avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 826 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Vodafone-reziliere
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Vodafone-reziliere

Buna ziua am si eu o intrebare! As dori sa imi reziliez contractul cu Compania Vodafone! Numai sunt multumit de servicile lor! Dar ei imi cer o taxa de 200 de euro! Nu sunt de acord sa o platesc pentru ca nu mi se pare normal ca doar nu eu fac servicile lor sa fie proaste! Multumesc si astept un raspuns din partea dvs!
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 17:53, 1 Aprilie 2014
Daca utilizatorul ii spune sumei care i se cere ''taxa de reziliere'' nu inseamna ca asa si este. Acei 200 de euro eu zic ca sunt taxa de despagubire pentru nerespectarea contractului, perfect legala daca doreste rezilierea unilaterala fara sa dovedeasca faptul ca nu are servicii de calitatea promisa.
Cum interpretati, continutul legislatiei de mai jos?

"Legea 161/2010 completeaza lista clauzelor considerate abuzive":

<In Monitorul Oficial al Romaniei nr. 497 din data de 19.07.2010 s-a publicat Legea 161/2010 care modifica art. 84 din Legea 296/2004 privind codul consumului si Legea 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele incheiate intre comercianti si consumatori.>

<Conform legii, dreptul consumatorului la denuntarea sau rezilierea contractului nu poate fi anulat sau restrins de nicio clauza contractuala sau intelegere intre parti.
Anumite clauze sunt expres prevazute in lege ca fiind abuzive si sunt considerate nule de drept.>
<Legea 161/2010 completeaza lista clauzelor considerate abuzive cu prevederea contractuala conform careia consumatorii trebuie sa platească o taxa de reziliere a contractului de prestari servicii, in suma fixa, daca solicita rezilierea inainte de expirarea perioadei minime pentru care a fost incheiat contractul.>

Aceste modificari legislative sunt aplicabile atat contractelor aflate in derulare, cat si contractelor incheiate dupa data intrarii in vigoare a acestui act normativ, 22.07.2010.

Conform prevederilor Legii nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele incheiate intre comercianti si consumatori, instanta de judecata se pronunta cu privire la caracterul abuziv al unei clauze contractuale si poate dispune masuri reparatorii: modificarea sau anularea respectivei clauze si/sau aplicarea de sanctiuni contraventionale.

In ceea ce priveste contractele aflate in derulare, consumatorii trebuie sa inteleaga ca simpla modificare a actului normativ mentionat mai sus nu duce la anularea automata din contract a taxei de reziliere.
Se considera abuzive numai taxele de reziliere fara justificare economica, impuse de operatorul economic pentru a tine consumatorul captiv.>
Publicat pe site-ul: ANPC
Va multumesc frumos pentru raspunsuri! Am sunat din nou la ei si am vorbit cu o doamna la care iam scris si numele si data si ora tot! Dar si doamna accea mia spus ca de fapt trebuie nu 200 ci 350! Sincer compania asta imi provoaca greata! Cica 200 pentru intreruperea contractului si 150 pentru telefon ceva in genul! O sa ma prezint la ANPC si o sa fac o reclamatie! De ce sa fiu obligat sa platesc o taxa daca ei de buna voie mi-au dat tel la oferta ca sa ma aibe ca si client!
Faceti reclamatie, e dreptul dumneavoastra. Daca e taxa in suma fixa, deci de reziliere, nu o veti plati. Daca e taxa de despagubire, rezultata din calculul pierderii suferite de firma datorita rezilierii inainte de termen, n-aveti cum sa o evitati decat daca se adevereste ca serviciile (telefonie, internet) nu sunt de calitatea promisa prin contract. Daca faceti reclamatia insistati pe acest aspect.

In ceea ce priveste diferenta de pret la telefon ma indoiesc ca veti scapa de ea exact din motivul pe care l-ati scris:

ei de buna voie mi-au dat tel la oferta ca sa ma aibe ca si client!

Au vrut sa va fidelizeze, dumneavoastra vreti sa reziliati contractul deci nu mai au motiv sa va face acea reducere.

Un articol care sper ca o sa va lamureasca din care va redau atat:
La incetarea contractului si dezactivarea cartelei SIM, clientii se obliga sa achite toate datoriile catre Vodafone, dar si o despagubire suplimentara pentru incetarea contractului inainte de termen, in cazul in care au beneficiat de oferte promotionale.

www.avocatnet.ro/content/art...

@ edwin_rosetti
Sper ca veti citi articolul si veti intelege si dvs. diferenta dintre taxa de reziliere si taxa de despagubire.
Acelasi lucru, ce-i drept mai putin explicit decat in articol, scrie si in acest fragment din ultimul mesaj de pe pagina anterioara a topicului insa nu i-ati dat atentie:

Se considera abuzive numai taxele de reziliere fara justificare economica, impuse de operatorul economic pentru a tine consumatorul captiv.
Ultima modificare: Marți, 1 Aprilie 2014
Ares-3, moderator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Reziliere contract vodafone tictac tictac Buna ziua, In urma cu circa 18 luni mi-am prelungit contractul cu Vodafone telefonic, operatorul prezentandu-mi oferta de servicii, tariful si faptul ca mi ... (vezi toată discuția)
Taxa de reziliere abonament Georgiana Uica Georgiana Uica Buna ziua, In luna noiembrie 2018 am facut un abonament de 5E fara telefon. Nu am achizitionat nicio oferta ci doar am transformat o cartela Pre Pay ... (vezi toată discuția)
Anpc ori nu cunoaste legea 161/2010, ori are in componenta comisari incompetenti (eventual.......corupti)! CONSTANTINCINTAR CONSTANTINCINTAR Cu ceva timp in urma am cerut parerea, intr-un mesaj privat, domnisoarei/doamnei Andreea Lisievici in legatura cu dorinta mea de denuntare unilaterala a unui ... (vezi toată discuția)