avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 154 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Abuz GDF SUEZ - deconectare/reconectare
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Abuz GDF SUEZ - deconectare/reconectare

Va rog sa ma indrumati catre o cale de actiune impotriva GDF Suez in urma deconectarii (si incercarilor de reconectare) a gazului.

Concret, am uitat sa achit una dintre facturi, cea emisa in luna aprilie a acestui an. Preavizul de la GDF a sosit in aceeasi zi cu factura noua, dandu-mi astfel seama ca am sold precedent.

- In data de 03.06.2013 la ora 13:00 am platit prin intermediul unei platforme online si am sunat la ei ca sa confirm plata. Cand am ajuns acasa, in aceeasi zi, am gasit in usa buletinul de sigilare (intocmit la ora 14:20) - codul de client era gresit, buletinul nu era semnat si nici nu avea numar de inregistare. Am sunat imediat la ei, mi-au confirmat ca se vor prezenta in urmatoarea zi (04.06.2013) pentru reconectare si i-am rugat sa vina pana la ora 12:00 (cand e sotul meu acasa) sau dupa 17:30 (cand sunt eu acasa).
In data de 04.06.2013 am ajuns acasa, contorul era inca sigilat si nu am gasit nicio notificare in posta sau la usa. Sun din nou la ei, mi se spune ca a fost o echipa la noi si ca "sigur-sigur" exista o notificare in acest sens (si ca e cuvantul meu impotriva cuvantului lor). Mi se mai spune ca deplasarea se va factura cu 80 lei (asta pe langa taxa de deconectare / reconectare de 231 lei). Rog din nou operatoarea sa transmita echipei tehnice sa se prezinte pana la ora 12:00 sau dupa 17:30 - un interval, consider eu, rezonabil. Vorbesc si cu seful echipei, care imi spune ca va tine cont de intervalul orar solicitat.
- In data de 05.06.2013 ajung acasa, gasesc in Posta 2 notificari (cea din ziua precedenta si cea din 05.06.2013). De aceasta data s-au prezentat la ora 16:20. Sun din nou la GDF, inca 80 lei, vorbesc iar cu 2 operatoare, cu seful echipei, etc.
- In data de 06.06.2013 ajung acasa la ora 17:45, gasesc in usa biletel: era trecuta ora 17:30, cifra 3 era taiata cu pixul si trecut 5 - pentru ca eu sa citesc 17:50, in conditiile in care eu eram in fata usii la 17:45. Sun din nou la ei, iar 80 lei.
- Azi e 07.06.2013. Ma astept sa gasesc iar o notificare la usa.

In niciuna dintre aceste zile nu am fost contactata, desi am lasat numere (3 numere de telefon) de fiecare data cand am sunat la GDF.

Nu refuz plata taxei de deconectare/reconectare - in valoare de 231 lei (pana la urma a fost vina mea), dar nu pot accepta taxe de deplasare a echipei tehnice in valoare de 240 lei, pana acum (daca vin si azi vor fi 320 lei, daca vin si luni 400 lei, si tot asa).

Va rog sa-mi spuneti cum ar trebui sa procedez, cui ar trebui sa ma adresez (GDF sau OPC) si cu ce (sesizare, reclamatie, contestatie?).

Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: 280366 , utilizator 17:35, 20 Februarie 2015
ar fi bine sa va adresati OPC si bine inteles si catre conducerea GDF si apoi, daca vedeti ca nu vi se solutioneaza petitia, puteti sa-i chemati in judecata.
Luandai, poti sa revii cu detalii despre solutia la care ai ajuns cu GDF Suez? Sunt intr-o situatie asemanatoare. Multumesc in avans.
luandai a scris:
Va rog sa ma indrumati catre o cale de actiune impotriva GDF Suez in urma deconectarii (si incercarilor de reconectare) a gazului.

Concret, am uitat sa achit una dintre facturi, cea emisa in luna aprilie a acestui an. Preavizul de la GDF a sosit in aceeasi zi cu factura noua, dandu-mi astfel seama ca am sold precedent.

- In data de 03.06.2013 la ora 13:00 am platit prin intermediul unei platforme online si am sunat la ei ca sa confirm plata. Cand am ajuns acasa, in aceeasi zi, am gasit in usa buletinul de sigilare (intocmit la ora 14:20) - codul de client era gresit, buletinul nu era semnat si nici nu avea numar de inregistare. Am sunat imediat la ei, mi-au confirmat ca se vor prezenta in urmatoarea zi (04.06.2013) pentru reconectare si i-am rugat sa vina pana la ora 12:00 (cand e sotul meu acasa) sau dupa 17:30 (cand sunt eu acasa).
In data de 04.06.2013 am ajuns acasa, contorul era inca sigilat si nu am gasit nicio notificare in posta sau la usa. Sun din nou la ei, mi se spune ca a fost o echipa la noi si ca "sigur-sigur" exista o notificare in acest sens (si ca e cuvantul meu impotriva cuvantului lor). Mi se mai spune ca deplasarea se va factura cu 80 lei (asta pe langa taxa de deconectare / reconectare de 231 lei). Rog din nou operatoarea sa transmita echipei tehnice sa se prezinte pana la ora 12:00 sau dupa 17:30 - un interval, consider eu, rezonabil. Vorbesc si cu seful echipei, care imi spune ca va tine cont de intervalul orar solicitat.
- In data de 05.06.2013 ajung acasa, gasesc in Posta 2 notificari (cea din ziua precedenta si cea din 05.06.2013). De aceasta data s-au prezentat la ora 16:20. Sun din nou la GDF, inca 80 lei, vorbesc iar cu 2 operatoare, cu seful echipei, etc.
- In data de 06.06.2013 ajung acasa la ora 17:45, gasesc in usa biletel: era trecuta ora 17:30, cifra 3 era taiata cu pixul si trecut 5 - pentru ca eu sa citesc 17:50, in conditiile in care eu eram in fata usii la 17:45. Sun din nou la ei, iar 80 lei.
- Azi e 07.06.2013. Ma astept sa gasesc iar o notificare la usa.

In niciuna dintre aceste zile nu am fost contactata, desi am lasat numere (3 numere de telefon) de fiecare data cand am sunat la GDF.

Nu refuz plata taxei de deconectare/reconectare - in valoare de 231 lei (pana la urma a fost vina mea), dar nu pot accepta taxe de deplasare a echipei tehnice in valoare de 240 lei, pana acum (daca vin si azi vor fi 320 lei, daca vin si luni 400 lei, si tot asa).

Va rog sa-mi spuneti cum ar trebui sa procedez, cui ar trebui sa ma adresez (GDF sau OPC) si cu ce (sesizare, reclamatie, contestatie?).

Va multumesc!

Ce-ati scris dvs. e un abuz incredibil. De ce n-ati reclamant urgent aceste enormităti rar auzite.
Nici taxa de rebranşare nu trebuia s-o plătiti, dacă n-au dovada trimiterii pre-avizului (şi semnat de proprietarul în cauză), pentru că poate acel proprietar n-a primit facturile restante prin poştă şi nu ştie cât avea de plată, sau era plecat din localitate, Cam multe abuzuri fac firmele de Gaze, pentru nişte amărâte de sume, de zici că se îmbogăţesc cu ele. Oricum va plăti omul, poate are probleme de sănătate şi nu se poate deplasa !
Se știe că toți cei care iau aceste taxe (mai puțin RENEL, n-am avut de-a face cu ei) o fac mișelește, pe ascuns, fără să te atenționeze prin preaviz ! Citiți cum la Ploiești Protecția Consumatorilor au dat dreptate clienților abuzați: ♦♦♦ ” 3. perceperea de taxe de deconectare de la furnizarea gazelor , respectiv reconectare, dar fara a fi instiintati printr-un preaviz .
Reclamatiile s-au dovedit a fi intemeiate.
GDF Suez a procedat la stornarea taxelor, imediat ce i-au fost aduse la cunostinta situatiile respective. ♦♦♦ ” [ link extern ]
Mai citiți și articolul » ANPC controleaza societatile comerciale furnizoare de gaze naturale [ link extern ]

CITEZ:
3. Respectarea prevederilor Legii nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele incheiate intre operatorii economici si consumatori O clauza contractuala conform careia factura constituie preaviz poate fi considerata abuziva, atâta timp cât nu exista dovada primirii facturii de catre consumator si/sau suma nu a intrat in contul furnizorului, desi consumatorul a platit, consumatorii nebeneficiind de prezumtia de nevinovatie, abatere constatata in judetul Mures.
Noua metodologie de masurare – conversie – calcul, da dreptul comerciantului sa constate in mod unilateral conformitatea privind indicatorii de performanta, cantitate/calitate gaze furnizate, fara a da posibilitatea petentilor/consumatorilor, in caz de litigiu sa-si verifice cantitatea sau calitatea consumurilor reale (intr-o marja de eroare/clasa de precizie cunoscuta) si cu ajutorul unui Laborator Cromatografic Autorizat Neutru – in vederea eliminarii oricaror suspiciuni privind valorile puterii calorifice superioare la locul de consum (limita de proprietate), respectiv de suprataxare a consumului de gaze naturale. Privind aceasta procedura de verificare, masurare/calcul s-a constatat ca operatorul economic a transferat aceste obligatii/responsabilitati contractuale altui operator economic, cu care consumatorul nu avea o relatie contractuala, abatere constatata la un operator economic care activeaza in Banat, Maramures, Moldova si Transilvania.


Nu vă lăsați, studiați legile și cereți și despăgubiri, pentru că aveți stipulat în legislația protecției consumatorului europeană, aplicată și la noi !
Și vă rog, nu mai luați apărarea escrocilor monopoliști ☭ care ne sărăcesc pe zi ce trece !
P.S.
***
Și acum, lovitura de grație pe care am găsit-o acum pentru aceste firme care dețin monopolul și care ne fraudează mereu:
[ link extern ]

Debranşările CEZ, numai cu preaviz de deconectare cu confirmare de primire - Camelia NIMARĂ
Compania CEZ nu mai poate debranşa clienţii de la energia electrică decât în baza unui preaviz de deconectare cu confirmare de primire. ☻ Noul regulament a fost impus de Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) la sfârşitul lunii octombrie a acestui an. Potrivit reprezentanţilor CEZ România, preavizul de deconectare se transmite clientului final prin curier sau poştă cu confirmare de primire, prin fax sau prin mijloace electronice. Consumatorii CEZ din judeţul Gorj trebuie să ştie că furnizorul de energie electrică nu mai poate efectua o debranşare decât în baza unui preaviz de deconectare cu confirmare de primire. Această prevedere a fost reglementată de ANRE în ordinul nr.64 din 2014. Astfel, reprezentanţii companiei CEZ au precizat că singura noutate faţă de vechiul regulament este reprezentată de completări referitoare la modalitatea de transmitere a documentelor. ►►► „În articolul 61, paragraful 1, se precizează că preavizul de deconectare se transmite clientului final prin următoarele modalităţi: prin curier sau prin poştă, cu confirmare de primire, prin mijloace electronice şi prin fax în cazul în care clientul a prevăzut acest mijloc de contact în contract. ◄◄◄ Menţionăm că CEZ respectă prevederile precizate în Regulamentul de furnizare a energiei electrice”, a precizat Roxana Mărgineanu, purtătorul de cuvânt al companiei CEZ România.
Cert este că această nouă reglementare vine în sprijinul multor gorjeni care nu de puţine ori s-au trezit debranşaţi de la curent pentru neplata facturilor dat fiind că preavizul de deconectare nu ajungea în mâinile lor. Mai mult, rebranşarea la energia electrică este foarte costisitoare, de cele mai multe ori depăşeşte chiar valoarea facturii pentru care CEZ a dispus deconectarea. Potrivit vechiului Regulament, operatorul de reţea putea efectua deconectarea de la energia electrică cu un preaviz de cinci zile lucrătoare fără a exista obligativitatea confirmării primirii.

APROPO, CE-AŢI REUŞIT SĂ FACEŢI, V-AU SCUTIT DE PLATĂ ?

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Abuz gdf suez abhramovici abhramovici Locuiesc cu chirie intr-un bloc din Brasov.In data de 1 aprilie cei de la GDF Suez mi-au facut o \\"pacaleala\\" sigilandu-mi contorul de gaz pt neplata unei ... (vezi toată discuția)
Debransare abuziva gdf suez matei33 matei33 Va prezint urmatoarea situatie: Din neglijenta nu am transmis la timp indexul la gaze, motiv pentru care furnizorul a facturat in baza unor estimari total ... (vezi toată discuția)
Facturi gaz neplatite; taxa de reconectare trixer trixer Am si eu o problema , cu gdf suez , in urma cu 4 luni mi-am cumparat o garsoniera unde nu aveam gaze, am luat legatura cu ei si am facut un contract , nu am ... (vezi toată discuția)