Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 426 soluții astăzi

Webinar Premium LIVE: Riscuri și obligații privind combaterea spălării banilor. Joi, 1 Iulie, de la ora 11:00. Rezervă loc și participă → 

Sinteza zilei avocatnet.ro: 10 lucruri de știut astăzi! Înscrie-te gratuit →

Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Returnare produs comandat online in termen de 10 zile
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Returnare produs comandat online in termen de 10 zile

Buna ziua,

Am comandat un produs online de la un magazin de electronice, cu ocazia faimoasei "Black Friday".

Produsul a ajuns in posesia mea cu o intarziere de aproape o saptamana. Dupa doua zile de functionare, acesta s-a defectat (nu imi este clar de ce anume, nu vreau sa intru in detalii, dar tin sa precizez ca a fost folosit corespunzator, nu a fost bruscat, alimentat la alte tensiuni decat cele din specificatii, etc.).

Cu ocazia asta am constatat ca respectivul magazin NU mi-a trimis certificatul de garantie, lucru ce nu l-am observat in momentul primirii pachetului (eram bucuros ca a sosit si stiam ca factura e online ca .pdf, dar am uitat de certificat :( ). Pe site-ul magazinului spune ca daca produsul vine neinsotit de certificatul de garantie, in termen de 48 de ore sa anunt lucrul asta.

Aici incepe partea interesanta. Am notificat magazinul (prin e-mail) de acest lucru, cat si de faptul ca produsul s-a defectat si ca astept din partea lor o rezolvare a problemei (voiam sa-mi trimita certificatul de garantie ca sa pot sa-l trimit la service). Din cauza nebuniei de Black Friday (presupun), toate telefoanele lor sunt fie deconectate, fie suna ocupat, fie daca prinzi legatura, stai 15 minute ca sa nu apara niciun consultant. Dupa inca doua zile am revenit cu un email, de data asta completat prin formularul lor de sesizari online (care mi-a dat si un numar de cod). Am mentionat sesizarea facuta pe e-mail anterior, data, subiectul e-mail-ului, am cerut din nou solutionarea problemei, iar daca nu, o sa returnez produsul si/sau o sa contactez protectia consumatorului.

Tin sa spun ca NU am primit pana in acest moment niciun fel de raspuns de la magazinul respectiv si nici nu cred ca or sa raspunda prea curand. Saptamana viitoare or sa se faca 10 zile lucratoare de cand am primit pachetul respectiv, deci teoretic as putea sa returnez pachetul in baza OG 130/2000 (daca inteleg eu corect, sunt 10 zile de cand primesc produsul, nu de cand mi s-a confirmat comanda, nu ?).

Ce ma sfatuiti sa fac in acest caz? Am un produs electronic pe care l-am primit (acceptat) fara certificat de garantie (din neatentie) si care nu mai functioneaza in parametri normali, plus un magazin care nu raspunde la e-mail-uri sau telefon.

Pot sa ma duc la ei sa le cer sa-mi primeasca produsul inapoi si sa-mi dea banii inapoi? Din punctul meu de vedere mi-au dat un produs viciat si acesta nu s-a defectat datorita utilizarii necorespunzatoare (si normal, accept orice expertiza autorizata pentru a confirma acest lucru). Sa contactez protectia consumatorului ?

Va multumesc pentru sfaturi.
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 18:23, 6 Decembrie 2013
Cele 10 zile se calculeaza asa cum ati zis, de la data primirii produsului. In opinia mea faptul ca nu aveti certificatul nu va poate impiedica sa beneficiati de garantie pentru ca atunci cand au vandut produsul si-au asumat obligatiile prevazute in Legea 449/2003:

Art. 5
(1) Vanzatorul este obligat sa livreze consumatorului produse care sunt in conformitate cu contractul de vanzare-cumparare.
(2) Se considera ca produsele sunt in conformitate cu contractul de vanzare-cumparare daca:
a) corespund descrierii facute de vanzator si au aceleasi calitati ca si produsele pe care vanzatorul le-a prezentat consumatorului ca mostra sau model;
b) corespund oricarui scop specific solicitat de catre consumator, scop facut cunoscut vanzatorului si acceptat de acesta la incheierea contractului de vanzare-cumparare;
c) corespund scopurilor pentru care sunt utilizate in mod normal produsele de acelasi tip;
d) fiind de acelasi tip, prezinta parametri de calitate si performante normale, la care consumatorul se poate astepta in mod rezonabil, date fiind natura produsului si declaratiile publice privind caracteristicile concrete ale acestuia, facute de vanzator, de producator sau de reprezentantul acestuia, in special prin publicitate sau prin inscriere pe eticheta produsului.

Art. 21
(1) La cererea consumatorului garantia va fi oferita in scris sau pe orice alt suport durabil, disponibil si accesibil acestuia.
(2) In cazul in care garantia nu respecta prevederile alin. (1) si ale art. 20, valabilitatea acesteia nu este afectata, consumatorul avand dreptul de a solicita vanzatorului indeplinirea conditiilor incluse in declaratiile referitoare la garantie.

Declaratiile privitoare la garantie in cazul dvs. sunt cele de pe site, respectiv 2 ani daca e produs nou sau un an daca este produs resigilat.

Eu nu l-as trimite inapoi pentru ca nu va vor returna banii defect fiind, pierdeti timp. As mai trimite un e-mail in care le-as scrie asa:
- lipsa certificatului de garantie nu are relevanta pentru ca ei sunt obligati sa o ofere la vanzarea produselor conform art. 5 si art. 21 din Legea 443/2003 actualizata
- daca nu vi-l trimit rapid ca sa il duceti in service le faceti reclamatie la ANPC.

Puteti cere inlocuirea insa nu sunt obligati sa o faca decat daca service-ul va da negatie de reparare.

Model de intocmire a unei reclamatii (va vor fi de folos e-mailurile trimise si faptul ca nu v-au raspuns, daca va hotarati sa o faceti):
www.avocatnet.ro/content/for...

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Comerciantul refuza returnarea banilor sau schimbarea produsului ! gabi03 gabi03 Am dat o comanda pentru cumpararea unui stick de memorie de pe un site on-line ([b]mediadot[/b]). In foarte scurt timp, un operator m-a contactat si mi-a spus ... (vezi toată discuția)
Inel de logodna schimbat alora005 alora005 Buna seara, In data de 30.12.2014 logodnicul meu a cumparat pentru mine un inel de logodna de la un magazin de bijuterii din Bucuresti. Inelul era cu cateva ... (vezi toată discuția)
Returnare. Alexandruuu Alexandruuu Buna ziua. Am o intrebare. Acum cateva zile mi-a fost cumparat cadou un telefon samsung B5722 dual sim dintr-un magazin Vodafone din Piata ... (vezi toată discuția)