avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 611 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Informare pensie anticipata
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Informare pensie anticipata

Sunt nascuta pe data de 19.06.1958 sex feminin.Sunt inginer cu o vechime in munca de 28 ani si 5 ani de facultate. Cand pot iesi la pensie anticitat.
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 16:28, 29 Mai 2013
- limita varsta = Iulie 2019 - la o vechime minima de 15 ani
- pensie anticipata partiala = Iulie 2014 - daca aveti la aceasta data o vechime de 31 ani si 1 luna
*** Perioada de facultate se valorifica DOAR la pensionarea de limita de varsta
Ultima modificare: Miercuri, 29 Mai 2013
Bruta, utilizator
~ Conținut șters la cerere ~
Legea 263/2010

Art. 62


(3) La stabilirea stagiului de cotizare necesar acordarii pensiei anticipate nu se iau in considerare perioadele asimilate prevazute la art. 49 alin. (1) lit. a)-c) si g).


Art. 65


(3) La stabilirea stagiului de cotizare necesar acordarii pensiei anticipate partiale nu se iau in considerare perioadele asimilate prevazute la art. 49 alin. (1) lit. a)-c) si g).

ART. 49

(1) In sistemul public de pensii se asimileaza stagiului de cotizare si perioadele necontributive, denumite in continuare perioade asimilate, in care asiguratul:

a) a beneficiat de pensie de invaliditate;

b) a urmat cursurile de zi ale invatamantului universitar, organizat potrivit legii, pe durata normala a studiilor respective, cu conditia absolvirii acestora cu diploma;



c) a satisfacut serviciul militar ca militar in termen sau militar cu termen redus, pe durata legal stabilita, a fost concentrat, mobilizat sau in prizonierat;