Daca pe site-ul unui magazin este un produs - in speta incaltaminte - prezentat ca fiind de calitate superioara si dupa ce il cumperi, dupa 35 de zile se rupe (5 zile peste garantia acordata), si apoi vezi ca pe site-ul producatorului este prezentat ca fiind din clasa economic, pot cere magazinului, garantia de neconformitate?
Din legea 449/2003 Art.5, alin.2 lid d, asa s-ar intelege.
Luati legatura cu vanzatorul si spuneti-i ce doriti - restituirea banilor sau schimbarea pantofilor. Anuntati-l ca in caz contrar ii faceti reclamatie pentru practici comerciale incorecte pentru ca ati cumparat incaltamintea datorita descrierii false de pe site.
Legea 363/2007:
Art. 6. - (1) O practica comerciala este considerata ca fiind actiune inselatoare daca aceasta contine informatii false sau, in orice situatie, inclusiv in prezentarea generala, induce in eroare sau este susceptibila sa induca in eroare consumatorul mediu, astfel incat, in ambele ipoteze, fie il determina, fie este susceptibila a-l determina pe consumator sa ia o decizie de tranzactionare pe care altfel nu ar fi luat-o [...]
Faceti inainte de a le scrie print screen-uri la cele doua site-uri (al producatorului si al comerciantului). Nu stiu daca veti avea succes (chiar in ipoteza ca veti face reclamatie la ANPC) insa alta solutie nu vad.
Multumesc pentru raspuns. Am facut print-screen la cele 2 site-uri, si am depus reclamatie la OPC. OPC-ul a amendat vanzatorul si i-a cerut sa imi schimbe pantofii sau sa-mi dea banii. Dar vanzatorul a depus contestatie la procesul verbal intocmit de OPC, si acum se judeca fondul. Am fost citata ca martor. Intre timp, vanzatorul si-a modificat si pe site prezentarea, si spune ca pantofii sunt din clasa economic, asumandu-si practic dezinformarea. Am si de la noua prezentare print-screen. Eu sunt citata pentru proba testimoniala. Pot veni si cu inscrisuri ca martor?