bucuresti)In cele din urma mi-a primit contestatia si mi-a spus ca voi primi raspunsul prin posta si mi-a eliberat un biletel cu nr de inregistrare fara nici o stampila.Nici pana azi nu am primit un raspuns.in schimb am primit 2 facturi de la gaz in aceeasi luna-mai in care una este facturata pana la 1 aprilie(ziua sistarii) iar a doua din 2 aprilie(ziua reconectarii) avand ca plata si taxele de conectare reconectare(bineintales ca le-au pus pe aceeasi factura cu consumul pt ca in caz de neplata sa mi se sisteze iar gazul,insa eu nu am primit inca raspunsul de la ei si tre sa platesc ca altfel iar imi sigileaza ceasul).Facturile de la GDF Suez le primesc la aproximativ 5-7 zile de la data emiterii lor
Stiti cumva in cat timp sunt obligati sa-mi raspunda la contestatie si daca are rost sa ma adresez OPC-ului?Nu ar fi trebuit sa mi se aplice taxa veche de deconectare-reconectare,avand in vedere ca ei ar fi trebuit in 13 martie sa emita un preaviz in care se specifica ca in caz de neplata trebuie sa platesti suma de...pt deconectare si suma de...pt reconectare...Probabil de aia nici nu au trmis un preaviz pt ca stiau ca de la 1 aprilie se scumpesc acele taxe insa termenul meu pornea din data de 28 martie
Ca o paranteza 240 si ceva de lei pt un sigiliu este enorm,insa nu asta ma deranjeaza cel mai mult ci faptul ca am fost "sanctionat" desi platisem si ca nu am primit un raspuns pt acea contestatie.In semn de protest voi plati in fise acea suma.Sunt obligati sa-mi primeasca banii,nu?
1. Furnizorul nu emite somatii de plata deoarece pe pagina verso a facturii sunteti informat despre modul cum puteti plati factura, dar si despre cu cat si de cand se penalizeaza suma datorata si de cand incepand se deconecteaza beneficiarul.
Deci nu trebuia sa cunoasteti vreo lege sau nici chiar contractul, deoarece aceste informatii trebuia numai sa le fi citit de pe spatele facturii.

2. Orice plata facuta prin transfer bancar in zilele nebancare incepe sa se opereze de catre banca la primele ore ale diminetii in prima zi bancara, iar platile intra in contul furnizorului, cum e in cazul dv., la aceeasi banca, in cursul aceleeasi zile dupa ora 14, daca nu ma insel.
Banii au plecat din banca, din contul dv. pe 1 aprilie la ora 9, in contul furnizorului au ajuns dupa ora 14 sau poate mai tarziu.
Daca faceati confirmarea telefonica imediat in cursul diminetii, atunci operatoarea lor ar fi intrat special in cont sa urmareasca intrarea banilor, e putin probabil ca furnizorul sa va fi deconectat. Nefacand-o si neprimind inca banii in cont, in baza de date a aparut "alarma de neplata" si au trimis echipa pentru deconectare. Daca ati fi fost acasa, in mod sigur, dovada ca v-au lasat un biletel in usa, deci s-a batut la usa, si ati fi facut confirmarea de plata macar atunci (confirmarea poate fi si fara dovada scrisa, numai verbala), nici in acest caz n-ati fi fost deconectat. Ghinionul dv. ca n-ati anuntat la telefon si nici n-ati fost acasa.

3. Ei nu v-au anuntat despre costurile reconectarii pentru ca aceste informatii sunt publice si nici nu sunt obligati s-o faca personal fiecarui abonat.
Pur si simplu au venit si v-au reconectat.

GDF Suez este o companie prea mare si prea importanta ca sa-si permita "pacaleli". Ei au urmat exact procedura lor, iar aceasta nu are nicio conotatie personala sau de smecherie golaneasca.
Sunt obligati sa va raspunda in 30 zile de la primirea sesizarii si chiar o fac, dupa stiinta mea.
Daca vi s-a dat un biletel cu numarul de ordine este numai pentru stiinta dv. si acesta (numarul) corespunde numarului de ordine din registrul lor.

Ca sa evitati asemenea situatii pe viitor, va sfatuiesc sa va faceti cont personal pe site-ul lor, cu datele din factura (deci pe numele proprietarului) si sa cereti sa vi se trimita factura prin email. Astfel, atunci cand o primiti si daca aveti bani in cont puteti face plata imediat....sau sa optati pentru direct debit la banca dv. pentru plata facturii, dar aceasta ultima optiune are cateva mici complicatii despre care nu va mai povestesc decat daca va intereseaza in mod aparte.

Deci, de la un capat la altul, ati patit aceasta neplacere numai pentru ca n-ati citit verso-ul facturii si pentru ca ati uitat ce trebuia sa tineti minte....si ati avut si ceva ghinion. Dar nu puteti invinovati furnizorul despre ceva care va apartine.
Ultima modificare: Vineri, 26 Aprilie 2013
elga50, moderator
Ca tot m-ati luat cu cifrele....
1.Modul in care imi pot plati factura este si serviciul pe care l-am folosit este scris pe spatele facturii si anume homebank,si tot pe spatele facturii de care tot pomeniti scrie si de faptul ca "GDF suez poate sa intrerupa furnizarea gazelor naturale incepand cu a 46-a zi calendaristica de la data emiterii facturii,CU UN PREAVIZ DE 15 ZILE CALENDARISTICE".Iar despre "cu cat" se penalizeaza suma apare doar pe facturile emise dupa 1 aprilie,pe cele vechi nu apare suma.In plus nu am zis ca n-am stiut nu stiu ce lege ci ca am uitat de factura pur si simplu.Daca dumneavoastra nu uittati nimic niciodata va felicit,aveti o memorie buna
2.am zis si in postarea mea ca uitasem complet de factura si am achitat-o duminica ,iar de confirmari prin telefon la gaz nu am stiut
3.nu stiu despre ce vorbiti cu reconectarea.Eu eram suparat pt deconectare

Da GDF Suez este o firma mare care detine monopolul si-si permite sa ocoleasca legea cum vor.Da au urmat procedura lor...ilegala
Da mi-au dat un biletel nu pt stiinta mea ci pentru ca sunt obligati sa-mi primeasca o cerere si sa-mi dea un raspuns in termenul legal.Iar biletelul ar fi trebui stampilat pt a putea dovedi ca l-am primit de la ei si nu ca l-am scris eu de mana.
"Deci de la un capat la altul" GDF Suez isi permite sa faca ce vrea sa puna preturi exorbitant de mari pt ca fara gaz nu poti exista la bloc si nu exista un alt distribuitor.In plus ei emit facturile intr-o zi si ajunge in mana consumatorului dupa cel putin 5 zile.Probabil lucrati la aceasta companie ,aveti rude,prieteni sau aveti anumite beneficii si nu va pot condamna.
De ce nu mi-ati raspuns la intrebari.Ati scris numa ce ati vrut.Dupa dumneavoastra consumatorul are numa obligatii iar comerciantul numa drepturi pe care si le insuseste dupa placul lui
Asa este, aveti dreptate sa fiti suparat pe furnizor pentru ca nu v-a atentionat, nu v-a notificat s.a.m.d. Sunt unii furnizori de servicii de la care primesc mesaj cu factura iar in ultima zi de plata mai primesc un mesaj sa-mi aduca aminte.
Poate si cei mari ar trebui sa se comporte cu clientii lor ca si cu niste parteneri de afaceri si nu ca de la stapan la sluga.
Ca sa schimbi in contract, sa faci o modificare, la furnizorul nostru stai cate va ore sau o zi intreaga la rand. De vreun an de zile cei de la gaz si energie electrica au amenajat o sala de asteptare care este plina cu oameni de la prima ora si pana la inchudere. E jale!

Totusi, chiar daca impartasesc supararea dumneavoastra, nu este corect sa va suparati pe cineva care va raspunde, mai ales ca raspunsul este lamuritor, asa cum recunosteti si dumneavoastra.
Pentru ca nu v-am dat dreptate nu e cazul sa ma certati.
Nu lucrez la GDF Suez, nu am rude si nici prieteni acolo, dar sunt beneficiarul acestei companii si stiu ca sunt mult mai promti decat orice alta companie in deconectari. Si stiu din experienta.

Este adevarat ca spune in factura de cele 15 zile avizare prealabila, dar poate nu ati primit plicul sau chiar nu au trimis. Oricum, asta nu poate fi luat in considerare, indiferent unde reclamati, atata timp cat regulamentul de penalizare si deconectare este scris pe factura, data scadenta de asemenea. Poate sa primeasca ceva recomandari in acest sens de la autoritatea in materie, dar nu cred ca mai mult. Si e posibil sa vedem ca pe facturile urmatoare sa nu mai apara acel "preaviz de 15 zile", daca reclamatia dv. este luata in considerare. Si eu sunt curioasa ce va vaor raspunde.

Puteti opta pentru factura trimisa pe email care ajunge a doua zi dupa emiterea ei sau puteti sa va faceti cont la ei pe site, asa cum v-am spus mai devreme si sa aflati chiar in ziua emiterii.

Eu uit foarte multe lucruri si uneori platesc pentru asta, dar asta nu ma face sa dau vina pe altii pentru propria-mi greseala.
Da, preturile sunt mari, dar nu ne obliga nimeni sa ne incalzim locuinta, apa sau sa gatim cu gaze. O putem face electric. Deci este un monopol pentru cine il accepta. Oricine are posibilitatea la o alta optiune fara sa faca rabat de la conditiile de trai.

Intrebarea era daca va primesc banii la casierie in fise? Parerea mea este ca nu, dar puteti incerca.

Interventie moderator

Ati pus o intrebare public si in acest caz trebuie sa va asumati, iata si in aceasta privinta, orice raspuns primiti, ca va place sau nu va place. Puteti sa ignorati raspunsul oricui, dar nu puteti impune cine sa va raspunda si cine nu, daca nu o face cu atac la persoana si pentru asta exista moderatori care, in masura prezentei online, vor cenzura atacul la persoana.
Atentie ca va apropiati si dv. de zona fierbinte! :)

Daca cunoasteti vreun prieten sau vreo cunostinta care lucreaza la compartimentul care se ocupa cu interuperea gazului pentru intarzire la plata, ar fi bine sa activati acele ,,pile''. Vorbiti si dvs. cu baietii care presteaza acel serviciu, pentru ca alta data daca se mai intampla vreo intarziere, sa vorbeasca cu dvs. personal, se mai poate intarzia deconectarea .Din pacate se face exces de zel din partea unor angajati care sunt trimisi pe teren sa vada mai intai situatia reala, un fel de mistocareala facuta de acestia pentru a face pe grozavii.
Ultima modificare: Vineri, 26 Aprilie 2013
johnpescar, utilizator

Alte discuții în legătură

Abuz gdf suez - deconectare/reconectare luandai luandai Va rog sa ma indrumati catre o cale de actiune impotriva GDF Suez in urma deconectarii (si incercarilor de reconectare) a gazului. Concret, am uitat sa ... (vezi toată discuția)
Debransare abuziva gdf suez matei33 matei33 Va prezint urmatoarea situatie: Din neglijenta nu am transmis la timp indexul la gaze, motiv pentru care furnizorul a facturat in baza unor estimari total ... (vezi toată discuția)
Taxa deconectare/reconectare energie electrica Luena Luena Buna seara Ma confrunt cu următoarea problema: am fost debransata de la energia electrică fara o notificare sau preaviz, in prealabil. Acum, trebuie sa ... (vezi toată discuția)