avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 447 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Retragere garantie allview
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Retragere garantie allview

Am cumparat pe la jumatatea lunii iunie un telefon Allview X2 soul Mini de la RDS RCS cu abonament, dupa 2 luni am intampinat probleme cu display-ul telefonului si nu se mai vedea nimic, fiind negru, primeam apeluri si reuseam sa vorbesc la telefon folosindu-l fara nicio problema. Am sunat la sediu Allview sa le spun problema mea acestia fiind de acord ca sa il trimit, dupa 4 5 zile de cand am trimis telefonul in garantie ma suna cineva de la firma la care a fost trimis telefonul sa imi spuna ca mi-a anulat garantia si ca daca doresc sa imi repare telefonul sa platesc transportul si reparatia adica aproape 440 lei spunandu-mi initial ca display-ul era defect si touch-screenul eu stiind foarte bine ca telefonul a fost verificat de curierul care preia telefoane, telefonul meu inca avea foliile pe ecran si pe spate, fiind tinut numai in husa. Domnisoara imi spune ca display-ul era crapat ca asa a fost evaluat de nu stiu ce coleg al ei si ca se anuleaza garantia datorita faptului ca display-ul era crapat, si aceasta ezita sa imi spuna clar si concis ceea ce mi-a lasat dubii. Eu stiu din certificatul de garantie ca garantia se anuleaza numai daca telefonul prezinta urme mecanice de folosire incorecta, pe cand telefonul meu era ca nou atunci cand l-am trimis in garantie, si nu aveam cum sa stric eu display-ul pe interior poate sunt vreun guru si l-am defectat cu puterea mintii! sa fim seriosi!
Am incercat sa vorbesc cu ea si tot insista cu nu stiu ce argumente si se tot ajungea la plata.Daca nu ajung la nicio rezolvare cred ca e mai bine sa vb cu cineva de la opc, cand am mentionat ca doresc sa fac reclamatie la opc lucrurile s-au intors la 180 de grade, si mi se cereau miiii de scuze si ca vor avea mare grija sa primesc telefonuk.Am garantie, telefonul meu era in perfecta stare cand l-am trimis in garantie cu problema ca nu i se mai aprindea ecranul si ei mi-au retras garantia pe motiv ca telefonul era uzat si prezenta urme mecanice desi telefonul era cu folie pe el si a fost tinut numai in husa spunandu-mi ca display-ul era crapat. Cum Dumnezeu sa fi crapat eu display-ul daca telefonul nu prezenta urme externe de zgarieturi,crapaturi sau alte urme mecanice? Mai spun si ca telefonul a fost permanent tinut in husa tip carte care il proteja din toate partile, nu m-am asezat pe telefon ca sa il crap, sau sa il tin cu chei, sau prin geanta cu alte obiecte grele care sa il strice. Ma gandesc sa ajung si mai departe de opc deoarece nu mi se pare normal ca sa imi gaseasca niste scuze si sa imi anuleze garantia si apoi sa mi se spuna ca trebuie sa repar contra-cost, aveam garantie de doar 2 luni jumatate.Am fost sunata pe 1 septembrie de cei de la garantie, si din cauza "retragerii" garantiei am fost de acord sa il repar contra cost desi multa lume mi-a zis ca gresesc, cea de la firma mi-a confirmat ca voi primi telefonul pe data de 3 septembrie acasa, astazi cand am sunat la firma am mai aflat de niste "erori neprevazute" si ca telefonul nu va ajunge curand. Ceea ce ma deranjeaza este : de ce nu m-a sunat sa imi spuna de eroarea neprevazuta pt ca oricum avea nr meu de contact, si de ce a mai garantat ca imi voi primi telefonul daca ea stia de eroare? Cum se poate proceda asa ceva?Si cand am mentionat de plangere opc incerca sa se tot scuze. Nu se poate asa ceva.Daca este nevoie apelez la cunostinte si avocat si merg mai departe! Eu nu am aflat cine mi-a observat telefonul la primirea lui in garantie si cine a decis sa anuleze garantia si pe ce motive daca telefonul era ca nou!!

Aveti vreo idee cum as putea sa procedez?Chiar nu doresc sa dau bani in primul rand, am dat o suma destul de mare pe telefon cand l-am cumparat iar un telefon sh e aproape cat suma pentru reparatia telefonulu. Vreau sa mi se faca dreptate!! eu nu am certitudinea ca banii pe care i-as da pe reparatie chiar vor fi pentru reparatie sau nu vor ajunge in alta parte.
Chiar am nevoie de o parere, la urma urmei sunt niste bani munciti si vreau si eu sa ma bucur de bunul meu cumparat.

Pe langa asta am gasit si niste legi:
CAPITOLUL III Drepturile consumatorului
Art. 11. - (1) În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului în primul rând repararea produsului sau are dreptul de a solicita înlocuirea produsului, în fiecare caz fără plată, cu excepţia situaţiei în care măsura este imposibilă sau disproporţionată.
...........
(3) O măsură reparatorie va fi considerată ca imposibilă dacă vânzătorul nu poate asigura produse identice pentru înlocuire sau piese de schimb pentru reparare, inclusiv ca urmare a lipsei utilajelor sau a tehnologiei aferente.@
(4) Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, şi fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului.

Legea nr. 449/2003

,,Perioada de timp stabilită nu poate depăși 15 zile calendaristice de la data la care consumatorul a adus la cunoștința vânzătorului lipsa de conformitate a produsului. Pentru a opera repararea sau înlocuirea produselor se impune ca deficiențele apărute să nu fie imputabile consumatorului''.

,,Reducerea corespunzătoare a prețului sau rezoluțiunea contractului intervin în trei cazuri:

- când consumatorul nu a beneficiat nici de repararea, nici de înlocuirea produsului.
- când vânzătorul nu a luat măsura reparatorie într-o perioadă de timp rezonabilă.
- când vânzătorul nu a luat măsura reparatorie într-un termen de 15 zile, fără inconveniente semnificative pentru consumator''.

Ultima modificare: Vineri, 4 Septembrie 2015
ayko5, utilizator
Cel mai recent răspuns: ayko5 , utilizator 20:49, 7 Septembrie 2015
Sub ce forma ati predat telefonul curierului?
Era in ambalajul original, ambalajul era inchis, curierul a avut posibilitatea sa observe daca display-ul era crapat, ati incheiat vreun document de predare a telefonului in care as se precizeze starea telefonului?
Ar fi fost indicat sa fi facut o fotografie telefonului inainte de a-l preda curierului sau chiar de fata cu acesta dar acum este tardiv.
Nu va ramane decat sa ii amenintati cu ANPC-ul daca nu va repara telefonul pe garantie.

Mai exista si varianta sa le solicitati procesul verbal de receptie de la curier cu starea telefonului la predarea catre service, eventual sa cereti srvice-ului procedura de primire a telefoanelor trimise prin curier in vederea reparatiei.
Ei pot sa sustina ca telefonul a sosit cu display-ul crapat iar clientul sa sustina ca telefonul era intreg cind l-a preluat curierul.
Era in cutia originala cu accesoriile din cutie, garantia si bonul fiscal. Curierul a verificat telefonul cu atentie, l-a scos din husa in care il tineam,inca avea foliile pe fata si spate, si nu era zgariat.Nu am incheiat nimic, doar am semnat nota de transport si am pastrat o copie asa cum mi-a dat curierul.Si in cazul in care nu se ajunge la o intelegere ce pot sa mai fac?
Daca sun la firma respectiva ei imi pot da procesul verbal de receptie?
Ma mahneste totusi ca mi s-a luat garantia dupa doar 2 luni de folosire a telefonului.
Ultima modificare: Vineri, 4 Septembrie 2015
ayko5, utilizator
Contactati curierul si pe baza notei de transport se va identifica soferul.
Solicitati curierului o adresa prin care sa confirme ca telefonul a fost verificat la preluare si nu prezenta urme de deteriorare mecanica. Daca era spart curierul nu l-ar fi preluat sau l-ar fi preluat cu mentiuni.
Responsabilitatea este in sarcina curierul pe timpul transportului.
Daca curierul face pe nebunul si nu raspunde solicitarii il presati si ii spuneti ca il veti in instanta cand il veti da in judecata service-ul ptr anularea garantiei.
Le-am trimis celor de la Allview un mail in care am explicat cu lux de amanunte situatia in care ma aflu si ca ceea ce mi-au spus cei de la Diangi Grup (firma service care mi-a retras garantia) nu este in regula si ca prin aceasta se incalca niste reguli.Vineri voi face 15 zile de cand am telefonul trimis in garantie, si inca sper ca se vor gandi mai bine si il vor repara asa cum este corect.
Raspunsul lor pana acum este acesta:

Stimate client,


Va rugam sa ne furnizati seria IMei a produsului pentru identificarea in sistem.


Va multumim.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Cei de la service garantie mi-au inchis telefonul in nas! ayko5 ayko5 Am revenit cu problema retragerii garantiei de la allview Am trimis un mail celor de la Allview in care am specificat cu punct si virgula toate ... (vezi toată discuția)
Depanero - garantie anulata allview militarupetru militarupetru Buna ziua, Apelez la acest forum cu o problema pe care o am cu service-ul Depanero, si anume, pe data de 11 septembrie am cumparat un telefon mobil Allview ... (vezi toată discuția)
Probleme service gsm gvlad21 gvlad21 Buna seara, In luna iulie a.c. am prelungit un contract de voce, astfel cumparand telefonul cu pricina cu o reducere semnificativa. Inca de la inceput am ... (vezi toată discuția)