Un minor cu virsta de 17 ani , bea pastile. incercand ,probabil sa se sinucida . Isi revine , este externat . Dupa externare intra in moarte cerebrala, dupa 12 zile moare.
Biserica Ordodoxa refuza inmormantarea cu preot.
Unde gasesc reglementarile legale?
multumesc mult .
Biserica îşi are regulile si LEGILE ei.Biserica ortodoxă îsi are niste reguli aparte si nemodificate/nemoderniyate, reguli potrivit învătăturilor lui Isus Hristos, Apostolilor si Sfintilor Parinti.În BIserica Ortodoxă NU sunt permise adaptări, modificări etc Problema sinucigasilor NU este văzută cu "ochi buni" : numai Creatorul are drept de viata si de moarte asupra tuturor.Dumnezeu a dat omului doar uzufructul asupra vieţii, doar posesiunea, nu însă şi dreptul de proprietate, iar privarea lui de privilegiile creştineşti la înhumare este o măsură de condamnare, de dezaprobare şi de descurajare a gestului făcut.Asadar, nimănui nu-i este îngăduit a-si lua/curma dreptul la viată.Puteti studia această problemă în continutul Hotărârii Sfântului Sinod nr.506, din 1949, privind înmormântarea sinucigaşilor (publicată în revista B.O.R., nr. 7-10, 1949, p. 177-178).
Unu. Nu puteti forta BOR sa ofere asistenta religioasa impotriva dogmelor sale indiferent cat de ridicole si absurde ar fi aceste norme. Priviti astfel lucrurile: Ca oricare alta asociatie religioasa BOR este o asociatie constituita din persoane care adera la o anumita doctrina si respecta un set de reguli impuse de asociatie. Pe cale de consecinta, calitatea de membru castigata prin botez se poate pierde prin excomunicare sau poate fi diminuata prin sinucidere. Doi. Faptul ca un tanar de 17 ani a incercat (probabil) sa se sinucida si apoi a murit este o tragedie atat de mare, atat de lipsita de masura incat va marturisesc ca nu mi-o pot inchipui pentru ca nu-mi pot inchipui ce simte cel care-si vede copilul mort. Pur si simplu nu-mi incape in minte o atat de uriasa durere. ... insa nu va asteptati ca BOR sa schimbe vreo regula, sa se poarte omeneste ori sa faca macar un gest marunt pentru a usura durerea celor care-i simt lipsa tananului care a murit fara a apuca sa traiasca. Trei. Tanarului care a murit nu-i va mai folosi insa nicio slujba religioasa. Presupunand ca ajungem undeva dupa moarte, credeti ca diferenta dintre locul unde ajungem o da slujba si predica unuia care poarta o diploma in sertar si o damigeana de aur pe cap? Patru. Revenind la canoanele BOR trebuie aratat faptul ca problema principala sta in stabilirea atitudinii subiective a faptuitorului in momentul in care s-a produs actul care a dus la moarte. Canonul lui Timotei al Alexandriei dupa care se orienteaza si BOR spune ca doar cei care au vrut sa se omoare si erau in toate mintile cand au vrut asta sunt sinucigasi (in drept se numeste "latura subiectiva"). Cinci. Acelasi canon indeamna clericul sa faca cercetari amanuntite pentru a vedea daca cel decedat a fost in toate mintile si daca a vrut sa se sinucida (poate a vrut doar sa-si sperie parintii sau iubita, etc). Doar daca preotul are dovada clara ca tanarul a vrut sa se sinucida si era in toate mintile cand a facut asta ar putea sa refuze oficierea slujbei de inhumare si efectuarea slujbei prescurtate pentru sinucigasi.