avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 158 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Probleme Service GSM
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Probleme Service GSM

Buna seara,

In luna iulie a.c. am prelungit un contract de voce, astfel cumparand telefonul cu pricina cu o reducere semnificativa. Inca de la inceput am avut probleme cu acel telefon, carcasa nu se fixa bine, se reseta brusc. Momentul in care am hotarat sa il trimit la service a fost cand a inceput display-ul (cu touchscreen) sa faca probleme. Fiind mai aproape de mine, am lasat telefonul la firma Y, partener cu firma X, cea de unde am achizitionat telefonul.
Pe data de 14 octombrie l-am lasat in service, urmand sa fiu sunat fix peste o saptamana sa vin sa il ridic, pe 21. Am constatat ca problema nu se remediase, chiar daca cei de la service au scris pe fisa ca au schimbat display-ul. M-am dus in aceeasi zi inapoi la respectivul magazin sa il predau. De atunci telefonul meu sta in service. Am sunat la ei vinerea trecuta (25 oct) si mi s-a spus ca sunt in asteptarea unei piese, dar nu au stiut exact sa-mi spuna despre ce piesa este vorba sau cand va ajunge. Astazi (1 nov) sun din nou. Primesc exact acelasi raspuns, ca inca asteapta piesa respectiva. Le-am zis ca astazi a fost a 15-a zi lucratoare de cand se tot plimba prin service-uri si ca solicit banii inapoi, ca vad ca nu sunt in stare sa il repare. Mi-a raspuns ca nu pot solicita recuperarea banilor pentru ca zilele de service nu se cumuleaza.
Specific ca de ambele dati cand am trimis telefonul in service, am predat telefonul la magazinul firmei Y, acesta l-a trimis la service-ul lor si dupa aceea l-au trimis mai departe spre service-ul Z, un service autorizat al firmei producatoare. Pe fisa care mi-a fost predata prima data cand am luat telefonul scria ca a intrat in service pe data de 15 si a iesit pe data de 18, lucru eronat. Eu am predat telefonul pe data de 14 si am fost sunat sa il ridic pe data de 21.

Intrebarile mele ar fi:
- este adevarat ce a zis acel angajat privind zilele de service, cum ca ele nu se cumuleaza?
- cum ma sfatuiti sa procedez in acest caz? Cu vorba buna observ ca nu prea merge, ce alta varianta as mai avea in afara de ANPC?
- se poate sa imi dati mai multe detalii despre cum pot formula o plangere catre ANPC? Exista un formular tip sau descriu pur si simplu problema cu lux de amanunte si atasezi documentele relevante?

Eu doresc sa solicit vanzatorului recuperarea sumei, urmand sa achizitionez alt telefon de acelasi vanzator.

Legea de care ar trebui sa ma leg cred ca ar fi asta:

Art. 13
Consumatorul poate solicita o reducere corespunzatoare a pretului sau rezolutiunea contractului in oricare dintre urmatoarele cazuri:
a) daca nu beneficiaza nici de repararea, nici de inlocuirea produsului;
b) daca vanzatorul nu a luat masura reparatorie intr-o perioada de timp rezonabila;
c) daca vanzatorul nu a luat masura reparatorie, conform art. 11 alin. (4), fara inconveniente semnificative pentru consumator.

Dupa putinele mele cunostinte juridice, observ clar ca vanzatorul detine un avantaj clar in fata consumatorului, legea fiind in favoarea vanzatorului.

Ce ma sfatuiti sa fac?

Cu stima.
Cel mai recent răspuns: adrian_adri , utilizator 22:40, 1 Noiembrie 2013
Buna seara.
Faceti o sesizare la OPC, cu toate documentele care atesta cumpararea telefonului, cu lux de amanunte. Termenul de reparatie este de maxim 14 zile.
Doar in situatia in care nu poate fi remediata defectiunea sunt obligati sa inlocuiasca acel produs cu un altul cu, caracteristici asemanatoare.
Ultima modificare: Vineri, 1 Noiembrie 2013
adrian_adri, utilizator
Va multumesc pentru promptitudine.

Teoretic, ce ar trebui sa rezolve o sesizare OPC? O sa fac o sesizare fara doar si poate, dar ce poate face OPC? Nu prea ma incalzeste daca amendeaza oricare din firme, eu vreau o rezolvare la problema mea. Poate face OPC asta?

Din ce vad eu in lege, as putea ajunge la un acord comun cu comerciantul pentru inlocuirea produsului sau restituirea banilor, mai ales ca in cazul meu as fi acoperit de lege?
Ultima modificare: Vineri, 1 Noiembrie 2013
gvlad21, utilizator
OPC va verifica toata procedura, se va prezenta la sediul magazinului, vor dori o rezolvare pe cale amiabila. Avand in vedere ca telefonul a fost in service si a revenit imadiat inapoi cu aceeasi defectiune si se intarzie revenirea din service pe motivul asteptarii piesei respective, conducerea acelui operator de telefonie mobila va fi nevoita sa solutioneze aceasta situatie inainte de depasirea perioadei legale de reparatie impusa de garantie, pentru a evita amenda. Insistati sa vi se inlocuiasca telefonul, sau sa luati altul superior la care sa dati o diferenta. Si nu uitati sa sunati la serviciul clienti sa cereti suspendarea abonamentului pe durata service-ului.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Telefon in garantie - schimbat piesa defecta cu piesa veche xciprian xciprian Buna ziua, In urma cu 3 saptamani am predat in magazinul unui operator de telefonie mobila telefonul meu defect, dar in garantie, spre a fi trimis in ... (vezi toată discuția)
Retragere garantie allview ayko5 ayko5 Am cumparat pe la jumatatea lunii iunie un telefon Allview X2 soul Mini de la RDS RCS cu abonament, dupa 2 luni am intampinat probleme cu display-ul ... (vezi toată discuția)
Garantie telefon mobil tdr- tdr- Buna ziua, am un telefon mobil(in garantie) care se tot strica are trei reparatii nu sunt sigur dar am inteles ca dupa 3 reparatii ai dreptul sa ceri banii ... (vezi toată discuția)