avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 109 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Pensie
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Pensie

Sunt nascuta in octombrie 1959 . Lucrez ca educatoare din 1978 si vreau sa stiu cand pot iesi la pensie anticipat fara penalizare. In perioada 1 sept 1978-31 august 1989 (11 ani ) am lucrat la casa de copii, iar de la 1 sept 1989 si pana in prezent la o gradinita cu program prelungit. Perioada lucrata la casa de copii se considera spor de munca grea?Am beneficiat de un spor la salariu. In ce conditii pot iesi la pensie? Mentionez ca am vechime neitrerupta in munca.Multumesc.
Cel mai recent răspuns: Carp Mircea , utilizator 10:11, 23 Iunie 2014
1. Pentru o femeie nascuta in ianuarie 1968 varsta standard de pensionare este de 63 de ani, stagiul complet de cotizare este de 35 de ani iar stagiul minim de cotizare este de 15 ani.

2. Poate solicita pensie pentru limita de varsta, la 63 de ani, in ianuarie 2031.

3. Poate solicita pensie anticipata partiala, la 58 de ani, incepand cu ianuarie 2026, daca va avea un stagiu de cotizare de 35 de ani.

4. Poate solicita pensie anticipata (fara diminuare), la 58 de ani, incepand cu ianuarie 2026, daca va avea un stagiu de cotizare de 43 de ani.

5. Se lucreaza la modificarea legii pensiilor in sensul ca varsta de pensionare la femei va fi la fel ca la barbati, 65 de ani.
As dori sa stiu cand se poate pensiona anticipat fara penalizare o educatoare nascuta in mai 1957. Multumesc!
Conditii:
-Varsta 55 de ani si 9 luni.
-Stagiu 38 de ani si 9 luni,fara stagiul asimilat(cursuri universitare de zi,pensie de invaliditate).

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Iesire la pensie Lummy Lummy sora mea este nascuta in 1959 si are 35 ani vechime.poate iesi la pensie anticipata? Sau pensie partiala anticipata? (vezi toată discuția)