avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 606 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Recuperări de creanţe, datorii, ... Pe cine pot trage la raspundere si in ce fel? - ...
Discuție deschisă în Recuperări de creanţe, datorii, Probleme cu băncile

Pe cine pot trage la raspundere si in ce fel? - debitare cont de doua ori

Buna seara,
Descriu pe scurt telenovela mea in speranta ca ma veti ajuta cu sugestii.
Am cumparat de la Magazin un produs electronic platind cu cardul.Prima transzactie a fost esuata (am bagat pinul si am primit de la ei chitanta doveditoare a tranzactiei esuate).
Bunnn peste doua zile descopar faptul ca am fost taxata de doua ori.
Am mers fuga la banca le-am prezentat problema si am facut o cerere de refuz de plata insa cand mi-au spus in ce interval de timp mi se vor returna banii am zis ca lesin :intre 30 si 90 de zile.
Dupa ce m-am revoltat domnisoara [editat] mi-a spus ca asta e procedura si ca de fapt nu banca ci magazinul e de vina.
Ok...sun azi la magazin caci o prietena care patise ceva similar la alt magazin a obtinut in doua zile banii inapoi.
La telefon imi raspunde cu o voce senina un domnisor care dupa ce i-am expus prolema mi-a spus ca ei isi fac in fiecare zi soldurile si ca de fapt banii mei nu sunt la ei ca ei mi-au dat chitanta cu tranzactie esuata si ca banca e de vina ca e necomunicare intre POS si nu mai stiu ce...
Bun...sun iar la banca.Doamna de la telefon imi spune ca banii au fost inasati de magazin si mi-a trimis extrasul de cont care are intr-adevar la debit de doua ori suma mea.

Sun la duduiul [editat] de la magazin care imi spune ca pot sa il reclam oriunde ca banii nu sunt la ei.
Sun iar la banca dupa ce ii amenint cu Protectia consumatorului si televiziunea pentru ca eu in niciun contract nu am stipulat termenul ala imens de returnare a banilor in caz de furt si duduia vazandu-ma isterizata imi spune ca suna la colegii ei sa verfice daca a fost inaintata cererea mea.Am zis ca exploodez!!!

Intrebarea mea este daca are sens sa fac sesizare la Protectia consumatorului si in cazul in care imi apara vreun comision in urma acestei aventuri in care nu am nicio vina daca pot da in judecata pe cineva si pe cine?

Ma scuzati dar mi se pare furt pe fata si inacceptabil sa imi fure cineva banii in felul asta si toti sa dea din umeri si banca si necioplitii de la care am cumparat.
Plus ca am fost obligata de institutia la care lucrez sa am cont la banca.
Va multumesc anticipat !
[ pe forum nu se mentioneaza numele societatilor implicat si nici nu se fac aprecieri despre persoane, multumim]
Ultima modificare: Marți, 14 Mai 2013
gi-jane2, moderator
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Deci banca nu are nicio obligatie si dispune cum vrea de banii mei?
Si eu de ce sunt obligata de instituatia publica la care lucrez sa am card la o anumita banca doar pentru ca banca a incheiat protocoale asa-zis avantajoase?E legal?
Ultima modificare: Miercuri, 15 Mai 2013
Aya, utilizator
Nu strica sa aveti un pic de respect fata de toti cei care va scriu, nu doar fata de cei care raspund asa cum va doriti dumneavoastra.

V-am explicat ca de vina este providerul cardului , am vazut ca nu ati prins din prima si o sa va spun ca denumirea lui se termina in CARD nu in BANK. Este o firma care intermediaza toate tranzactiile cu cardul de tipul respectiv, la toate bancile.

Ce vine are banca? Ati bagat PIN-ul, autorizand tranzactia? Da? OK, deci v-ati dat acordul sa se faca plata. banca trebuia sa va refuze plata? Nu erati atunci la fel de nemultumita?

V-am explicat ca eroarea se datoreaza providerului de card? De acolo ati primit mesajul respectiv. A fost o eroare intre ei si banca si de aceea nu au autorizat plata.

magazinul a primit banii de doua ori. E vina bancii?
Ok, legal, banca e obligata sa va restituie banii, si sa se judece ulterior cu magazinul. Dar pentru a face asta exista protocoale ce trebuie respectate.

Nu se poate pocni din degete si sa se rezolve problema, sunt alte mii de probleme ce trebuie rezolvate intre timp. E totusi o banca nu un aprozar.
Ultima modificare: Miercuri, 15 Mai 2013
ContSters214341, utilizator
:) Intrebarea mea a fost "Pe cine pot trage la raspundere si in ce fel?" rapunsuri de genul celor de mai sus am primit si de la banca si de la magazin dar banii mei tot au disparut din cont.E vine mea?Trebuie sa zambesc si sa spun "Ok astept sa se rezolve protocoalele in 3 luni si sa imi primesc banii inapoi?"
Nu ar fi trebuit sa fiu informata de catre banca prin contractul pe care il am cu ei din start cat dureaza protocoalele astea?
Cunosc alte persoane care au avut patanii similare si li s-au returnat banii in doua zile cu bunavointa celor de la magazin.In cazul meu nu a existat pentru ca am fost tratata cu raspunsuri similare cu cel pe care mi l-ati dat dumneavoastra.
Eu muncesc pentru banii astia repet si ma simt furata si simt ca nu mi se respecta interesele.Sunt BANII MEI munciti si furati.Vreau sa stiu doar daca raspunde cineva de asta.Se pare ca nu...
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Nu exista nicio obligatie legala a bancii de a va raspunde in 30 de zile.
Pe cine vreti sa trageti la raspundere?
Aveti in Conditiile Generale de afaceri ( sau politici, ori alta denumire similara ) reglementata clar aceasta problema, dar cine sa o citeasca pentru dumneavoastra? Aveti ordonanta 113/2009, o puteti citi si sa vedeti cam ce prevede. O sa vedeti ca banca nu are responsabilitate. Nicio banca nu poate sta si sa verifice sistemul informatic al providerului de card sa nu dea erori. Confundati banca cu magazinul. Magazinul are banii dvs, nu banca. V-am sfatuit sa faceti o plangere impotriva lor, in baza extrasului de cont si a dovezii de tranzactie esuata.
o astfel de patanie am avut si eu prin 2008, dar care a fost mai mult din vina mea...: imi comandasem de pe un magazin online din america un ceas de mana si in momentul respectiv, suma mi-a fost debitata de pe cardul de credit. bun, apoi, m-am razgandit si am anulat comanda, insa dupa cateva ore am dat o noua comanda pentru acelasi ceas. cand am intrat in contul bancar online ... stupoare, am realizat ca cardul de credit mi-a fost debitat de doua ori cu aceeasi suma.
bun, am luat legatura cu magazinul online respectiv, le-am explicat ca am anulat comanda pentru ceasul respectiv si ca apoi am facut din nou alta comanda pentru acelasi ceas, cardul meu fiind debitat de doua ori, evident, iar dansii mi-au comunicat sa iau legatura cu banca...

am contactat banca prin telefon si mi-au raspuns ca deoarece, o data realizata comanda, plata pentru produsul respectiv se realizeaza astfel: se debiteaza de pe cardul de credit/debit suma respectiva si ramane BLOCATA intr-un cont temporar cateva ore/zile (in cazul in care se va dori sa se faca contestatie/refuz plata) si abia dupa aceea suma de bani ajunge la comerciant - in cazul de fata - acel magazin online si sa astept vre-o 2 saptamani caci imi vor debloca suma si returna banii in cont pentru prima comanda anulata.

iar intr-o saptamana am avut banii inapoi pe card.

totul sta insa si in colaborarea/comunicarea dintre banca si client, ca aici e problema cea mare.
sunt banci si banci, unele banci isi respecta clientii iar alte banci nu vad in clienti decat niste generatori de profit, drept pentru care ii trateaza mai in sictir si scarba.


PS... ca a mai intrebat cineva... DE CE ne este interzis sa dam nume de persoane si firme/companii?
Ultima modificare: Vineri, 17 Mai 2013
Enkde, utilizator

Alte discuții în legătură

Comanda online anulata. bani nereturnati de catre banca. chillzilla chillzilla Buna ziua, Am facut o comanda online de pe un site cu profil sportiv. Am achitat suma online cu cardul si am primit E-Mail de confirmare plata, inclusiv SMS ... (vezi toată discuția)
Achizitionare produs online...produs primit, dar banii sunt tot in contul meu andrej andrej Buna ziua in decursul unei zile de sambata (acum aproximativ 3 saptamani) am efectuat o comanda online, cu card bancar, la 2 dimineata. Plata s-a facut ... (vezi toată discuția)
Recuperare prejudiciu după fraudă: bcr sau poliția? cum poate fi trasă la răspundere banca? f_ervin f_ervin Salutare tuturor! Sper din suflet să găsesc un răspuns, o îndrumare la speța noastră. În data de 21 decembrie 2023, imediat după alimentarea ... (vezi toată discuția)