avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 390 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Revanzare produse achizionate prin licitatii ...
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Revanzare produse achizionate prin licitatii electronice

Un SRL sau o PFA poate pune in vanzare obiecte achizitionate prin licitatii pe diverse site-uri de acest gen (gen Ebay)? Sau obiecte colectate/cumparare de la diverse persoane fizice din tara si/sau strainanate? Domeniul de activitate ar fi de comercializare a mobilierului si al altor produse second-hand?
Daca raspunsul este da, in baza caror acte se poate face receptia marfii?
Cel mai recent răspuns: Ioan Petru Butariu , Contabil 09:32, 24 Iulie 2013
ncris78 a scris:

Un SRL sau o PFA poate pune in vanzare obiecte achizitionate prin licitatii pe diverse site-uri de acest gen (gen Ebay)? Sau obiecte colectate/cumparare de la diverse persoane fizice din tara si/sau strainanate? Domeniul de activitate ar fi de comercializare a mobilierului si al altor produse second-hand?
Daca raspunsul este da, in baza caror acte se poate face receptia marfii?


Da, poate, in baza contract de vanzare-cumparare (alt document eliberat de ebay) si nota receptie. La TVA aplicati ART. 152^2 din Codul fiscal- Regimuri speciale pentru bunurile second-hand, opere de artă, obiecte de colecţie şi antichităţi.

Domeniul de activitate e comertul cu amanuntul/ridicata a produselor vandute.
Ultima modificare: Marți, 23 Iulie 2013
Ioan Petru Butariu, Contabil
Se poate face borderou de achizitii, de exemplu? Si, in baza acestuia, NIR?
Pentru SRL sau PFA este mai convenabil sa se inregistreze ca neplatitoare de TVA?
ncris78 a scris:

Se poate face borderou de achizitii, de exemplu? Si, in baza acestuia, NIR?
Pentru SRL sau PFA este mai convenabil sa se inregistreze ca neplatitoare de TVA?


Deci NIR trebuie in orice caz, pt ca acesta:

Serveşte ca:
- document pentru recepţia bunurilor aprovizionate;
- document justificativ pentru încărcare în gestiune;
- document justificativ de înregistrare în contabilitate.



Se poate folosi si borderou achizitie pt ca in Ordin 3512/2008 se precizeaza ca:

1. Serveşte ca:
- document de înregistrare în gestiune a bunurilor cumpărate;
- document justificativ de înregistrare în contabilitate a valorii bunurilor cumpărate;
- document pentru justificarea sumelor primite ca avans spre decontare pentru achiziţii sau pentru decontarea sumelor plătite pentru achiziţii.
2. Se întocmeşte în două exemplare de către persoana care efectuează aprovizionarea cu bunuri de pe piaţa ţărănească, de la producătorii individuali sau de la alte persoane fizice, în momentul achiziţiei.


Borderoou de achizitie (14-4-13) nu mai trebuie semnat si de vanzator ci doar de achizitor+gestionar.

Ordin 3512/2008 precizeaza ca :

4. Documentele justificative provenite din tranzacţii/operaţiuni de cumpărare a unor bunuri de la persoane fizice, pe bază de borderouri de achiziţii, pot fi înregistrate în contabilitate numai în cazul în care se face dovada intrării în gestiune a bunurilor respective.
Adica NIR.

Legat de inregistrarea in scopuri de TVA e mai bine sa nu va inregistrati in scopuri de TVA pana la depasirea plafonului.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Tva la marfa second-hand kerekesmargo kerekesmargo Buna ziua ! art.1522 din codul fiscal - regimul special pentru bunurile second-hand- se refera si la haine. ,exista ceva reglementari speciale in privinta ... (vezi toată discuția)
Fara factura fiscala margareta teodorescu margareta teodorescu Firma la care lucrez vrea sa achizitioneze arbusti pt gradina de la un producator local ce nu e pers juridica sau pfa ci are doar certificat de producator? ... (vezi toată discuția)
Obligativitate nir lenutaelena4 lenutaelena4 Este obligatorie intocmirea NIR-ului cand ai o singura gestiune? Dar cand sunt mai multe gestiuni? (vezi toată discuția)