avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 645 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Salarii Deducerea personala pentru salariati
Discuție deschisă în Fiscalitate - Salarii

Deducerea personala pentru salariati

Buna ziua
Sunt profesor debutant ( 2 ani ), am 2 persoane in intretinere ; sotia si copil de 4 ani
De la inceputul anului scolar nu mi s-a calculat la salar si deducerea personala
Se pot recupera acesti bani care mi se cuvin ? Cum ?
Lucrand la o alta scoala ,anul tercut nu mi s-a acordat la salar sporul pentru orele de simultan
Se pot recupera si acesti bani care mi se cuvin ? Cum ?
Va multumesc si va doresc o zi buna

Cel mai recent răspuns: ana-cer , moderator 21:46, 23 Mai 2014
Deducerea personala se acorda numai la locul de munca unde aveti functia de baza. La unitatea scolara aveti functia de baza?
Functia de baza o am la unitatea scolara . da
Se poate face recalcularea, daca gasiti si bunavointa necesara la financiar.

Normele de aplicare a Codului fiscal:
88. Deducerea din venitul net lunar din salarii a unei sume sub formă de deducere personală se acordă pentru fiecare lună a perioadei impozabile numai pentru veniturile din salarii la locul unde se află funcţia de bază, în limita venitului realizat.
Deducerea personală este stabilită în funcţie de venitul brut lunar din salarii realizat la funcţia de bază de către contribuabil şi numărul de persoane aflate în întreţinerea acestuia.
89. Obligaţia stabilirii persoanelor aflate în întreţinerea contribuabilului în funcţie de care se atribuie deducerea personală este în sarcina plătitorului de venit din salarii, la funcţia de bază.

100. Pentru stabilirea deducerii personale la care are dreptul, contribuabilul va depune la plătitorul de venituri din salarii o declaraţie pe propria răspundere, care trebuie să cuprindă următoarele informaţii: