Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Buna seara.
Care credeti ca sunt consecintele juridice care deriva din faptul ca, la incheierea unui contract de vanzare-cumparare autentic, vanzatorul a folosit un buletin care expirase.
Mentionez ca la aproximativ 2 luni dupa perfectarea vanzarii, vanzatorul a decedat si ulterior mostenitorii acestuia au solicitat anularea actului intocmit.
Actul este afectat de o nulitare relativa?
Va multumesc.
da este o situatie f ciudata, numai ca la momentul perfectarii actului authentic notarul solicita actele de identitate ale partilor si chiar le face si o copie. Atat timp cat persoana a semnat actul valabilitatea actului este in regula, Nu cred ca notarul ar fi incheiat un act fara sa observe ca buletinul este expirat. Oricum atat timp cat actul a fost semnat de persoana in cauza si nu se poate dovedi ca nu a fost altcineva care a semnat in locul persoanei actul este valabil.
Un alt element imp este si faptul ca daca persoana care avea buletinul expirat era vanzator al unui imobil cei de la administratia financiara ar fi observant acest lucru si nu I-ar fi dat certificate de atestare fiscal si nu se putea incheia actul.
Pe viitor consultati un avocet si explicatii detaliat toata situatia de fapt.