avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 227 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Învăţământ - probleme ... Drept la privat sau drept la stat?
Discuție deschisă în Învăţământ - probleme juridice conexe

Drept la privat sau drept la stat?

Buna ziua,

Sunt elev in anul terminal de liceu.Avand in mai putin de 3 luni examenul de bacalaureat, ma intrebam daca este o diferenta, in cadrul carierei de avocat, a facultatii alese.
Initial as dori, mi-ar face o deosebita placere sa prind un loc la Universitatea Bucuresti, eu fiind din Bucuresti. Dar avand o repulsie de sintaxa frazei si cunostinte medii ale morfologiei, ramane doar sa studiez DOOM-ul.

Pentru cazul in care nu intru la universitate, exista mai multe optiuni:
1. Sa "stau pe bara" un an, timp in care mai studiez
2. Sa ma inscriu la o facultate privata. Aici tin sa mentionez ca am frica de sistemul privat ca de lepra, in alte profesii este un dezavantaj facultatea privata. Consider insa ca juristii sunt o exceptie datorita profesiei in sine. Alegerea avocatului fiind subiectiva.
3. Sa ma duc la o alta facultate de stat din tara, probabil Craiova, Cluj, Timisoara sau Brasov unde sa fac primul an, iar in anul 2 sa ma transfer in Bucuresti unde am domiciliul. Asta fiind ca o alternativa la sistemul privat.

Ce ma sfatuiti?


P.S. Totusi ce facultati private recomandati, pentru eventualitatea unui punct de vedere favorabil sistemului privat.
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 18:19, 28 Martie 2014
Daca doresti sa studiezi temeinic o poti face si la o universitate privata,uita-te la CV -urile avocatilor din marile firme de avocatura si vei observa ca un procent considerabil sunt absolventi de fac private.Acelasi lucru este valabil si pt magistrati,notari publici etc.
Multumesc, puteti recomanda totusi o facultate privata la care se invata bine?