avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 739 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Buna seara!
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Buna seara!

La locul de muca unde lucrez ca asistent medical intampin o problema despre care nu stiu prea multe am rugaminte daca ma poate ajuta cineva cu cateva raspunsuri.
Este vorba despre o greseala pe care eu am facuta prin recoltarea unor probe de laborator in plus facturi pe care firma contractuare nu le deconteaza, iar administratora firmi la care eu sunt angajata vrea sa imi opreasca mie din salariu costul acelor analize intrebarea mea este daca are acest drept sa imi faca oprirea din salariu si sub ce forma legala trb sa se faca acesta oprire?
mie mia oferit un referat scris si semnat de catre administrator in care spune ca eu in termen de 5 zile lucratoare trebue sa dau o nota explicativa si in urma aceste note se vor lua masurile necesare pentru remedierea greseli dar nu se specifica aceste masuri.
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 07:01, 5 August 2014
1. Art. 254 C.mun.
(1) Salariatii raspund patrimonial, in temeiul normelor si principiilor raspunderii civile contractuale, pentru pagubele materiale produse angajatorului din vina si in legatura cu munca lor.
...

Principalele modalitati de stabilire si recuperare a prejudiciului produs angajatorului – atat in cazul raspunderii patrimoniale, cat si a obligatiei de restituire – sunt acordul partilor ori actiunea in justitie.

2. Art.169 C.mun.
(1) Nici o reţinere din salariu nu poate fi operată, în afara cazurilor şi condiţiilor prevăzute de lege.
(2) Reţinerile cu titlu de daune cauzate angajatorului nu pot fi efectuate decât dacă datoria salariatului este scadentă, lichidă şi exigibilă şi a fost constatată ca atare printr-o hotărâre judecătorească definitivă şi irevocabilă.
...

Spre deosebire de situaţia salariatului, care poate trece la executarea angajatorului pentru repararea prejudiciului în baza unei hotărâri definitive, astfel cum rezultă din dispoziţiile art. 274 din Codul muncii, angajatorul, în conformitate cu dispoziţiile art. 169 alin. (2) C.mun. , trebuie să obţină o hotărâre definitivă şi irevocabilă sau sa incheie un acord cu salariatul,conform art.254 alin.3 si 4 C.mun.
deci cu alte cuvinte acea hartie pe care a efectuato nu are nici o valoare.daca eu nu stunt de acort cu acea oprire trebuie sa ma dea in judecata si sa obtina hotarare judecatoreasca pentru a putea face acea oprire.Am inteles bine?imi cer scuze daca sunt prea insistenta si va multumesc pentru ajutor
Da, ati inteles bine . Daca nu semnati acel acord, va trebui sa va actioneze in judecata.
in acea hartiuta care mia fost data nu scrie nimic despre acordul partilor si nici despre oprirea banutilor scrie doar ca se vor aplica masurile necesare pentru remedierea greseli si am semnat ca am primit un exemplar si urmeaza sa dau o nota explicativa si dupa acea mi se va da o alta hartiuta in care sunt specificate masurile care sau aplicat...deci ca sa nu mi se faca oprirea eu nu trebuie sa semnez hartia in care se specifica despre oprire si despre acordu partilor ?aceasta care mi sa dat acum nu are importanta atata timp cat nu este scris despre acordul partilor?
Actul primit este o instiintare. Banuiesc ca va urma o noua comunicare prin care vi se aduce la cunostinta cum vor recupera prejudiciu.
Acordul părţilor trebuie consemnat într-un înscris, semnat de ambele părţi, din care trebuie să rezulte în mod neîndoielnic următoarele:
- recunoaşterea salariatului că a produs o pagubă;
- descrierea pagubei;
- cuantumul şi modul de stabilire al acesteia;
- modalitatea de recuperare (printr-o singură plată sau în rate lunare).

De asemenea, nota explicativa nu face dovada efectuării cercetării prealabile disciplinare. Aşadar, angajatorul trebuie să dovedească faptul că a convocat în scris salariatul, precizând obiectul, data, ora şi locul întrevederii. Toate aceste detalii sunt necesare a fi prezente în convocarea scrisă, întrucât numai în acest fel salariatul îşi va putea exercita dreptul la apărare, putând oferi persoanei împuternicite să realizeze cercetarea toate motivaţiile şi probele relevante.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Retinere din salariu pentru neindeplinirea obligatiilor din fisa postului - incadrare anymaryh anymaryh Buna ziua! Va rog sa ma ajutati intr-o situatie : in momentul cand a venit la societate un client ascuns, un angajat al firmei, in functia de consilier ... (vezi toată discuția)
Plata fransiza casco din salariu FELICSMED FELICSMED Firma la care sunt angajat ca si consultant medical ne-a trimis tuturor celora care avem masini de serviciu o atentionare cu privire la Casco si anume: in caz ... (vezi toată discuția)
Este normal sa-mi opreasca din salariu pe motiv ca am lovit o masina!? hexodus hexodus buna ziua...sunt angajat la o societate in functie de tehnician,pe langa meseria pe care o practic sunt nevoit sa si conduc.in urma cu doua luni am avut un ... (vezi toată discuția)