avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 431 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Responsabilitatea intretinerii partilor comune este a ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Responsabilitatea intretinerii partilor comune este a administratiei sau a proprietarilor afectati?

Buna ziua,

Am facut recent , la inceputul lui Iulie 2013, o sesizare scrisa semnata de vecinii de la etajul 4/4 catre asociatia de proprietari unde locuiesc ,pentru reparatia acoperisului,acesta fiind in afara garantiei,cu probleme de infiltrare apa in apartamente.
Raspusul a fost ca noi cei direct afectati de la apartamentele de la etajul 4 sa convocam adunare si sa informam vecinii ca vor trebui stransi bani pentru aceste reparatii.
Intrebarea este : pana la urma administratia ,asociatia de locatari nu este cea care intruneste sedintele pentru astfel de evenimente?
Rog un raspuns oficial demersuri necesare rezolvare ,,pentru ca e un subiect sensibil si fiecare se bucura ca nu e in situatia de fata...
Nu pot decat sa va multumesc.
L nr 230/2007

ART. 23
(4) Pentru situaţii speciale sau de maximă urgenţă, adunările generale extraordinare
ale asociaţiei pot fi convocate oricând de către comitetul executiv sau de către cel
puţin 20% din numărul proprietarilor membri ai asociaţiei de proprietari.

In situatia expusa ,sensibilizati si determinati 20% dintre proprietari sa accepe convocarea adunarii generale,in cadrul careia sa supuneti discutiei neajunsurile cu care va confruntati,sa prezentati punctul personal si al tuturor celor afectati ,astfel incat sa determinati deciderea executarii hidroizolatioei terasa imobil
Este putin probabil ca o lucrare de hidroizolatie a teraselor sa fie considerata o situatie de maxima urgenta si sa fie nevoie de convocarea adunarii generale extraordinare.
De regula infiltratiile apar in sezonul rece. Daca in noiembrie apare o mica pata in tavan, in ianuarie se dubleaza si-n februarie picura in lighean.
Nu incepe sa curga apa prin tavan fara nici o veste dintr-o data acum in luna iulie.
Asta, de regula, dar sigur ca pot fi uneori si exceptii.
Revenind la regula, proprietarul care observa infiltratia in noiembrie, decembrie..., trebuie sa sesizeze cat mai repede presedintele asociatiei. Cei ce conduc si administreaza asociatia vor constata, vor estima costul lucrarii si vor prevedea in bugetul de venituri si cheltuieli aceasta lucrare.
In primul trimestru al anului se tine adunare generala, se aproba bugetul iar administratorul va repartiza pe listele de plata contributia fiecaruia la fondul de reparatii. In cateva luni se aduna banii sau o parte din ei si in august, septembrie, octombrie se realizeaza lucrarea.

Nu proprietarii convoaca adunarea generala a vecinilor, ci comitetul executiv, respectiv presedintele asociatiei.
Daca AG nu s-a facut dupa cum este regula, daca nu aveti un buget de venituri si cheltuieli in care sa se prevada o asemenea lucrare si terasa a inceput sa dea semne de stricaciune, atunci, sigur, conducerea asociatiei poate convoca o AG extraordinara cu un singur punct pe ordinea de zi: reparatia terasei. Proprietarii trebuie instiintati mai degraba despre necesitatea efectuarii ei decat de a le cere parerea daca sa se faca or ba.
Cu cat se amana mai mult reparatia, cu atat necazurile dv. vor spori si veti ajunge sa stati cu ligheanele intinse prin casa sau cu peretii plini de mucegai, ceea ce v-ar afecta atat material, cat si ca sanatate.

Lucrarea este costisitoare, chiar foarte costisitoare si trebuie stransi bani din timp, macar pentru avans.
Asta pentru faptul ca firmele care fac asemenea lucrari, indeobste, accepta si plata cu avans si rate lunare.

Conducerea asociatiei trebuie sa-si asume responsabilitatea si in a organiza o astfel de lucrare si, in general, a avea o procedura de a strange fondul de reparatii care, iata, in cazul dv., ar fi fost foarte necesar pentru plata avansului, iar ratele le-ati fi suportat lunar puse pe liste.

Terasa este o parte a proprietatii comune si face obiectul de activitate, printre alte multe parti ale proprietatii comune, a celor care sunt pusi in fruntea asociatiei pentru a se ocupa exact de administrarea proprietatii comune, nu de a avea un titlu scris pe frunte.

Faceti o sesizare scrisa, semnata si de vecinii dv. care au acelasi necaz si dati-o presedintelui asociatie s-o discute in comitet si sa ia masurile de urgenta care se impun.
foarte multumesc,
insa raspund si cu alta intrebare :
20 % din numarul membri proprietari ai asociatiei de proprietari ? in conditiile in care asociatia are mai multe blocuri cu mai multe scari? sau e vorba strict de blocul si scara in cauza?adica 20%din 19 proprietari?

In cazul meu la inceput ,prin Noiembrie a fost o pata galbena care se marea ,apoi in martie aprilie a cazut varul si apoi tencuiala din cauza ploilor si apoi a plouat
Iar sesizarea verbala am facut-o catre vecini de palier,apoi si catre asociatie/administratie dar scrisa ,oficial am facut in luna Iulie la inceput.
Sunt mai nou in bloc stau de vreo 5 ani,nu am stiut ca este o procedura lunga cu termene fixe pentru a demara actiunea de reparatie hidroizolatie.
Ultima modificare: Marți, 30 Iulie 2013
Adriantot, moderator
Problema dv. priveste scara in care locuiti, asa ca faceti o miniAG pentru scara dv.

Alte discuții în legătură

Administrator/politie nini02 nini02 Am o problema: odata cu topirea zapezii de pe terasa blocului, a inceput sa imi ploua in casa (stau la ultimul nivel, iar terasa nu a fost reparata), asa ca ... (vezi toată discuția)
Dat in judecata de vecinul de la iii ciucuadrian ciucuadrian Buna seara. Va retin cu problema mea: stau la etajul 4 si am fost actionat in judecata de vecinul de la III, deoarece se infiltreaza apa de pe terasa ... (vezi toată discuția)
Ce trebuie facut ca asociatia de locatari sa refaca hidroizolatia terasei? Maya844 Maya844 Buna ziua! Locuiesc la etajul 4 al unui bloc si am probleme cu hidroizolatia. Citind mai multe pe forumul dumneavoastra am inteles ca refacerea izolatiei ... (vezi toată discuția)