avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 707 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Pensie
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Pensie

Sunt nascuta in octombrie 1959 . Lucrez ca educatoare din 1978 si vreau sa stiu cand pot iesi la pensie anticipat fara penalizare. In perioada 1 sept 1978-31 august 1989 (11 ani ) am lucrat la casa de copii, iar de la 1 sept 1989 si pana in prezent la o gradinita cu program prelungit. Perioada lucrata la casa de copii se considera spor de munca grea?Am beneficiat de un spor la salariu. In ce conditii pot iesi la pensie? Mentionez ca am vechime neitrerupta in munca.Multumesc.
Cel mai recent răspuns: Carp Mircea , utilizator 10:11, 23 Iunie 2014
1. Pentru o femeie nascuta in octombrie 1959 varsta standard de pensionare este de 61 de ani si 7 luni, stagiul complet de cotizare ested e 31 de ani si 7 luni iar stagiul minim de cotizare este de 15 ani.

2. La data de 1 septembrie 2014 veti avea un stagiu efectiv de cotizare de 36 de ani.

3. Puteti solicita:
- pensie pentru limita de varsta, la 61 de ani si 7 luni, in mai 2021;
- pensie anticipata partiala, la 56 de ani si 7 luni, in mai 2016.

4. Pentru a beneficia de pensie anticipata (fara diminuare), la 56 de ani si 7 luni, trebuie sa aveti un stagiu de cotizare de 39 de ani si 7 luni.

5. - Caminul de copii nu reprezinta un loc de munca in grupe superioare de munca sau in conditii deosebite sau speciale de munca (in sensul legii) chiar daca ati avut un spor la salariu.
- Sporul la salariu va ajuta sa aveti o pensie mai mare
Ultima modificare: Miercuri, 4 Iunie 2014
Valeriu TUDOR, Consultant resurse umane
Va multumesc pentru precizari. Este clar, la punctul 4 nu ma incadrez, nu am aceasta vechime la aceasta varsta As vrea sa -mi spuneti exact varsta la care ma pot pensiona anticipat fara penalizare. spre ex. in anul 2017 ma pot pensiona?