Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Din aplicatiile software, chitanta se listeaza in 2 exemplare:
- un exemplar pt platitor
- un exemplar ramane la institutia/agentul economic care incaseaza suma.
Conform O3512/2008:
Chitanta - "Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil, dupa utilizarea completa a carnetului (exemplarul 2)."
In cazul chitantelor emise din aplicatii nu avem carnete.
Din experienta altora am desprins 2 variante:
- exemparul 2 se indosariaza impreuna cu fila din registrul de casa
- formare carnete - am auzit si de aceasta varianta - inseamna ca cineva sa numeroteze carnetul si sa specifice numarul de file etc.
Dpmdv, in situatia emiterii din aplicatii contabile, exemplarul chitantei care se ataseaza la registrul de casa, este cel care se arhiveaza (odata cu registrul de casa).
La chitantele din carnet (cu cotor) in 3 exemplare, se faceau de fapt 2 arhivari: una a exemplarului atasat la registru de casa si una a exemplarelor de la cotor, dpmdv, fara sens, deoarece ulterior au aparul chitantiere doar cu doua exemplare (de fapt suficiente).
Acum ... lege in maniera pe care o cautati dvs, adica : "scris undeva negru pe alb, raspunsul la intrebarea asa cum ati pus-o aici pe forum, nu o sa gasiti.
Legalitatea arhivarii in acest caz reiese din interpretarea altor norme juridice din domeniu fiscal si din practica generala contabila.