avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 540 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Concediu de odihna restant dupa concediu de crestere ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Concediu de odihna restant dupa concediu de crestere copil

Buna ziua!

Doresc sa va cer sprijinul in urmatoarea problema legata de efectuarea concediului de odihna pentru anul scolar 2010-2011 , in actualul an scolar , dupa reintoarcerea din concediu de crestere copil. Iata datele problemei mele :

1. Sunt profesor titular cu definitivat , cu norma intreaga.

2. In anul scolar 2010-2011 am fost in activitate la catedra pana in luna martie 2011 cand am intrat in concediu prenatal la cerere .

3. Din 20 martie 2011 si pana in iunie 2011 am fost in concediu prenatal si postnatal. Copilul este nascut pe 19 mai 2011. Din iunie 2011 am intrat in concediu de crestere copil pana la data de 20 mai 2013.

4.In anul scolar 2010-2011 zilele din vacanta de iarna si vacanta intersemestriala le-am efectuat ca si nr de zile de concediu aferente anului scolar respectiv. In total 15 zile de concediu de odihna .


5. La intoarcerea la catedra am solicitata in baza Legii educatiei nr 1/2011 si a Normelor metodologice privind efectuarea concediului de odihna al personalului didactic din invatamant Art.11 al.1 lit.b si Art.11, al.3 din metodologie efectuarea nr. de zile de concediu restante din anul scolar 2010-2011.

6. Am solicitat de asemenea sa mi se comunice daca scoala trebuia sa ma plateasca in anul scolar 2011 pentru nr de zile de concediu ce trebuiau efectuate la acel momnet, daca plata trebuia facuta la momentul intoarcerii mele la catedra , in momentul efectuarii nr. de zile de CO restante sau daca nu am dreptul nici la efectuarea acelor zile restante de CO si nici la plata aferenta acestora.

7. Totodata am dorit sa aflu, in acest an scolar, care este situatia referitoare la nr de zile de concediu care mi se cuvin avand in vedere ca activitate la catedra am efectuat doar din data de 20 mai 2013 si daca scoala trebuie sa ma cheme in activitate toata vacanta de vara si sa ma plateasca , in conditiile in care CO restant nu se poate efectua, in baza legii .


Raspunsul neoficial al scolii, al unor reprezentanti locali ai sindicatului local pe care il reprezentati, ai ISJ Gorj si al altor unitati scolare a fost ambiguu si s-a referit la urmatoarele aspecte legale :

Liceul Teologic , neoficial, a spus :

1. Codul Muncii spune ca angajatul are dreptul la efectuarea concediului de odihna restant ( in conditii exceptionale) in anul calendaristic urmator. Eu am solicitat efectuarea acestui concediu dupa doi ani ( dar , dupa cum am explicat, pana in mai 2013 m-am aflat in concediu de crestere copil si nu il puteam solicita in 2012). Deci potrivit scolii nu mai am dreptul sa solicit acest concediu restant, depasind termenul legal.
.
2. Nu este lamurit nimeni daca Legea Educatiei si normele de aplicarea ale acesteia primeaza sau nu Codului Muncii. Eu personal am citit in Art.1 alin 2 din Codul Muncii ca respectivul cod « se aplica si raporturilor de munca reglementate prin legi speciale, numai in masura in care acestea nu contin dispozitii specifice derogatorii ».Atunci prioritara este Legea Educatiei si nu Codul Muncii cum spune scoala. Cum este corec juridic ?

3. Fiind vorba de anul scolar 2010-2011 scoala imi spune ca Legea educatiei aparuta in 2011 si normele de aplicare ale acesteia nu se aplica retroactiv si ca atunci cererea mea nu isi are sensul, deoarece trebuia facuta in baza vechii legi. Dar eu solicit acest drept in baza unei legi aflate astazi in vigoare , nu in baza unei legi abrogate, care nu se mai afla in vigoare.

4. Scoala e nalamurita mai ales in ceea ce priveste plata acestui CO restant. Mi s-a comunicat ca automat , daca acest CO neefectuat , nu a fost platit in 2011 ar trebuit platit in acest an scolar si trebuie gasita baza legala pentru plata acestuia. Sunt scoli in judet care acorda zilele de CO restante si plata aferenta dupa terminarea concediului de crestere copil , iar altele care platesc concediul in anul in care concediul trebuia efectuat , iar zilele de concediu dupa intoarcerea din concediu de crestere copil. Cum este legal sa se procedeze ? Precizez ca in cazul meu contabilitatea va verifica saptamana viitoare daca s-a platit acest CO in 2011 sau nu.

5. In rezumat scoala cauta un raspuns juridic corect. Momentan pozitia exprimata neoficial, deoarece nu am primit un raspuns la cererea mea scrisa pana la acest moment, dat fiind faptul ca problema nu e clara nici pentru conducerea actuala , fiind o situatie noua pentru dansii , este urmatoarea :

- Codul muncii primeaza Legii Educatiei,;
-Legea Educatiei nu se aplica retroactiv ;
- nu am dreptul dupa 2 ani sa solicit acest concediu ;
- nu se stie cum ar trebui sa se plateasca un astfel de concediu, in baza carei legi ;
- nu am dreptul la CO de odihna nici pentru anul scolar 2012-2013 deoarece am fost in concediu de crestere copil pana pe 20 mai 2013. Se vor acorda doar 6,5 zile pde CO pentru luna lucrata ;
- trebuie sa vin in activitate toata vacanta de vara si nu pot fi platita.


In concluzie, apelez la cunostintele dv juridice pentru a putea rezolva aceasta situatie respectand corect legislatia in vigoare. Nu suspectez scoala de rea vointa, dar doresc sa fiu sigura ca legea e corect cunoscuta si interpretata, astfel incat sa pot beneficia sau nu de un drept legal. Cum la nivel local nu doar scoala are probleme in a interpreta corect aceasta situatie , dar si celelelte scoli, sindicatul local si chiar ISJ, va rog sa ma ajutati sa solutionez aceasta problema .


Astept cu interes raspunsul dv pentru a-l putea asocia cu cel dat de scoala .

Va multumesc anticipat !
Cel mai recent răspuns: Dana555 , utilizator 14:10, 15 Iunie 2015
Am inteles.
Anul scolar incepe pe 1 sept 2012 si se termina pe 31 august 2013.
CO il pot lua pt perioada 1 sept 2012 - iunie 2013 si din care mi se scad zilele de CO luate in vacanta de iarna.
Iar pt anul scolar 2014/2015, intorcandu ma la 16 aprilie, mi se va calcula CO pt aceste 2 luni lucrate.

Multumesc mult!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Plata concediului in invatamant salgeta salgeta Plata pentru concediul de odihna se face anticipat, nu? Cum se poate califica o primarie care vireaza banii esalonat, luna de luna, cu pretextul ca e o... ... (vezi toată discuția)
Concediu de odihna alexandra910523 alexandra910523 M-am angajat in octombrie 2015 la o gradinita si concediul de odihna mi-a fost impus de angajator in perioada sarbatorilor de Craciun cand gradinita a fost ... (vezi toată discuția)
Concediu de odihna invatamant Radamante Radamante ART. 267(legea 1/2011) (1) Cadrele didactice beneficiază de concediu anual cu plată, în perioada vacanţelor şcolare, cu o durată de 62 de zile ... (vezi toată discuția)