Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 544 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Împreună cu 10 specialiști de la EY România, KMPG România, Viboal FindEx și Dobrinescu Dobrev discutăm despre: TVA în comerțul electronic, SAF-T, analiza de risc fiscal etc. Rezervă loc și participă!

Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale Infiintare SRL asociat unic = administrator in ...
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

Infiintare SRL asociat unic = administrator in februarie 2014 - ghid practic

Voi incerca sa prezint pasii pe care i-am urmat pentru a inmatricula SRL-ul cu asociat unic, care este si administrator. Actele le-am depus si obtinut in luna februarie 2014, la ONRC Iasi. Sediul social este intr-un apartament de bloc, situat la etaj. De asemenea, am scris detaliat si taxele pe care le-am platit pentru inmatriculare.

I. Acte:

1. Rezervarea denumirii firmei ([ link extern ] );
Actul care dovedeste rezervarea denumirii trebuie inregistrat in momentul in care se depun toate actele pentru inmatriculare la acelasi ghiseu de unde s-a obtinut.

2. Rezervare emblemei firmei (optional) ([ link extern ] );

Ambele rezervari au fost gata in aceeasi zi, dar mi-au spus sa vin a doua zi la ora 9.

3. Contractul de comodat nu are nevoie de notar (desi e o idee buna sa il faceti la notar daca nu aveti incredere in persoanele care va pun la dispozitie imobilul). Trebuie semnat de proprietarii apartamentului si de asociat.

4. Acordul vecinilor (directi cu apartamentul… nu de la toata scara) si a asociatiei de locatari este necesar daca firma isi va desfasura activitatea intr-un spatiu de locuit care se afla la etaj ([ link extern ] ).

5. Timbrele cu o valoare totala de 4 RON se cumpara de la Posta Romana. Sunt necesare pentru inregistrarea la ANAF a sediului social… care se face tot la ONRC.

6. Cererea de inregistrare a documentelor care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si de eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social – se completeaza tot la ONRC (ei trimit datele la ANAF). Timbrele se lipesc pe aceasta cerere. Cererea trebuie insotita de copie dupa actul care atesta dreptul de proprietate a comodantului (ex. act de vanzare cumparare). Trebuie sa se prezinte si actele in original (care se iau inapoi ;;)). Daca in Contractul de comodat s-a trecut ca firmei i se da in folosinta „camera X” si nu „imobilul”, trebuie atasata copie dupa planul apartamentului, in care se bifeaza „camera X” (de asemenea, in cazul asta se trece peste tot in acte unde apare adresa sediului social si „camera X”) ([ link extern ] ...).

7. Actul constitutiv cu asociat unic nu are nevoie de dată certă, nici de notar. Se poate realiza sub semnătură privată. Trebuie semnata fiecare pagina. In actul constitutiv se poate scrie un numar nelimitat de coduri CAEN, fara a se plati ceva in plus. In schimb, dupa inregistrare, fiecare informatie adaugata in actul constitutiv costa. Deci e o idee buna sa adaugati inca de la redactarea actului constitutiv cat mai multe coduri CAEN de care credeti ca o sa aveti nevoie in viitor (model: [ link extern ] ).

8. Capitalul social poate fi depus la orice banca. Este nevoie de Actul Constitutiv, Buletin si Banuti . Trebuie facuta o copie dupa foaia eliberata de banca.

9. Copie dupa buletinul asociatului.

10. Modelul 2 de declaratie pe propria raspundere privind activitatile desfasurate la sediul social, la sediile secundare (daca este cazul) si in afara sediului social (la clienti de exemplu). Se fac 4 copii ([ link extern ] ).

11. Cerere de înregistrate + Anexa. La ONRC din Iasi există modele cu Cerere de înregistrate în camera de aşteptare. De asemenea, se poate consulta contra cost un jurist de la ONRC... e o idee buna . In anexa am bifat doar la 2 (Impozit pe veniturile microintreprindelor). (Cererea: [ link extern ] )

12. Declaraţia pe propria răspundere că sunteti asociat unic la o singură firmă se dă la Registrul Comerţului… se semnează un formular tip, dat de consilierii juridici ai ONRC. Asta e singurul document care are nevoie de data certa… asta se rezolva tot de un consilier juridic al ONRC.

13. Specimenul de semnătură se dă în faţa unui consilier juridic de la ONRC. ([ link extern ] )

14. Dosar in care se pun toate actele

15. Factura cu plata taxelor de inmatriculare

Se merge la Biroul Unic, unde sunt mai multe birouri de fapt . O doamna se uita in dosar, va spune daca sunt nereguli, daca trebuie facute completari/modificari. Daca totul este in regula va emite o factura cu ce trebuie sa platiti pentru inmatriculare. Aceasta se plateste la casierie.

Si cam atat cu inmatricularea ... e mai simplu decat pare la prima vedere si nu cred ca este nevoie de serviciile unei firme de infiintari firme.
Daca totul este in regula, actele sunt gata in 3 zile… eu am depus actele luni pe la ora 14 si erau gata miercuri la ora 12…

Rezultatul este un SRL, plata impozitului pe venitul microintreprinderilor, neplatitor de TVA.

II. Taxe si costuri aferente:
1. Rezervarea denumirii firmei (ONRC): 72 RON
2. Rezervare emblemei firmei (optional) (ONRC): 72 RON
3. Timbru de la Posta Romana: 4 RON
4. Dare de data certa pentru actele redactate (ONRC): 10,8 RON
5. Indrumare completare cereri inregistrare/form. tipizat (ONRC): 4,95 RON
6. Indrumare prealabila pentru constit./modif. (ONRC): 9,9 RON
7. Factura de inmatriculare: 446,50 RON, insemnand (ONRC):
- Copii Certificate PJ/PFA,II,IF: 5 RON
- Fond Buletin Legea nr. 277/2009 (10 %): 25 RON
- Fond Lichidare Legea nr. 169/2010 (50 %): 135 RON
- Inmatriculare in RC – PJ/PFA,II,IF: 250 RON
- Monitor Oficial P.IV: 31,5 RON
8. Cazier Fiscal (ONRC): 20 RON
Totalul taxelor de inmatriculare: 568,15 RON + 72 RON (emblema care este optionala) = 640,15 RON
9. Capital Social: 200 RON
TOTAL: 840,15 RON

Sper sa va fie de folos! :justcuz:

Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 19:41, 29 Martie 2021
Felicitari pentru informatiile puse la dispozitie tuturor. =D>=D>=D>
Ultima modificare: Luni, 17 Februarie 2014
ionelmic, utilizator
BRAVO, este corect ceea ce ai scris tu mai sus. Mai exista unele mici acte si proceduri (gen unicitate sediu social, declaratie pe propria raspundere pentru indeplinirea calitatii de asociat/administrator, la banca trebuie prezentata si copia dupa rezervarea denumirii de firma) insa se rezolva toate foarte usor.

Si ATENTIE pentru cei care citesc acest post, cifrele de mai sus sunt corecte. NU va incredeti in cei care spun ca o firma va costa 12-14 milioane (lei vechi), ca totul depinde de numarul de coduri CAEN, de numarul de actionari, etc.

Ca o completare, puteti folosi aplicatia SmartApp (www.smartapp.ro) care va ajuta GRATUIT sa completati actele pentru infiintarea unui SRL. Ulterior le printati si va prezentati la ORC pentru inmatriculare.
Multumesc!

Multumesc pentru completari!

Buna!
In primul rand felicitari si multumiri pentru articol !
In al doilea rand am 2 intrebari legate de codurile caen prezente in actul constitutiv.

1.Din ce am inteles acestea trebuie si activate(cred ca acesta e termenul). Platesti suplimentar pentru activarea mai multor coduri caen?Daca da, care este taxa pentru activarea unui cod caen?

2. Daca cele mai mari venituri le dobandesti dintr-o activitate specifica unui cod caen secundar, este o problema? Exista vreo procedura de urmat?

Va multumesc!

Cu respect,

Buna ziua!

1. La inmatricularea firmei la ONRC am completat declaratia Model 2 ([ link extern ] .

Doamna care m-a ajutat sa completez formularele la ONRC mi-a spus ca pot fi adaugate ulterior si alte coduri CAEN in lista activitatilor desfasurate la sediul social, etc... am uitat sa o intreb cam cat ar costa

Aceste activitati din codul CAEN care au fost trecute in declaratia modelul 2, vor fi mentionate in Certificatul Constatator eliberat de ONRC odata cu Certificatul de Inregistrare. Eu am primit 2 Certificate Constatatoare: unul pentru activitatile pe care le-am declarat la sediul social, si unul pentru cele pe care am declarat ca le voi presta la beneficiari.

Nu am platit nimic suplimentar pentru activarea lor la inmatriculare, dar nu stiu ce costuri presupune activarea altor activitati ulterior inmatricularii.

2. Nu stiu sa va raspund sigur la intrebarea a 2-a. Din ce am mai citit pe forumuri nu sunt probleme daca se inregistreaza castiguri mai mari din activitati secundare. La intrebarea asta cred ca va poate raspunde mai bine un jurist/contabil.

Alte discuții în legătură

Infiintare firma ciprianr ciprianr Buna ziua, Imi puteti spune care sunt pasii pentru infiintarea unei societati care se va ocupa cu achizitii intracomunitare si vanzare? Multumesc, (vezi toată discuția)
Schimbare cod caen robert_11 robert_11 Buna ziua. Am u SRL-D cu 5 coduri CAEN. Doresc ca sa schimb aceste coduri CAEN cu altele, implicit codul principal. Aveti idee ce pasi trebuie sa fac si cam ... (vezi toată discuția)
Infiintare societate cospinel cospinel Pentru o ferma legumicola cu doi asociati persoane fizice ce forma de organizare ar fi mai indicata(srl,pf,snc,etc)? si de ce ? (vezi toată discuția)