avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 652 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida dublă şi ... Firma in inactivitate
Discuție deschisă în Contabilitate - partida dublă şi obligaţii fiscale declarative pentru societăţile comerciale

Firma in inactivitate

Buna ziua,

Am o firma in inactivitate de la infiintare (dec. 2013).

1. Legat de declararea situatiilor financiare, am fost informat gresit de un contabil ca trebuie sa depun bilant chiar daca eu, de fapt, îndeplinesc criteriile pentru declaratie de inactivitate. Am facut bilantul, l-am plătit iar contabilul mi-a facut factura. Apoi, am facut research pe cont propriu si n-am mai depus bilantul, ci declaratia. Întrebarea este: trebuie sa inregistrez acea factura undeva? Daca da, unde?
2. Am inteles ca am nevoie de registru jurnal si de registru inventar. Nu am obiecte de inventar, deci bănuiesc ca in ultimul registru nu voi completa nimic. In registrul inventar ce anume trebuie sa inregistrez (oare factura de la contabil)?

Mulțumesc foarte mult.
Cel mai recent răspuns: Victor_Onofrei , utilizator 01:16, 5 Septembrie 2014
Trebuie sa folositi cu atentie termenii: din ce spuneti reiese ca aveti o firma care nu a desfasurat nicio activitate de le infiintare si pana in prezent. Am inteles bine?

Daca e asa, trebuie sa depuneti trimestrial declaratia 100 cu 0 (zero) la datorii si anual o declaratie ca nu ati desfasurat activitate de la infiintare si pana in prezent. Insa, daca ati depus un bilant, trebuie sa depuneti si de aici incolo (de la data de la care ati depus primul bilant).
Intr-adevar, firma nu a desfasurat activitate pana in prezent.

D100 le-am depus de-a lungul timpului. Bilantul nu l-am mai depus pana la urma. Am depus declaratia de inactivitate.
Prin urmare, in conditiile in care am depus doar declaratia de inactivitate, trebuie sa inregistrez factura pentru bilantul pe care nu l-am mai folosit?
Puteti sa inregistrati factura, chiar daca nu ati mai depus bilantul.
Multumesc frumos.

Este obligatoriu sa inregistrez factura? Daca da, care este documentul in care trebuie sa o inregistrez?

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Finante srl nou infintat mefistos mefistos Buna ziua, Am infiintat o firma mai exact un SRL si am ridicat actele de la ONRC.Nu stiu care sunt pasii care trebuie parcursi in relatia cu ... (vezi toată discuția)
Societate fara activitate MihaelaChirita MihaelaChirita Buna ziua! Societate infiintata in 2007. Pana in prezent nu a avut si nu are activitate. Pentru incepere si desfasurare activitate se vrea a se depune dosar ... (vezi toată discuția)
Declaratii obligatorii srl-d oanaa11 oanaa11 Buna, Am o firma infiintata in aprilie 2015 care nu are angajati si nu realizeaza venituri. Am depus trimestrial declaratia 100 si acum aflu ca trebuia ... (vezi toată discuția)