avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 282 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Contencios administrativ sau ... Termen de raspuns petitie
Discuție deschisă în Contencios administrativ sau probleme juridice cu autorităţile, contravenţii

Termen de raspuns petitie

Sper sa fi ales corect sectiunea de forum unde sa postez intrebarea mea.

Ma intereseaza ce se intampla daca o institutie nu raspunde la o petitie adresata. Poate fi tras cineva la raspundere? In caz ca da care ar fi procedura?

Acum cazul concret.

In data de 06/05/2014 am inregistrat o petitie la CNCD (Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii ) prin email. In urma convorbirii telefonice cu reprezentantii CNCD mi s-au comunicat urmatoarele:
termenul de raspuns poate fi de maxim 90 de zile;
este obligatoriu ca petitia sa fie semnata;
Am revenit in data de 09/05/2014 cu petitia semnata si i-am rugat sa imi comunice daca trebuie sa mai fac ceva in privinta acestei petitii pentru a fi luata in considerare dar nimeni nu m-a contactat in aceasta privinta.
Ulterior (cred ca la inceputul lunii august) am revenit telefonic interesandu-ma de raspunsul care trebuie sa il primesc si mi s-a cerut un nr de telefon pentru a fi contactat dar nu s-a intamplat nimic.
In data de 06/06/2014 am primit intr-adevar un raspuns dar am primit la prima petitie (cea nesemnata) precum ca nu indeplineste conditiile necesare pentru a deschide o investigatie.

Nu stiu altii ce fel de experiente au avut dar eu unul numai de astfel de experiente am avut parte: ori nu mi se raspunde, ori raspunsurile date sfideaza orice logica. In teorie avem institutii care ne protejeaza dar in practica nici macar cand le dai toate informatiile necesare (link-uri, capturi de ecran - in caz ca link-urile nu mai functioneaza, descrieri ale faptelor, extrase din lege cu articolele care sunt incalcate) nu reusesc sa obtin decat pierderea mea de timp.

Asa pateste toata lumea sau e vorba doar de "ghinionul" meu?
Cel mai recent răspuns: ContSters256771 , utilizator 12:52, 15 August 2014
Solutionarea petitiilor transmise, potrivit art. 61, de la alte autoritati sau institutii publice,termenul de 30 de zile curge de la data inregistrarii petitiei la autoritatea sau institutia publica competenta.
Art. 8 din OG nr.27/2002
(1)Autorităţile şi instituţiile publice sesizate au obligaţia să comunice petiţionarului, în termen de 30 de zile de la data înregistrării petiţiei, răspunsul, indiferent dacă soluţia este favorabilă sau nefavorabilă...
Art. 9. - În situaţia în care aspectele sesizate prin petiţie necesită o cercetare mai amănunţită, conducătorul autorităţii sau instituţiei publice poate prelungi termenul prevăzut la art. 8 cu cel mult 15 zile
.

Constituie abatere disciplinară şi se sancţionează potrivit prevederilor
Legii nr.
188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici sau, după caz, potrivit legislaţiei muncii următoarele fapte:
a) nerespectarea termenelor de soluţionare a petiţiilor, prevăzute în prezenta ordonanţă;
b) intervenţiile sau stăruinţele pentru rezolvarea unor petiţii în afara cadrului legal;
c) primirea direct de la petiţionar a unei petiţii, în vederea rezolvării, fără să fie înregistrată şi fără să fie repartizată de şeful compartimentului de specialitate .
Multumesc mult pentru raspuns. In cazul CNCD presupun ca este o exceptie. Exista un ordin privind procedura de solutionare a petitiilor (ord. 144 din 11/04/2008, MO 348 din 06/05/2008, art 77 (1)) care prevede un termen de 90 zile.

Nu am regasit in acest ordin ce se intampla daca nu se solutioneaza.

Fapta reclamata de mine are si circumstante agravante deoarece contine doua discriminari. Este vorba de un anunt de angajare care continea doua conditii legate de varsta si sex. Operatorii telefonici de la CNCD au incercat sa ma convinga ca nu au cum sa deschida o investigatie pentru ca nu am un raspuns in scris de la ei referitor la criteriile pentru care nu pot dispune angajarea insa eu am studiat ordonanta 137/2000 si in ea spune ca discriminarea se face si prin anunt.
Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ
Art. 1: Subiectele de sesizare a instantei
(1)Orice persoana care se considera vatamata intr-un drept al sau ori intr-un interes legitim, de catre o autoritate publica,
printr-un act administrativ sau prin nesolutionarea in termenul legal a unei cereri, se poate adresa instantei de contencios administrativ competente, pentru anularea actului, recunoasterea dreptului pretins sau a interesului legitim si repararea pagubei ce i-a fost cauzata. Interesul legitim poate fi atat privat, cat si public.
.....
Buna asta cu contenciosul administrativ. Chiar nu stiam de ea. Merci mult.

Revenind la CNCD. A avut cineva vreo experienta pozitiva in legatura cu aceasta institutie? sau mai mult se taie frunza la caini pe acolo? Ieri am incercat sa ii sun la cele 4 telefoane care le au pe site si se intampla ceva pe acolo ca la nici un numar nu am prins legatura. Cred ca au numerele deconectate (poate schimba serviciul de telefonie), la email nu raspund.
Ultima modificare: Vineri, 15 August 2014
ContSters256771, utilizator
Ati incercat sa le trimiteti sesizarea prin posta recomandata cu confirmare de primire?

Poate va ajuta si acest link :
[ link extern ]

Alte discuții în legătură

Nu primesc raspuns la o petitie danaa1 danaa1 Am depus o petitie la o institutie a statului, au trecut peste 50 de zile, nu am primit raspuns. Se poate depune o plangere penala? Ce pot face in acest sens? (vezi toată discuția)
Cncd - interpretare ordonanta 137/2000 ContSters256771 ContSters256771 Ma confrunt si eu cu o problema la CNCD (Consiliul NaŃional pentru Combaterea Discriminarii). Este vorba de o petitie pentru un anunt de angajare in care ... (vezi toată discuția)
Reclamatie functionar public - telefon terminus1 terminus1 Buna ziua, Am sunat la relatii cu clientii la Casa de Asigurari de Sanatate, am fost redirectionat la departamentul abilitat unde am dat peste o doamna ... (vezi toată discuția)