avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 147 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Concediu de maternitate, crestere a copilului
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Concediu de maternitate, crestere a copilului

Buna ziua! Sunt profesor titular din 2009, dar momentan in concediu fara plata pana la 31august 2013 . Sunt insarcinata in 2 luni si as vrea sa stiu daca am dreptul la concediu prenatal, postnatal si de crestere a copilului. Trebuie sa ma intorc la post in septembrie pentru cateva luni? In septembrie voi fi in a 5a luna.
Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 16:11, 7 Iunie 2013
1. Pentru a beneficia de concediu de maternitate (126 de zile = sarcina si lauzie = pre si postnatal) trebuie ca in cele 12 luni premergatoare lunii in care intrati in concediu de maternitate sa aveti cel putin o luna lucrata.

2. Pentru a beneficia de concediu crestere copil (CCC) si indemnizatia aferenta trebuie ca in cele 12 luni premergatoare nasterii copilului (inclusiv luna nasterii) sa aveti venituri din salarii, din activitati independente sau agricole sau perioade asimilate (somaj indemnizat, concedii medicale, concediu de maternitate etc.).

3. - Daca veti naste in ianuarie 2014, cele 12 luni eligibile pentru a beneficia de indemnizatie pentru CCC sunt februarie 2013 - ianuarie 2014.
- In aceasta perioada nu trebuie sa aveti nici o luna intreaga fara venituri sau perioade asimilate (asa cum v-am spus mai sus) pentru ca nu veti mai putea beneficia de indemnizatie pentru CCC.
Ultima modificare: Vineri, 7 Iunie 2013
Valeriu TUDOR, Consultant resurse umane
Daca sunteti in CFP pana la 31 aug 2013 , nu veti putea beneficia de indemnizatia pentru CCC deoarece nu indepliniti condtiile prevazute de OUG nr.111/2010 pentru acordarea indemnizatiei aferente.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură