avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 241 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept civil - moşteniri, drept de ... O speta de la facultate
Discuție deschisă în Drept civil - moşteniri, drept de proprietate şi altele

O speta de la facultate

Buna ziua. Sunt student in anul II la Drept in cadrul UB si am intalnit o speta care mi-a pus ceva probleme. Cum nicio explicatie primita pana acum nu a reusit sa ma multumeasca, v-as ruga sa imi oferiti parerile dumneavoastra. Speta este urmatoarea:


La 19.10.2008 se încheie un contract de vânzare-cumparare prin care A. vinde lui B. un autoturism, descris într-o anexa a contractului, în schimbul unui pret de 30.000 de lei. Potrivit art. 4 din contract, «predarea autoturismului si plata pretului se vor face în termen de doua saptamâni, sub sanctiunea anularii de plin drept a prezentului contract». La 5.11.2008, A. ii solicita lui B. sa plateasca pretul, însa acesta din urma refuza, pentru motivul ca autoturismului îi lipsea roata de rezerva. Dupa o saptamâna, B. îl notifica pe A. cu privire la neexecutarea obligatiei de predare, iar peste alte trei zile vila vânzatorului este cuprinsa de un incendiu, raspândit fulgerator de la un vecin;acest incendiu cuprinde si garajul vilei, distrugând autoturismul în întregime. Dupa cinci zile de la incendiu, cumparatorul introduce împotriva vânzatorului o actiune prin care solicita sa se constate «desfiintarea contractului». Care credeti ca ar putea fi temeiul unei asemenea actiuni, ce solutie va pronunta instanta si cu ce motivare ?