Buna seara! Va rog frumos, daca ma poate ajuta cineva cu un sfat...
Locuiesc impreuna cu mama, (pensionara), si cu fiul meu, (fara serviciu). Anul trecut fiul meu a lucrat toata vara ca zilier intr-un parc de distractii. La venirea toamnei a ramas fara loc de munca. Fiindca sunt bugetara si fiindca mama are o pensie foarte mica in luna octombrie am facut cerere pentru a beneficia de ajutor pentru incalzire. Luna aceasta au inceput controalele pentru a se verifica adevarul scris in cerere. La mine si la mama nu au fost probleme dar la fiul meu da. Conform adeverintei de venit ce la Adm. financiara figureaza in anul fiscal 2012 cu 432 lei salariu si 4230 lei alte venituri. Aceste venituri au fost obtinute intre aprilie si septembrie 2012. Si aici au inceput problemele. Cei de la Adm. Fin. nu pot sa ne dea un desfasurator pentru a dovedi ca in perioada octombrie-decembrie 2012 fiul meu nu a avut nici un venit. dar nenorocirea este ca nici cei de la parcul de distractii nu vor sa-i dea o adeverinta care sa arate perioada in care a lucrat la ei. Socata i-am sunat eu - crezand ca este o neintelegere - mi s-a spus ca „NU elibereaza astfel de adeverinte la zilieri“. Chiar azi m-am dus la primarie sa explic situatia, gandindu-ma ca poate da o declaratie pe proprie raspundere la notariat si ca asta ne va ajuta. Mi s-a spus ca va trebui sa dau banii inapoi si nu numai pe cele 2 luni din 2012 ci si pe cele 3 luni din 2013 - pentru care fiul meu are adeverinta de venit de la Adm. Finan. in care se arata ca nu a avut nici un venit anul acesta. Va rog din tot sufletul meu sa ma ajutati cu un sfat... Pur si simplu nu imi pot permite sa dau acei bani inapoi. Exista vreo prevedere legala prin care sa-i po obliga pe cei de la parcul de distractii sa-i elibereze adeverinta? Exista ceva ce mai pot face? Este legal sa returnez si banii pe lunile in care avem adeverinta ca nu a avut venit? Va multumesc!
Solutia este urmatoarea:
- luni dimineata va prezentati la sediul din Radu Voda al ITM Bucuresti cu solicitarea intocmita in dublu exemplar .
- o depuneti la registratura institutiei , aflata pe coltul din spate al cladirii din stanga cum intrati in incinta institutiei.
ITM-ul va va raspunde la slicitare in termen de cel mult 30 de zile de la data inregistrarii petitiei.
In petitie dati toate datele de identificare ale dvs , nume si prenume, CNP , adresa si solicitati sa va comunice daca figurati cu c.i.m. incetate sau active transmise la inspectorat sau ca zilier la diversi prestatori - aici puteti da denumirea societatii respective.