avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1007 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Concediat pentru \\"indisciplina\\"
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Concediat pentru "indisciplina"

Va salut...
Am si eu o problema.... Lucrez ca ag. securitate si zilele trecute am fost chemat la sediu firmei pentru a-mi da demisia la cererea sefului.....am refuzat sa imi dau demisia si am fost amenintat ca ma poate da afara pentru indiscipina. cu o saptamana inainte de a fi chemat la sediu am avut o discutie cu niste colegi in afara serviciului(cand s-a facut schimbarea de tura) despre faptul ca colegul meu de tura i-a adus la cunostiinta sefului despre problemele care le avem cu un alt coleg si ca acesta nu a schitat nicio miscare la cele auzite, tacand malc, lasandu-mi impresia ca nu il intereseaza. In acea discutie se pare ca am folosit cuvantul nesimtit la adresa sefului meu (care a tacut malc). Credeti ca poate folosi acest motiv pentru desfacerea contractului de munca pe motiv de indisciplina? consultand codul muncii la categoria indisciplina in serviciu nu ma regasesc in acele paragrafe ca fiind vinovat de comportament neadevat in serviciu deoarece eu iesisem din tura... s chiar si asa daca as fi fost in timpul serviciului nu cred ca ar fi un motiv grav pentru a fi concediat pe baza de indisciplina... Credeti ca daca l-as da in judecata ca m-a dat afara pe motive irelevante as castiga?
Cel mai recent răspuns: iulian_stefan01 , utilizator 13:52, 10 August 2013
Parerea mea, daca era atat de simplu cu "indisciplina" erati dat demult afara. Sa nu faceti greseala a va da demisia indiferent de presiuni.

C. Muncii precizeaza clar:
Art. 61. - Angajatorul poate dispune concedierea pentru motive care ţin de persoana salariatului în următoarele situaţii:
a) în cazul în care salariatul a săvârşit o abatere gravă sau abateri repetate de la regulile de disciplină a muncii ori de la cele stabilite prin contractul individual de muncă, contractul colectiv de muncă aplicabil sau regulamentul intern, ca sancţiune disciplinară;
b) în cazul în care salariatul este arestat preventiv pentru o perioadă mai mare de 30 de zile, în condiţiile Codului de procedură penală;
c) în cazul în care, prin decizie a organelor competente de expertiză medicală, se constată inaptitudinea fizică şi/sau psihică a salariatului, fapt ce nu permite acestuia să îşi îndeplinească atribuţiile corespunzătoare locului de muncă ocupat;
d) în cazul în care salariatul nu corespunde profesional locului de muncă în care este încadrat.
Art. 62. - (1) În cazul în care concedierea intervine pentru unul dintre motivele prevăzute la art. 61 lit. b)-d), angajatorul are obligaţia de a emite decizia de concediere în termen de 30 de zile calendaristice de la data constatării cauzei concedierii.
(2) În cazul în care concedierea intervine pentru motivul prevăzut la art. 61 lit. a), angajatorul poate emite decizia de concediere numai cu respectarea dispoziţiilor art. 247-252.
(3) Decizia se emite în scris şi, sub sancţiunea nulităţii absolute, trebuie să fie motivată în fapt şi în drept şi să cuprindă precizări cu privire la termenul în care poate fi contestată şi la instanţa judecătorească la care se contestă.
Art. 63. - (1) Concedierea pentru săvârşirea unei abateri grave sau a unor abateri repetate de la regulile de disciplină a muncii poate fi dispusă numai după îndeplinirea de către angajator a cercetării disciplinare prealabile şi în termenele stabilite de prezentul cod.
(2) Concedierea salariatului pentru motivul prevăzut la art. 61 lit. d) poate fi dispusă numai după evaluarea prealabilă a salariatului, conform procedurii de evaluare stabilite prin contractul colectiv de muncă aplicabil sau, în lipsa acestuia, prin regulamentul intern.

Cu prima ocazie faceti o adresa la ITM-ul local in care povestiti faptul ca sunteti amenintat cu pierderea locului de munca (amenintarea nu e infractiune de domeniul ITM), mai puteti adauga si alte motive reale pe care le puteti dovedi. Inregistrati petitia in dublu exemplar, pentru a putea face dovada ca nu ati stat cu mana-n buzunar. Incercati sa obtineti copii xerox sau digitale ale prezentei dvs la serviciu. Puteti cere si o adeverinta de angajat, cu salariul avut si nr. de ore lucrate. Patronul e obligat sa va dea. Faceti cumva ore suplimentare, ore de noapte, ore in timpul repausului saptamanal?
PS: poate ca omul chiar e nesimtit dar trebuie sa demonstrati, altfel picati de mincinos.
Ultima modificare: Sâmbătă, 10 August 2013
arakys, utilizator
eu o sa astept sa ma dea el afara pe baza de indisciplina si atunci voi actiona pe care juridica.... eu nu vreau sa demonstrez ca el este nesimtit ci sa demonstrez ca vrea sa ma dea afara pe motiv de indisciplina, motiv total nesanctionabil clar de regulamentul de ordine interioara si cim desi discutiile avute in particular cu alti colegi in afara orelor de lucru nu sunt interzise in cim-ul meu si nici in regulamentul de ordine interioara.... repet a fost opinia mea exprimata pentru care el vrea sa ma dea afara... eu contest actiunea lui total gresita... ulterior mi-am cerut scuze pentru cele spuse deoarece mi-a adus la cunostiinta ca a luat masuri imediat a doua zi dupa ce a fost instiintat despre colegul problema si ca am fost indus in eroare de tacerea lui, lasan-uma sa cred fals ca nu il intereseaza si astfel mi-am creat o opinie personala despre el... Acesta nu a acceptat scuzele si a zis ca daca incerc ca eu sa il sap pe el sa il dea afara ,o sa aibe el "grija" de noi(eu si colegul meu cu care sunt pe tura). Si iata in ce fel vrea sa aibe "grija" de noi...
iulian_stefan01, utilizator
Pentru a putea fi concediat disciplinar va trebui sa existe savarsita o abatere disciplinara prevazuta in reg.intern sau intr-un alt act aplicabil angajatorului in baza careia sa se poate angaja raspunderea dvs disciplinara.
categoric.... acum ei ma asteapta luni sa merg sa imi dau demisia dar maine, duminica, o sa il sun pe sefu si am sa ai zic ca nu o sa ma prezint la sediu pentru a-mi da demisia si voi continua sa merg la servici si daca doreste sa ma dea afara pe baza de indisciplina sa o faca...:D... Daca vor face asta le voi cere un exemplar din r.o.i si voi actiona intocmai drepturilor mele... Cineva ma invata ca daca imi cer sa imi dau demisia ,sa imi dau demisia dar sa scriu clar in demisie ca sunt silit sa imi dau demisia de cutare si cutare pe motive neimputabile... si urmeaza sa fac ceilalti pasi pentru sustinerea cauzei mele... itm, mediator, chiar instanta...
iulian_stefan01, utilizator
iulian_stefan01 a scris:

Cineva ma invata ca daca imi cer sa imi dau demisia ,sa imi dau demisia dar sa scriu clar in demisie ca sunt silit sa imi dau demisia de cutare si cutare pe motive neimputabile..

Va complicati inutil; demisia este un act unilateral al vointei dvs. iar o motivare personala nu stiu pe ce judecator ar interesa deci nu vad cum v-ar avantaja.
Nu semnati demisia.

Alte discuții în legătură

Daca salariatul nu-si indeplineste obligatiile Secretara7 Secretara7 Unde scrie in Codul Muncii ca daca salariatul nu-si indeplineste obligatiile, adica daca angajatul refuza o anumita munca si din cauza aceasta firma pierde un ... (vezi toată discuția)
Conflict de munca marianams70 marianams70 buna seara, as dori sa intreb ce urmari poate avea un conflict intre doi colegi in incinta firmei dar dupa orele de program,mai exact dupa incheierea ... (vezi toată discuția)
Desfacerea contractului de munca cu litera "i" ContSters160566 ContSters160566 Buna Ziua! Care ar trebui sa fie motivele unui angajator, pentru a-mi desface Contractul Individual de Munca cu litera I ? Este de ajuns sa am o simpla ... (vezi toată discuția)