avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 538 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice PFA, II, AF - Persoana fizica ... PFA la inceput de drum - ce trebuie stiut?
Discuție deschisă în PFA, II, AF - Persoana fizica autorizată, Întreprindere individuală, Asociaţie familială

PFA la inceput de drum - ce trebuie stiut?

Buna ziua,

pentru un PFA - cu un CUI tocmai scos din cutoarele Registrului Comertului, ce pasi ulteriori trebuie parcursi?

Intrebarea vizeaza informatii gen:
- trebuie mers si la alte institutii ale statului in afara de Finante (ex ITM, sanatate, etc) ca sa depun ceva formularistica;
- cum ar trebui sa optez pentru plata impozitului - care varianata este mai avantajoasa?
- am nevoie de ceva licente de calculator? Sunt obligatorii? Daca da, care este baza legala?
- pot lucra cu CEC-uri, BO? pot accepta?
- ce alte informatii trebuie sa mai stiu?

Mentionez ca obiectul de activitate este pe instalatii electrice si ca lucrez ca salariat in paralel.

Cel mai recent răspuns: george-neagu , moderator 11:10, 19 Iunie 2014
In maxim 15 zile de cand v-au iesit actele de la registrul comertului, trebuie sa mergeti la finante si sa depuneti D220 si formularul 070. Pentru ca sunteti si salariat, nu mai trebuie sa depuneti D600 si nu veti plati contributie la pensie.
Apoi veti primi acasa decizie de impunere cu platile anticipate si termenele, pe care trebuie sa le faceti in contul impozitului pe venit si contributiei la sanatate.
Referitor la ce varianta de impozitare sa alegeti. Sa aveti in vedere ca daca optati pentru impozitarea pe norma de venit, nu puteti deduce nimic (ca si cheltuieli) si indiferent ce incasari anuale aveti, veti plati impozit numai dupa acea norma de venit stabilita anual de catre cei de la finante pentru judetul dumneavoastra si codul caen.
Sa aveti achizitionate si registrul jurnal de incasari si plati si registrul inventar pe care trebuie sa vi le vizeze cei de la finante.