Buna ziua.Intr-o institutie de invatamant se pot monta camere de supraveghere( holuri, clase, cancelarie) cu personalul unitatii?Acestea trebuiesc montate de catre o persoana sau firma autorizata?In ce conditii se pot monta cu personalul unitatii,care este baza legala?Multumesc.
Avand in vedere faptul ca o unitate de invatamant de stat cu finantare prin bugetele locale, nu dispune de fondurile necesare pentru ca acele camere de supraveghere interior sa fie montate(pentru holurile scolii) de o firma specializata.Vrem sa le montam cu personalul din institutia noastra.Intrebarea mea pentru dumneavoastra este urmatoarea:In ce conditii se pot monta cu personalul unitatii, ,care este baza legala?Datorita faptului ca sunt camere interior supraveghere este obligatoriu sa fie montate prin firma specializata sau se pot monta si cu personalul scolii(care se pricep si stiu cum se monteaza, intrucat au mai montat si pentru examenele de bacalaureat), baza legala?
Pe raspunderea conducerii scolii si a primariei, puteti sa le montati, dar firma care vi le vinde nu va da garantie pentru echipament pe 2 ani.
Incercati sa vedeti aspectul riscului la care va expuneti daca lucratorul se electrocuteaza in timpul montajului.
Cum veti realiza service-ul sistemului de supraveghere, daca nu aveti garnatie si contract incheiat cu o firma autorizata ?
Neavand garantie/ certificat de calitate/ declaratie de conformitate/ PV de punere in functiune a sistemului de supraveghere/ buletin de verificare periodica a functionarii camerelor de supraveghere si a intregului sistem, etc., rezultatul supravegherii poate fi contestat in instanta de catre cei care au fost prinsi pe film incalcand anumite reglementari.
Personal, Nu am cunostinta de existenta unei baze legislative pentru a fi legala montarea camerelor de supraveghere de catre personalul scolii.