avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 753 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Recalculare pensie
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Recalculare pensie

sunt pensionata medical, gr ll si drepturile de pensie mi-au fost calculate in functie de veniturile realizate; intre timp am inceput sa primesc drepturile de natura salariala castigate prin hotarare judecatoreasca, drepturi pe care guvernul Boc le-a esalonat pana in 2016;
nu ar fi normal ca si pensia sa se recalculeze anual in functie de acestea?
Cel mai recent răspuns: konia , utilizator 12:20, 12 Noiembrie 2013
Ba da, art. 107 din L. 263/2010
(3) Pensia poate fi recalculată prin adăugarea veniturilor şi/sau a stagiilor de cotizare, prevăzute de lege, nevalorificate la stabilirea acesteia.
(5) Sumele rezultate în urma aplicării prevederilor alin. (3) şi (4) se acordă începând cu luna următoare celei în care a fost înregistrată solicitarea.

Va multumesc pentru raspuns!
Sa inteleg ca recalcularea se face si in cazul pensiei mele de invaliditate cu precizarile facute de dvs si in conformitate cu articolul mentionat?
Pensia dvs. este formata din punctajul realizat de dvs. pana acum si un punctaj pt stagiu potential de cotizare (ca si cand dvs. ati lucra pana la varsta de pensionare) corespunzator gradului de invaliditate: 0,55 pct pt grad II. Deci punctajul pt care ati depus actele este mai mic decat cel real, asa incat raspunsul este pozitiv. Dar, o sa va dezamagesc, diferenta va fi de doar cativa leuti. Sunt insa banutii dvs.
multumesc frumos!
buna ziua,
v-am urmat sfatul si am facut o cerere de recalculare a pensiei de invaliditate;
azi am primit un raspuns care m-a nedumerit si acum va citez din adresa primita: