avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 739 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Buna seara!
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Buna seara!

La locul de muca unde lucrez ca asistent medical intampin o problema despre care nu stiu prea multe am rugaminte daca ma poate ajuta cineva cu cateva raspunsuri.
Este vorba despre o greseala pe care eu am facuta prin recoltarea unor probe de laborator in plus facturi pe care firma contractuare nu le deconteaza, iar administratora firmi la care eu sunt angajata vrea sa imi opreasca mie din salariu costul acelor analize intrebarea mea este daca are acest drept sa imi faca oprirea din salariu si sub ce forma legala trb sa se faca acesta oprire?
mie mia oferit un referat scris si semnat de catre administrator in care spune ca eu in termen de 5 zile lucratoare trebue sa dau o nota explicativa si in urma aceste note se vor lua masurile necesare pentru remedierea greseli dar nu se specifica aceste masuri.
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 07:01, 5 August 2014
1. Art. 254 C.mun.
(1) Salariatii raspund patrimonial, in temeiul normelor si principiilor raspunderii civile contractuale, pentru pagubele materiale produse angajatorului din vina si in legatura cu munca lor.
...

Principalele modalitati de stabilire si recuperare a prejudiciului produs angajatorului – atat in cazul raspunderii patrimoniale, cat si a obligatiei de restituire – sunt acordul partilor ori actiunea in justitie.

2. Art.169 C.mun.
(1) Nici o reţinere din salariu nu poate fi operată, în afara cazurilor şi condiţiilor prevăzute de lege.
(2) Reţinerile cu titlu de daune cauzate angajatorului nu pot fi efectuate decât dacă datoria salariatului este scadentă, lichidă şi exigibilă şi a fost constatată ca atare printr-o hotărâre judecătorească definitivă şi irevocabilă.
...