avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 682 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Poliţe de asigurare, reasigurare ... Accident cu camion fara RCA
Discuție deschisă în Poliţe de asigurare, reasigurare şi probleme juridice conexe

Accident cu camion fara RCA

Buna ziua. Am lucrat la o firma (un patron) 7 luni de zile ca sofer secund pe camion unde mi-a facut contract de munca insa nu l-a inregistrat, pe mine ma solicita numai in curse exprese (cam o cursa pe luna) celelalte curse le efectua soferul de baza care era angajat legal. Aflandu-ma intr-o cursa in Germania, am acrosat o masina mica rezultand numai pagube materiale. Am dat documentele politiei pt. procesul verbal si atunci am constatat ca RCA-ul era expirat deci camionul nu avea asigurare. In urma cercetarii accidentului s-a constatat ca eu am fost de vina si firma trebuie sa plateasca pagubele (cam 3000 euro). Patronul vrea acum sa-i dau banii, eu am acceptat sa platesc insa daca ma angajeaza legal sa-i dau tot castigul (salar plus diurna) astfel incat in 6 luni sa-si recupereze paguba. Am fost de acord si cu o varianta de bun simt (zic eu) sa-i dau 1800 euro (toti banii castigati la el in 7 luni) in rate lunare, insa el nu vrea decat toti banii odata. Am incercat sa-i spun ca cea mai mare vina o are el dupa parerea mea ca orice proprietar de autovehicul este obligat sa-l asigure RCA mai ales ca are un camion (nu 7 nu 15) care face externul si ca daca aveam RCA nu mai platea nicio paguba. Acum el mi-a spus ca ma actioneaza in instanta pentru recuperarea prejudiciului rezultat din accident. Intrebarea este: Cine este vinovat ca nu a avut RCA camionul ?
Cel mai recent răspuns: Papaia , utilizator 09:08, 19 Aprilie 2023
de vina pentru lipsa RCA este firma , si puteti sa-l lasati sa va dea in judecata , va luati si dvs avocat si trebuie sa castigati.
vinovat de lipsa asigurarii RCA se face proprietarul camionului.
neavand contract de munca inregistrat inseamna ca nu sunteti angajatul firmei respective.
nefiind angajatul firmei nu aveati cum sa produceti un prejudiciu cu un mijloc de transport al firmei in cauza. ati sarit gardul si ati plecat cu camionul?;)
angajatorul poate primi amenda de la ITM ptr neinregistrarea contractului de ,munca conform legii.
spuneti-i sa va dea in judecata si sa justifice cum ati condus un camion al firmei nefiind angajatul acesteia.
instanta poate constata ca angajatorul nu si-a indeplinit obligatiile legale privind asigurarea obligatorie RCA si sa il poate obliga pe acesta sa nu va solicite recuperarea prejudiciului cauzat din vina dvs. deoarece prejudiciul nu ar fi existat daca angajatorul si-ar fi asigurat camionul conform legii.
solicitati persoanei respective, ptr ca nu poate fi numit angajator din moment ce nu aveti o relatie contractuala legala, sa isi recupereze prejudiciul de la persoana care avea obligatia sa asigure camionul.
daca ajungeti in instanta sa insistati atat pe faptul ca nu ati fost angajat cu forme legale chiar daca exista un contract de munca, acesta nu era legal atat timp cat nu era si inregistrat cat si pe cele mentionate mai sus, respectiv, prejudiciul nu ar fi existat daca vehiculul era asigurat conform legii.
ptr neplata contributiilor la stat "angajatorul" mai poate primi amenzi si de pe la ANAF pe langa cea de la ITM.
parerea mea este sa nu ii dati niciun ban si sa il lasati sa va dea in judecata.
nu acceptati nici alte variante de compromis, gen "rate" sau "te angajez si imi recuperez prejudiciul".
el este singurul vinovat pentru ca nu si-a asigurat camionul si in plus a "ocolit" si legea.
Aici gasiti normele metodologice privind efectuarea transporturilor rutiere stabilite prin OG 27/2011 privind transporturile rutiere.
[ link extern ]

La art. 43 si 44 sunt prevazute documentele ce trebuie sa se afle la bordul camionului cand se efectueaza transport de marfuri.

Alte informatii privind documentele care trebuie sa se afle la bord le gasiti si aici
[ link extern ] /
sau aici
[ link extern ]

firmele care desfasoara activitati de transport de marfuri trebuie sa aiba un consilier de transport (manager de transport) conform directivei europene CE 1071/2009
[ link extern ]

5. „manager de transport” înseamnă o persoană fizică angajată a unei întreprinderi sau, în cazul în care respectiva întreprindere este persoană fizică, chiar persoana în cauză sau, în cazul în care se prevede în mod expres, o altă persoană fizică desemnată de întreprinderea respectivă prin contract și care conduce permanent și efectiv activităţile de transport ale întreprinderii respective;

managerul de transport are atributiile de coordonare a activitatii de transport si are obligatia sa se asigure ca toate camionale care pleaca in cursa sa fie in stare tehnica corespunzatoare si sa aiba TOATE documentele obligatorii la bord VALABILE.

Daca nu ati fost angajat legal adica contractul de munca NU a fost inregistrat la ITM inseamna ca nu existau nici alte documente obligatorii cum ar fi legitimatia soferului din care sa rezulte ca soferul este angajatul firmei.

De asemenea, trebuie verificat ce sofer a inregistrat patronul online in registrul ARR, ptr ca daca a inregistrat pe altcineva inseamna ca a facut o infractiune.

Nu cunosc cum se face verificarea la trecerea frontierei si ce documente prezentati si daca trebuie prezentat vreun document privind inregistrarea in ARR sau daca se verifica inregistrarea din registrul ARR.

Nu se poate face inregistrarea in ARR a unui conducator auto care nu este angajatul firmei prin urmare banuiesc ca atunci erati in cursa patronul il inregistra pe soferul care era angajat legal.

Puteti solicita la ARR sa va comunice cine a fost inregistrat ptr cursa pe care ati efectuat-o in Germania iar daca banuiala se confirma atunci sunteti pus la adapost de pretentiile patronului privind recuperarea prejudiciului cauzat de accidentul din Germania.

Intrebati-l pe patron pe cine a inregistrat in ARR si vedeti ce raspuns va da, daca incepe sa urle si sa faca figuri inseamna ca l-a inregistrat pe celalat sofer si atunci puteti sa-i spuneti pa si la revedere, nu are cum sa va solicite plata daunelor.

In plus, privind asigurarea obligatorie in termen de valabilitate, este obligatia in primul rand a managerului de transport ca documentele sa fie in regula, daca nu are asa ceva, atunci managerul de transport este chiar patronul.

Daca ati fi fost angajat cu forme legale atunci verificarea documentelor intra in atributiile conducatorului auto prin FISA DE POST, Regulamentul de ordine interioara si contractul individual de munca.
nefiind inregistrat, nu are cum sa va solicite recuperarea prejudiciului cauzat prin utilizarea unui vehicul care apartine firmei.

Parerea mea este sa nu ii dati niciun ban chiar daca de producerea accidentului ati fost declarat dvs. .

Bine ca au fost doar cu pagube materiale si nu au fost si victime ptr ca atunci se complica situatia mult mai mult atat ptr. conducatorul auto cat si ptr firma. Tabla se repara.
eu am patit tot asa in romania cu masina firmei (taxi) sa stabilit ca eu am fost de vina iar cel pe care l-am lovit si-a facut masina pe casco . casco recupereaza de la firma care nu avea rca valabil sau de la sofer vinovat ?
Dacă ești angajat și afli abia la 2 luni firma nu a plătit asigurarea ce poți face

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Accident rutier in anglia, rca expirat VER33 VER33 Sunt sofer de camion si am avut un accident rutier in luna decembrie 2012, in Anglia, nu au fost victime, doar pagube materiale, eram angajat cu contract de ... (vezi toată discuția)
Accident fara rca valabil xboy xboy Am avut un accident cu masina firmei (taxi) la o intersectia cu cedeaza trecerea ma lasat masina de pe banda 2 sa ies iar o masina pe banda 1 care circula cu ... (vezi toată discuția)
Accident auto cu masina fara rca leorot leorot Buna seara, Am fost lovit de o masina care nu mi-a acordat prioritate. Masina este pe o firma si nu avea rca valabil. Am mers la politie si am dovada de ... (vezi toată discuția)