avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 162 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Avans la cazare
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Avans la cazare

Am platit un avans in luna mai (persoana fizica) pentru cazare la mare de pe 18 august (pensiune - cont persoana juridica). Plata, am facut-o la cererea proprietarului pensiunii pe mail. In mail mi-a scris "avansul este nereturnabil. Doar in cazul unor suprapuneri cu aceeasi perioada se poate returna avansul sau o parte din avans". Cu o saptamana inainte de data de 18 august il anunt ca nu mai pot veni si ii cer sa-mi returneze avansul. Persoana refuza. Mentionez ca nu am semnat nici un contract sau intelegere scrisa. Ce trebuie sa fac sa-mi recuperez avansul? Multumesc!
Cel mai recent răspuns: ancaapostol , utilizator 13:11, 5 Septembrie 2014
1. daca vroiam locul de cazare trebuia sa platesc acel avans; ; daca nu plateam avansul nu mi se facea rezervarea; mentionez ca am facut rezervari suficiente in Romania la pensiuni fara conditionarea avansului, pe care le-am onorat;
2. consider ca nu amestec mere cu pere; o peroana juridica cand primeste un avans trebuie sa emita factura pentru acel avans; cum altfel isi justifica primirea banilor de la o persoana fizica, care nu are nici o calitate in acea societate?
3. dvs vorbiti de rea credinta; eu vorbesc de realitate: am platit avans si asta am si scris pe op; ca sa fie datorie, ma repet, trebuie demonstrat si nu este cum si cu ce;
4. nu am considerat ca daca platesc un avans imi asum un risc; am considerat ca platesc un avans pentru un serviciu de care acuma, din pacate, nu mai pot beneficia;
5. "am stiut ca avansul este nereturnabil" - este legal?
6. banii pot sa ii cer inapoi; nu ma opreste nimeni;
7. din pacate acuma avocatul meu e in concediu, dar se va intoarce;
8. am platit avans la o agentie la un concediu in afara; acolo am semnat contract si eu si sotul si era stipulat in contract ca avansul este nereturnabil daca anuntam mai tarziu de x zile; deci nu era "doar" nereturnabil.
Fiind detinatoarea unor opinii atat de bine fundamentate, impreuna cu o experienta consistenta in domeniu, nu va mai ramane decat sa actionati in consecinta pentru recuperarea avansului.

Eu va pot preciza un ultim argument, poate va ajuta, poate nu, inainte de a ma retrage din aceasta discutie perena de "ba da, ba nu" si anume:

Ordinul Ministrului Turismului nr. 69/ 2003 pentru aprobarea contractului-cadru de comercializare a pachetelor de servicii turistice
II. Apariţia raporturilor contractuale
1. În cazul serviciilor la cerere şi al ofertei standard, acest contract se consideră încheiat în momentul în care turistul a primit confirmarea scrisă a solicitării sale.
2. În cazul biletelor de odihnă şi/sau de tratament, contractul se consideră încheiat o dată cu plata integrală a preţului pachetului de servicii turistice sau a avansului convenit.
Precizare: confirmarea scrisă a solicitării sale este inclusiv emailul.

V. Modalităţi de plată
Modalităţile de plată a preţului contractului sunt:
1. Avansul se plăteşte după cum urmează:
a) în cazul serviciilor la cerere şi a celor din oferta standard, reprezintă ......% din preţul contractului, astfel cum este prevăzut în bonul de comandă;
b) în cazul biletelor de odihnă şi/sau de tratament, reprezintă minimum 10% din preţul contractului.
Avansul este reţinut de Agenţie cu titlu de penalităţi, în situaţia în care turistul renunţă la contract din vina sa.

Cu alte cuvinte, unde-i lege nu-i tocmeala. Nu pot sa va incurajez intr-o directie gresita doar pentru a fi neconditionat in asentimentul dvs, insa topicul este deschis pentru cine vrea sa o faca. Bafta!

Cu o saptamana inainte de data de 18 august il anunt ca nu mai pot veni si ii cer sa-mi returneze avansul.

O saptamana este cam putin. Rezervarea unei camere pentru care s-a platit avans poate a determinat proprietarul sa refuze alti clienti. Rolul avansului este sa protejeze atat agentul economic de astfel de razgandiri (pe ''ultima suta'') cat si clientul de a se trezi ca ajunge la unitate si nu are camera.

8. am platit avans la o agentie la un concediu in afara; acolo am semnat contract si eu si sotul si era stipulat in contract ca avansul este nereturnabil daca anuntam mai tarziu de x zile; deci nu era "doar" nereturnabil.

Ati vazut... exista un termen X, perfect legal daca este cunoscut de client, dupa care avansul nu mai poate fi recuperat.
In opinia mea puteati face ceva doar daca nu vi s-ar fi comunicat faptul ca avansul este nereturnabil. Dumneavoastra ati stiut asta si nu ati avut nimic de obiectat atunci, ati trimis avansul. Asa nu prea cred ca aveti sanse de castig, faptul ca ati anulat rezervarea cu doar o saptamana inainte de data inceperii cazarii vi le scade, in opinia mea, spre 0.
Ultima modificare: Luni, 11 August 2014
Ares-3, moderator
1. Tin sa va multumesc foarte mult pentru raspunsuri;
2. Nu am pretentia ca detin o experienta "consistenta" in acest domeniu; am spus din experienta, care se pare ca niciodata nu e suficienta;
3. Ordinul ministrului turismului nr. 69/2003 pentru aprobarea contractului-cadru de comercializare a pachetelor de servicii turistice, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 214 din 1 aprilie 2003 este abrogate de Ordinul 516 din 2005.

"I. Obiectul contractului îl constituie vânzarea de către Agenţie a pachetului de servicii turistice înscris în voucher, bilet de odihnă tratament, bilet de excursie, anexat la prezentul contract, şi eliberarea documentelor de plată." - nu am primit nici un voucher, bilet etc, contract, facture

" V. Renunţări, penalizări, despăgubiri
1. În cazul în care turistul renunţă din vina sa la pachetul de servicii turistice care face obiectul prezentului contract, el datorează Agenţiei penalizări după cum urmează:
a) ...% din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face cu mai mult de 30 de zile calendaristice înainte de data plecării;
b) ...% din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face în intervalul 16-30 de zile înainte de data plecării;
c) ...% din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face într-un interval mai mic de 16 zile înainte de plecare sau pentru neprezentarea la program." - nu mi s-a specificat asa ceva, doar ca avansul e nerambursabil ; de aici pot aparea speculatii de tipul si daca anuntam la 2 zile de la achitare tot nerambursabil ramanea;

4. sunt de acord cu dvs "unde este lege nu-I tocmeala"; eu nu consider ca ma tocmesc, tocmai vreau ca legile sa fie respectate; nu vreau sa ma incurajati intr-o directie gresita; va multumesc inca odata pentru raspunsuri care imi sunt de ajutor.
Pentru dl/dna Ares- 3 Moderator:

1. "o saptamana este cam putin" - cine hotaraste daca este putin sau mult? Ar trebui sa fie un act normativ in acest sens;
2. eu inteleg ca o persoana care plateste avans vrea sa merga in acel loc, iar daca nu mai poate merge, tine de o problema serioasa si nu doar de o "razgandire pe ultima suta de metri"; cine ar plati avans ca apoi doar sa se razgandeasca pe ultima suta de metri? "Razgandirea" aceasta se poate intrepreta ca o rea intentie, ori eu stiu ca de fiecare data se pleaca de la buna intentie;
3. cum ati spus, exista in contract, un termen x, care daca este cunoscut si semnat, este perfect legal; exact la acest fapt fac si eu referire; cei de la InfoCons mi-au spus ca nu exista "avans nereturnabil" fara precizarea unui anumit numar de zile;
4. a accepta un fapt, in cazul de fata "avansul nereturnabil", inseamna ca este un fapt legal? Adica despre ce discutam de fapt? "Cineva" scrie ca "avansul este nereturnabil" fara conditionare si are caracter de lege?

Alte discuții în legătură

Recuperare avans vacanta adela88 adela88 Buna ziua, Am o problema: in luna februarie am rezervat o vacanta printr-o mare agentie de turism romaneasca. Am platit 2000 de lei avans prin plata ... (vezi toată discuția)
Recuperare sume platite agentiei de turism fara a beneficia de serviciile contractate enesabin enesabin Rezumat situatie: - cumparat sejur (cazare+demipensiune+transport); - agentia de turism a intocmit 2 contracte(unul pentru cazare/demipensiune, altul pentru ... (vezi toată discuția)
Indrumare pentru o sesizare Laura2285 Laura2285 Buna ziua, In luna octombrie am platit integral o excursie 2 persoane la Praga in valoare de 1355 lei, unei agentii din bucuresti. Am primit documentele ... (vezi toată discuția)