avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 729 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Codul rutier, contravenţii şi ... Norme metodologice OG11/2013
Discuție deschisă în Codul rutier, contravenţii şi probleme conexe

Norme metodologice OG11/2013

Buna ziua
Stie cineva au aparut normele la OG11/2013 ca nici macar ARR-ul nu stie ce sa imi raspunda la intrebarea " O societate comerciala detine o autoutilitara de 3,5t. pentru aprovizionarea magazinului detinut de aceasta. Are nevoie de licenta de transport ca societate, soferul ce o conduce si este si directorul societatii are nevoie de atestat? " multumesc
Cel mai recent răspuns: cyan , moderator 13:49, 9 Mai 2013
oug 27/2011

Art. 18 - modificat prin oug 11/2013
Prevederile privind accesul la transportul rutier in cont propriu se aplica intreprinderilor care efectueaza operatiuni de transport rutier in cont propriu cu vehicule rutiere a caror masa totala maxima autorizata, inclusiv remorca/semiremorca, depaseste 2,4 tone, cu autovehicule avand cel putin 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducatorului auto, destinate prin constructie si echipate pentru transportul de persoane, respectiv intreprinderilor care efectueaza operatiuni de transport rutier in cont propriu cu vehicule rutiere care se deplaseaza fara incarcatura."

Art. 3. - oug 27/2011
41. transport rutier in cont propriu de marfuri - transportul rutier de marfuri efectuat cu respectarea conditiilor prevazute la art. 1 alin. (5) lit. d) din Regulamentul (CE) nr. 1.072/2009;

Regulamentul (CE) nr. 1.072/2009;
art. 1 alin. (5)-
(d) transporturi de mărfuri cu autovehicule, în cazul în care se îndeplinesc următoarele condiţii:
(i) mărfurile transportate aparţin întreprinderii sau au fost vândute, cumpărate, date spre închiriere sau închiriate, produse, extrase, transformate sau reparate de întreprin­derea respectivă;
O societate comerciala detine o autoutilitara de 3,5t. pentru aprovizionarea magazinului detinut de aceasta.

(ii) deplasarea are drept scop transportarea mărfurilor din sau către întreprindere ori mutarea acestora, fie în cadrul întreprinderii, fie în afara acesteia, în scopuri proprii;
(iii) autovehiculele utilizate pentru astfel de transporturi sunt conduse de personal angajat de către întreprindere sau pus la dispoziţia acesteia în temeiul unei obligaţii contractuale;
(iv) vehiculele care transportă mărfurile sunt în proprietatea întreprinderii sau au fost cumpărate în rate sau închiriate de aceasta, cu condiţia ca, în ultimul caz, să îndeplinească
condiţiile prevăzute de Directiva 2006/1/CE a Parlamen­tului European și a Consiliului din 18 ianuarie 2006 pri­vind utilizarea vehiculelor închiriate fără conducători auto pentru transportul rutier de mărfuri (1)  JO L 33, 4.2.2006, p. 82. (1); și
(v) transportul nu constituie decât o activitate auxiliară ansamblului de activităţi desfășurate de întreprindere;

dupa toata aceasta poveste va pot spune ca acum 2 saptamani la societatea unde lucrez s-a achizitionat o autoutilitara iVeCo care a fost "detarata" de furnizor/dealer de la 5 to la 3,5 to ptr a nu fi necesara licenta de transport, certificat de calificare ptr sofer, tahograf, etc., totul s-a rezolvat la RAR de catre dealer.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Norme metodologice Bossde_Boss Bossde_Boss Stie cineva daca au aparut ,,NORMELE METODOLOGICE pentru OG 11/2013 privind aplicarea prevederilor referitoare la organizarea şi efectuarea transporturilor ... (vezi toată discuția)
Licenþã pentru autoutilitare sub 3,5t, atestat soferi - legalitate mmna mmna buna ziua societatea noastra detine cinci autoutilitare sub 3,5t doua sunt in leasing iar trei sunt proprietate si facem transport in cont propriu.din luna mai ... (vezi toată discuția)
Licenta de transport valabila din 5.03.2013 mikitud mikitud Buna ziua, Pentru o masina de transport marfa de 2500kg al carui proprietar este o persoana fizica este necesara aceasta licenta? Masina este folosita pentru ... (vezi toată discuția)