Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
In 9 iulie 2012 am pus declaratia 096 privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA. In declaratie de mentiuni 096 am scris si cifra de afacere, care a fost mai mare decat 35000 euro. Administrarea finantelor publice din oras mi-a luat dreptul de a fi platitor TVA.
Dupa un an de zile a venit inspectia fiscala, si spun, ca am facut o mare "prostie" nu aveam dreptul la asa ceva. Ispectia curge de la data 27.07.2013.
Intrebarea mea este, daca oficial ei au luat o decizie pe baza unei document unde scrie cifra, si se vede ca e mai mare decat trebuie, de ce mi-au luat dreptul?
Ei nu trebuie sa verifice, daca este cazul sau nu.
Am un cod caen 4799.
Va rog sa ma ajutati, sunt foarte disperata.
Multumesc mult
Sarolta
Trutan Marian
Punctul f din legea respectiva nu am gasit nicaieri, deci n-am stiut care sunt conditiile. Ceea ce am inteles din art 152 am luat decizia.
In declaratia de mentiuni am scris cifra 158236, ceea ce pentru mine e clar ca e mai mare decat 119000.
Am primit decizia cu urmatoare text.
"In baza prevederilor art. 152 alin. (7) din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare va comunicam ca inregistrarea in scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal a fost anulata, ca urmare a solicitarii dumneavoastra inregistrate la organul fiscal sub nr. 1666 din data 09.07.2012.
Anularea va fi valabila de la data comunicarii prezentei deecizii.
Va instiintam, totodata, ca la data anularii inregistrarii in scopuri de tva se anuleaza si Certificatul de inregistrare in scopuri de taxa pe valoare adaugata seria B nr. 38528.
Impotriva prezentei decizii se poate formula contestatie la organul fiscal emitent, in conformitate cu dispozitiile art. 209 alin (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modifivarile si completarile ulterioare, in termen de 30 de zile e la data comunicarii, potrivit art. 207 alin. (1) din acelasi act normativ."
Ceea ce nu inteleg, daca se vede clar ca cifra e mai mare decat 119000 lei, de ce au anulat dreptul.
La noi in judet si in oras sunt foarte multe persoane fizice cu astfel de probleme.
Am citit articolele de mai multe ori, dar singura nu am gasit unde scria detaliat alin f, numai cu ajutorul unei expert.
Daca s-au avut in vedere prevederile art.152 alin.(7),care a fost modificat prin art.I pct.16 din OUG nr.24/07.06.2012,solicitarea dvs. a fost corecta[plafonul fiind pentru anul precedent conform alin.(1) de 220000 lei]. Culmea este ca si ei au avut in vedere tot aceste prevederi.
Litera f).la care fac referire, este din OUG nr.24/2012,fiind aplicabila numai pentru anul 2012.
In aceasta situatie,fiind o eroare a ambelor parti,cred ca cel mai bun lucru este sa va adresati
conducerii Administratiei fiscale locale si celei regionale actuale,eventual ANAF,sa detaliati aceste probleme,astfel incat sa nu aveti de suferit din aceasta cauza.
Va doresc mult succes !