avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 516 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Camere de supraveghere la bloc
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Camere de supraveghere la bloc

Buna seara,
in blocul in care locuiesc s-au instalat camera de supraveghere, presedintele mi-a spus ca acestea sunt inchiriate pe 2 ani si ca la ele platim numai mentenanta. As vrea sa stiu daca exista aceasta posibilitate pentru asociatiile de proprietari de a inchiria si de a plati numai mentenanta.
Va multumesc
Cel mai recent răspuns: innas , utilizator 09:57, 6 August 2014
Bugetul de venituri si cheltuieli se intocmeste ca proiect de membrii comitetului executiv ai se adopta cu sau fara modificari in adunarea generala a asociatiei de proprietari.
Dupa adunarea generala, comitetul executiv este obligat sa aduca la cunostinta tuturor proprietarilor (mai ales ca multi lipsesc de la adunarea generala), prin afisare, hotararile luate in adunarea generala. Printre aceste hotarari este si aceea ca adunarea generala a aprobat prin vot bugetul de venituri si cheltuieli.
Acest BVC este al asociatiei, ramane in asociatie si nu se depune la nici o institutie. Asa ca nu aveti cum sa solicitati primariei BVC al asociatie pentru ca acesta nu se depune la primarie.
La primarie se depune semestrial situatia soldurilor elementelor de activ si pasiv, adica o situatie contabila ce tine loc de bilant, daca asociatia tine contabilitatea in partida simpla.
Cred ca @innas ar dori sa stie daca se adreseaza primariei (SAP - serv. as. prop.), are vreo sansa sa obtina acel formular, chiar in conditiile in care ar plati tot deranjul...

Sigur ca va puteti adresa SAP, le explicati toata tarasenia, le explicati ca dom' presedinte este cam secretos cu informatiile pe care in mod normal ar trebui sa vi le prezinte ori de cate ori le cereti - adica cum s-ar spune, fara alte interventii.

Am trecut si noi prin situatii de acest gen, numai ca, desi cam toate informatiile erau afisate la avizierele scarilor, domnii proprietari treceau in mare viteza pe langa acestea si nici gand sa le citeasca, astfel ca s-au adresat SAP. Sigur, primaria le-a raspuns frumos, sa se uite la avizier, sa verifice chiar nr. si data afisarii documentelor...

In fine, daca nu aveti alta posibilitete, adresati-va primariei!
Asociatia a primit chirie 500euro/ 5 ani de la Cosmote pt o antena amplasata pe terasa blocului, si conform art.13 /L230/2007 "Veniturile obtinute din exploatarea proprietatii comune apartin asociatiei de proprietari. Aceste venituri alimenteaza fondurile speciale ale asociatiei de proprietari pentru reparatii si investitii cu privire la proprietatea comuna si nu se platesc proprietarilor. Lista acestor venituri, precum si cheltuielile aferente lor sunt prezentate semestrial intr-un raport afisat la avizierul asociatiei de proprietari". Eu am cerut precizari cu privire la aceste venituri, deoarece, de cate ori a fost nevoie de reparatii, modernizare, achizitii proprietarii au platit bani in plus si ma gandeam ca in BVC pot vedea aceste sume.Niciodata nu s-a raportat la avizier starea asociatiei, conform legii.

Conform legii, asa cum spuneti, nu se afiseaza "starea asociatiei".
Sa recapitulm pentru a lmuri:
- dupa dunarea general se afiseaza hotararile luate in acesata adunare
- intre hotararile luate in adunare generla se regaseste si adoptarea BVC
- BVC nu contine date cu privire la sumele incasate si cheltuite de asocitie in baza contractelor de inchiriere si folosire a proprietatii comune
- conform legii 175/16 iulie 2010, lista veniturilor din exploatarea proprietatii comune, precum şi cheltuielile aferente lor sunt prezentate semestrial într-un raport afişat la avizierul asociaţiei de proprietari, asa cum ati precizat si mai sus

Daca in asociatia dumneavoastra nu se afiseza situtia acestor venituri, discutati cu presedintele, cu membrii comitetului, ca sa respecte legea.
Noi afisam semestrial un anut din care incerc sa redau mai jos:

STIMAŢI VECINI,

Conform art. 13 din Legea 230/2007, modificată prin Legea 175/2010, vă aducem la cunoştinţă că în primele 6 luni din anul 2013, Asociaţia de proprietari a obţinut din exploatarea proprietăţii comune venituri de 7040,56 lei.
Cu aceste venituri s-a alimentat, conform legii, fondul de reparaţii al asociaţiei.
Astfel fiecare proprietar beneficiază de o cotă parte din aceste venituri în funcţie de cota indiviză de proprietate (suprafaţa utilă a apartamentului).
În tabel sunt evidenţiate veniturile încasate pe fiecare scară şi repartizate, în funcţie de spaţiile aferente aducătoare de venituri, din asociaţie.

Scara............................. S. U. (m.p.)..... Venituri (lei)
Bl. 7 Noiembrie sc. A...... 2487,00...........1925,00
Bl. 7 Noiembrie sc. B ...... 2659,00........... 3145,56
Bl. Muntenia sc. A .......... 1548,00............1045,00
Bl. Muntenia sc. B .......... 925,00...............925,00
Total .................................................7040,56

Sumele repartizate pe fiecare apartament sunt consemnate în Registrul de evidenţă a fondului de reparaţii pe care-l puteţi consulta la sediul asociaţiei. Aceste sume s-au adăugat fondului de reparaţii pe care-l aveaţi fiecare ori au diminuat corespunzător sumele neachitate încă sau restante la reparaţii.

Preşedinte, .........Administrator.. Vicepreşedinte,

18.07.2013


Cand facem orice reparatie, valoarea acesteia se repartizeaza pe cota indiviza proprietarilor. Sumele astfel stbilite se consemneaza in acelasi registru al fondului de reparatii. Pentru cei care au o suma mai mare in fond decat cea pe care trebuie sa o plateasca la acea reparatie, li se scade suma si nu se mai afiseaza nimic pe lista de plata. Pentru cei care nu au fond suficient sa acopere lucrarea, vor vedea ca pe lista de plata trebuie sa plateasca diferenta. Cei care nu au deloc bani in fondul de reparatii vor gasi pe lista de plata intreaga suma de plata pentru reparatii. Cei care aveau restante la reparatii vor avea pe lista o suma de plata ce cumuleaza restanta si costul actualei lucrari.
Aceste repartizari si calcule se gasesc in dosarul lunii si se consemneaza in registrul fondului de repratii. Atat la dosarul lunii cat si la registrul fondului de reparatii, orice proprietar are acces, i se dau explicatii cu orice ocazie trece pe la asociatie si intreaba.
Stimate domn, asa ceva nu a existat NICIODATA in asociatia noastra!!!!!!
Am adus la cunostinta presedintelui prevederile art. 13/legea 230/2007, in scris si nu am rezolvat nimic. Tocmai, prin "starea asociatiei" inteleg banii pe care aceasta i-a obtinut din chirii si care sunt destinati modernizarii, achizitiilor etc. Ma gandeam ca in BVC la capitolul 'Venituri' sunt trecute si aceste venituri din chirii, reclama si publicitate . In momentul in care se fac anumite achizitii fara acordul proprietarilor, acestia fiind pusi in fata faptului implinit, consider ca este normal sa ii cer presedintelui cateva lamuriri cu privire la respectivul contract de achizitii, la suma pe care proprietarul trebuie sa o plateasca, perioada si de ce nu se folosesc bani din aceste venituri deja existente. Asta inseamana transparenta, respectare legii si respect fata de proprietari! Credeam ca acest BVC este depus la primarie si le pot cere sprijinul!
Felicitari pentru modul in care procedati in asociatia dumneavoastra!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Activ si pasiv asociatie proprietari ina1967 ina1967 Pot solicita Primariei de sector Activul si Pasivul asociatiei de proprietari? (vezi toată discuția)
Asociatie de proprietari - venituri din antene pe bloc calistita calistita sunt administrator bloc, locatarii de la o scara de bloc solicita extrasul de cont sa fie afisat la avizer cu veniturile din cont,conform carei Legii se cere ... (vezi toată discuția)
Afisarea hotaririi adunarii generale ContSters241026 ContSters241026 Niciodata Comitetul Executiv sau Adunarea Generala a As.De Proprietari a blocului in care locuiesc NU AU AFISAT la loc vizibil HOTARARILE LUATE DE ... (vezi toată discuția)