avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 424 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... contract de colaborare PFA
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

contract de colaborare PFA

buna ziua,
sunt medic si am infiintat PFA in vederea deschiderii unui Cabinet Medical Individual. Am nevoie sa colaborez cu un asistent medical (angajat la stat) pentru 3ore/zi de luni-sambata si il voi plati cu 700ron/luna. Intrebari: Ce fel de contract de colaborare trebuie sa fac(poate aveti un model)? Trebuie inregistrat la ITM si ce alte cheltuieli implica? Cheltuielile cu salariul lui sunt deductibile pentru PFA-ul meu? Multumesc anticipat pentru ajutor
Cel mai recent răspuns: AncaGhe , utilizator 22:04, 16 Noiembrie 2009
bithas a scris:

buna ziua,
sunt medic si am infiintat PFA in vederea deschiderii unui Cabinet Medical Individual. Am nevoie sa colaborez cu un asistent medical (angajat la stat) pentru 3ore/zi de luni-sambata si il voi plati cu 700ron/luna. Intrebari: Ce fel de contract de colaborare trebuie sa fac(poate aveti un model)? Trebuie inregistrat la ITM si ce alte cheltuieli implica? Cheltuielile cu salariul lui sunt deductibile pentru PFA-ul meu? Multumesc anticipat pentru ajutor


Aveti 3 variante:
1. contract timp patial- se inregistreaza la ITM- avantaj angajat: mai castiga ceva pentru pensie; avantaj angajator: salariatul are o raspundere pentru ceea ce face; dezavantaj angajator: are toate taxele aferente unui salariu de platit si de depus declaratii in fiecare luna la cas, cass, somaj, itm;i statul si modificarile salariale la itm, fisa fiscala la finele anului de depus la AFP.
2. conventie civila- nu se inregistreaza la itm: in contract se face optiunea de retinere a impozitului de 10 % sau 16 %. Daca se retine impozit de 10 % asistenta medicala trebuie sa inregistreze contractul la AFP, la sfarsit de an sa faca declaratia de venit anuala si sa vireze diferenta pana la 16 %,
Daca se retine un impozit de 16 % asistenta nu mai are obligatii declarative si de virament catre AFP.
Indiferent de cota retinuta beneficiarul, adica dvs, aveti obligatii declarative lunare la AFP , declaratia 100, si anulata 105.
Asistenta medicala mai are obligatia sa se declare la casa de sanatate si sa platesca cotizatia CASS aferenta acestui contract indiferent de cota retinuta.

3. contract de prestari servicii medicale- acesta este cel mai avantajos pentru dvs, conditia este ca asistenta sa aiba atestat de libera practica, cu el se poate duce la AFP sa se declare persoana fizica independenta -profesie liberala, atunci dvs ii virati intreaga suma, nu mai platiti nici un impozit, nu faceti nici o declaratie. Toate obligatiile declarative si de virare a impozitelor si contributiilor cad in sarcina dansei, dar si pt asitenta constituie un avantaj deoarece poate sa-si deduca ceva cheltuieli si gestiona banii cum doreste.

Incurcate sunt "caile" taxarii!
Va urez succes!

MUltumesc mult, chiar ca sunt incurcate "caile...
As opta pentru varianta 2 dar toata lumea (neavizata) imi spune "contract de colaborare" este singurul "acceptat" de OUG44/2008 art.17, dar nimic mai mult:adica ce sa contina si ce obligatii am. Imi cer scuze pentru insistenta dar va rog sa ma credeti nu ma pricep la acte , mai sunt si cetatean strain si nu vreau sa am probleme. Ma sfatuiti sa merg la contabil, avocat sau ITM pentru multele intrebari pe care le am?
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
PFA nu poate angaja cu contract de munca terte persoane pentru desfasurarea activitatii pentru care a fost autorizata.
Daca aveti mai multe intrebari de pus, le puteti pune pe acest forum unde sigur veti gasi raspunsuri.
Vreau doar sa ma lamureasca cineva cum pot avea un asistent medical (persoana fizica neautorizata)3ore/zi si sa-l platesc cu o anumita suma(sa zicem 700ron/luna) la cabinetul medical individual unde eu functionez ca PFA (medic).
Ma gandesc ca trebuie sa existe o cale legala, nu cred ca toti asistentii care lucreaza la CMI(pfa) au la randul lor PFA
multumesc pentru intelegere
OUG 44/2008
ART. 16
În scopul exercitării activitătii pentru care a fost autorizată, PFA poate colabora cu alte persoane fizice autorizate ca PFA, întreprinzători persoane fizice titulari ai unor întreprinderi individuale sau reprezentanti ai unor întreprinderi familiale ori cu alte persoane fizice sau juridice, pentru efectuarea unei activităti economice, fără ca aceasta să îi schimbe statutul juridic dobândit potrivit prezentei sectiuni.
ART. 17
(1) PFA nu poate angaja cu contract de muncă terte persoane pentru desfăsurarea activitătii pentru care a fost autorizată

Alte discuții în legătură

Inregistrare profesie liberala? sovid sovid Buna ziua, Zilele trecute puneam o intrebare in legatura cu sediul pfa. Acum insa cautand pe net mai multe informatii aflu ca profesiile liberale(sunt ... (vezi toată discuția)
Pfa sau srl? Euromintl Euromintl Buna ziua, In curand ar trebui sa incep o colaborare project based cu o firma care nu are nici un fel de forma juridica in Romania.In incercarea de a ma ... (vezi toată discuția)
Pfa - dar ce anume?????? iki iki Buna ziua tuturor, as avea o intrebare , am terminat ASE la contabilitate si informatica de gestiune si am un curs de inspector resurse umane , ce ma sfatuiti ... (vezi toată discuția)