avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 688 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... calculare penalitati
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

calculare penalitati

Sunt membru intr-o asociatie de proprietari si am o nedumerire in privinta calcularii de penalitati de catre administrator. Pe lista de cheltuieli este trecuta data afisariisi data scadenta care este de 20 zile. In aceste 20 de zile intra si zilele de sambata si duminica care sunt nelucratoare ,mai pot intra si 1sau 2 zile de sarbatori legale.Dupa depasirea acestei perioade se calculeaza penalitati.Doresc sa stiu de ce aceste zile nelucratoare nu se iau in consideratie si de ce se calculeaza penalitati dupa 20 de zile in situatia in care la infintarea asociatiei am achitat fondul de rulment care este calculat la cheltuielile unei luni de varf di an.
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 09:13, 25 Iunie 2014
Legea 230/2007, art. 49 prevede urmatoarele:
"(1) Asociaţia de proprietari poate stabili un sistem propriu de penalizări pentru orice sumă cu titlu de restanţă, afişată pe lista de plată. Penalizările nu vor fi mai mari de 0,2% pentru fiecare zi de întârziere şi se vor aplica numai după o perioadă de 30 de zile care depăşeşte termenul stabilit pentru plată, fără ca suma penalizărilor să poată depăşi suma la care s-au aplicat.

(2) Termenul de plată a cotelor de contribuţie la cheltuielile asociaţiei de proprietari, afişate pe lista lunară de plată, este de maximum 20 de zile calendaristice.

(3) Sumele rezultate din aplicarea penalităţilor de întârziere vor face obiectul fondului de penalităţi al asociaţiei de proprietari şi se vor utiliza numai pentru plata penalizărilor impuse asociaţiei de proprietari de către terţi şi pentru cheltuieli cu reparaţiile asupra proprietăţii comune sau alte cheltuieli de natură administrativă."

Cu privire la termene, acestea se calculeaza pe numar de zile calendaristice , nu zile lucratoare.

Norma in vigoare prevede concret termenul de plata de maximum 20 de zile - fara a face referire la zile libere sau sarbatori,etc
.Dupa depasirea acestei perioade se calculeaza penalitati

Nu.
Aplicarea penalitatilor se realizeaza
numai după o perioadă de 30 de zile care depăşeşte termenul stabilit pentru plată

Fondul de rulment este prevazut a se constitui si a se folosi pentru plata facturilor-pana la recuperarea integrala a cotelor individuale de intretinere de la proprietari
VILI48 a scris:
Doresc sa stiu de ce aceste zile nelucratoare nu se iau in consideratie si de ce se calculeaza penalitati dupa 20 de zile in situatia in care la infintarea asociatiei am achitat fondul de rulment care este calculat la cheltuielile unei luni de varf di an.

Asa cum s-a mai spus legea stabileste numarul de zile si nu se refera la sarbatori. Acelasi procedeu este folosit si in relatia cu furnizorii, cu bncile, cu statul.., cu exceptia prelungirii uneori a termenului de plata atunci cand ultima zi de plata este intr-o zi nelucratoare. De ex. la ANAF, termenul de plata este 25 a luni dar daca 25 este duminica, contribuabilul poate plati si luni adica in 26 a acelei luni fara a fi penalizat.
Pe listele noastre de plata, de exemplu, scrie data afisarii 18 iunie iar data scadentei 8 iulie 2014. Sigur ca daca un proprietar achita dupa data de 8 iulie nu i se aplica penalizari pentru ca are si cele 30 de zile stabilite de lege. Si poate plati fara penalizari pana in 8 august 2014. Dar daca nu plateste pana la 8 august, atunci i se palica penalizari incepand cu 9 iulie adica din prima zi dupa data scadentei scrisa pe lista de plata afisata pe 18 iunie. Asa este corect, legal si asa aplica penalizarile si furnizorii.
Cat priveste fondul de rulment, acesta nu este depus pentru cheltuielile necesare asociatiei dupa data scadentei listelor de plata ci pentru cheltuielile facute de asociatie inainte de data scadentei. Fondul de rument al fiecarui proprietar se cheltuie in mare parte, luna de luna, pana la data afisarii listelor si se reface apoi prin incasarea cotelor repartizate pe liste.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Fondul de rulment in asociatia de proprietari VILI48 VILI48 VA ROG SA MA LAMURITI:La infintarea asociatie de locatari s-a constituit un fond de rulment care reprezenta media cheltuielilor la intretinere a 12 luni ... (vezi toată discuția)
Fond de rulment nelutody nelutody ajutor...este obligatoriu acest fond? eu i;)mi platesc lunar intretinerea,sau cat este suma maxima care se poate cere.,?;)multumesc, (vezi toată discuția)
Calcul penalitati intretinere SicaD SicaD Buna ziua, Sunt in situatia in care am cerut asociatiei de proprietari sa-mi explice cum se calculeaza penalitatile de intarziere. Eu consider ca nu sunt in ... (vezi toată discuția)