Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1099 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme privind insolvenţa, ... Insoventa, faliment
Discuție deschisă în Probleme privind insolvenţa, lichidarea judiciară şi falimentul

Insoventa, faliment

Problema mea pe scurt:
- in primavara am facut o rezervare, printr-o agentie de turism, pentru un sejur pe litoral intr-o tara vecina si am platit un avans.
- pe 31 iulie am primit factura pentru achitarea diferentei, in acceasi zi am efectuat plata prin ordin de plata, urmand sa primim voucherul. Sejurul ar fi trebuit sa inceapa pe 23 august.
- voucherul nu a mai venit, a urmat un schimb de mesaje prin telefon si email. In ultimul email, din 11 august, ni se promitea ca problema se va rezolva.
- nu s-a mai rezolvat. Pe 13 august am aflat ca firma respectiva a introdus dosar de insolventa (L85/2006 art.27 alin.5) la tribunal in data de 8 august.

Ce pasi ar trebui sa fac pentru recuperarea banilor?
Multumesc
Cel mai recent răspuns: StefanL61 , utilizator 12:49, 4 Octombrie 2013
Buna ziua,

Actiunile de acest gen pot sa dureze pana la 1 an - 1 an si jumatate (de la data introducerii cererii de insolventa pana la pronuntare).
Luati legatura cu firma incerc,ati pe cale amiabila, recuperarea sumelor, in cazul in care acest lucru nu este posibil trimiteti o notificare de plata apoi faceti o sesizare la OPC.
In cazul in care firma intra in insolventa, puteti sa va inscrieti la masa credala, insa sansele sa recuperati ceva in aceasta faza, sunt mici.
Mie mi se pare ca seamana a inselaciune. Pe 31 iulie mi se trimite factura ca si cand totul ar fi fost in ordine iar in 8 august se inregistreaza actiunea de insolventa la Tribunal. Parerea mea este ca in 31 iulie deja se lucra la acel dosar iar situatia financiara si relatiile cu operatorul de turism erau cum erau.
Ma insel eu?
Nu neaparat. In companiile mari este posibil ca departamenul vanzari sa nu stie ca financiarul si juridicul lucreaza la acest dosar. In plus perioada de insolventa poate fi colacul de salvarea a unei firme. Daca va uitati pe piata sunt firme mari care au ales sa declare insolventa pentru a-si salva afacerea.
Lucrurile au evoluat, intre timp a fost acceptat falimentul la cerere de catre Tribunalul Bucuresti iar eu am depus dosar de recuparare a daunelor la societatea de asigurari. Cererea mea a fost respinsa pe motiv ca am contractat serviciile turistice in afara perioadei in care asigurarea este valabila. Se face trimitere la ORDIN Nr. 235 din 6 iunie 2001
Anexa 1 alin. 5.2. "Perioada de răspundere, în cazul fiecărui contract de comercializare a pachetului de servicii turistice, începe la data semnării respectivului contract." Nu am semnat nici un contract, la propriu, toata corespondenta a fost prin email si telefon. Enuntul intrebatii mele: am facut solicitarea de rezervare prin email in data de 27 februarie 2013, in aceeasi zi a fost emisa factura pentru plata avansului, s-a platit avansul in 4 martie 2013, a fost emisa factura pentru plata diferentei in 31 iulie 2013, s-a platit acea diferenta in 31 iulie 2013. Nu am primit voucherul asa cum era normal. Care este data la care se considera ca s-a semnat contractul de comercializare a serviciilor turistice intre mine si agentie? Data la care s-a solicitat rezervarea, data la care s-a platit avansul , data la care s-a facut plata integrala (s-a platit diferenta) sau nici o data intrucat nu am primt voucherul? Multumesc.
Am achizitionat un pachet de servicii turistice pe care l-am platit in doua transe, avans si diferenta. Ambele etape au fost determinate de cate o factura fiscala emisa de agentia de turism si cate un ordin de plata prin care am achitat sumele respective. Nu am mai primit voucherul, nu am mai fost in vacanta iar agentia de turism si-a cerut falimentul, pecare l-a si obtinut. Am solicitat despagubiri de la societatea de asigurari dar am fost refuzati pe motiv ca am achizitionat pachetul de servicii in afara perioadei in care agentia are contractul de asigurare cu respectiva societate de asigurari. Refuza sa ne spuna care este acea perioada. Presupunand ca acel contract de asigurare este pe o perioada care include doar una din etapele in care am platit (avans sau diferenta), este sau nu obligata societatea de asigurari sa plateasca suma de la acea etapa? Multumesc

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Sejur contractat inainte de situatja de criză florin.savin1 florin.savin1 Am contractat un sejur in altă țară din uE în luna februarie pentru care am plătit 20% din valoarea totală a sejurului care urma să fie în perioada ... (vezi toată discuția)
Avans la cazare ancaapostol ancaapostol Am platit un avans in luna mai (persoana fizica) pentru cazare la mare de pe 18 august (pensiune - cont persoana juridica). Plata, am facut-o la cererea ... (vezi toată discuția)
Inregistrari contabile agentie turism olguta79 olguta79 In cazul unei agentii de turism neplatitoare de tva am urmatoarea situatie legata de facturile pe sejururi.Agentia vinde in ianuarie pe 15/01/2013 un sejur in ... (vezi toată discuția)