Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Din acest forum am aflat ca, “Pensia de invaliditate se va acorda indiferent de stagiul realizat, in toate cazurile in care beneficiarul a fost incadrat in grad de invaliditate”.
Toate bune si frumoase numai ca, atunci cand am vrut sa depunem dosarul la comisia pentru expertizarea capacitatii de munca, am fost refuzati categoric, pe motiv ca la comisie se primesc doar dosarele/persoanele care au concediu medical (?).
Acum am sa va prezint pe larg cum stau lucrurile:
In luna februarie 2014 am intrebat la casa de pensii, ce trebuie sa facem pentru a putea sa obtinem pensia de invaliditate pentru fata noastra in varsta de 30 ani, care are un handicap grav mintal, cu caracter permanent, care necesita insotitor, dupa cum reiese din certificatele de handicap anterioare. Mentionez ca fata are aceste probleme medicale din primele luni de viata.
Ni s-a spus ca este necesar in primul rand sa obtinem TUTELA fetei noastre, pentru a putea incheia acte in numele ei, dupa care sa venim inapoi la casa de pensii, pentru a incheia contractul de asigurare sociala.
In luna august am obtinut tutela si am incheiat contractul de asigurare sociala cu casa de pensii, platind si prima contributie. In aceeasi luna am mers la comisia pentru expertizarea capacitatii de munca, pentru a depune cererea de examinare a capacitatii de munca si pentru a afla ce documente trebuiesc depuse la dosar. Aici intervine marea surpriza: nu se mai primeau dosare noi si nici nu se mai dadeau cereri tip pentru comisie, care trebuiau atasate la dosar. Motivul, conducerea casei de pensii a dat dispozitie in acest sens.
In luna septembrie, am mers in audienta la directoarea casei de pensii, care ne-a spus ca la noi in judet nu mai avem medic specialist in medicina muncii si ca este la latitudinea medicilor care vin din cand in cand din alte judete, daca vor sa primeasca dosare noi.
Asadar ne invartim intr-un cerc vicios: pentru ca dosarul sa ajunga la medic, trebuie sa avem o programare; pentru a putea primi o programare, trebuie sa avem dosarul, sau cel putin o cerere depusa, pentru a fi luati in evidenta; nu ni se primeste dosarul si nici nu ni se da formularul tipizat de cerere, pentru ca asa a dispus directoarea.
Ce putem face?
Din cate vad fiecare sef de institutie se poarta ca pe mosia lui. Numai ca ce fac ei se numeste abuz in serviciu. Faceti o plangere in acest sens la procuratura si sigur cererea va fi primita. Nu neaparat si solutionata.
1. Nu e vorba de medic de medicina muncii ci de un medic expert al asigurarilor sociale care trebuie sa se gaseasca pe langa fiecare casa teritoriala de pensii.
2. Conducerea Casei de Pensii a procedat ilegal cand a dispus sa nu se mai primeasca dosare de pensie de invaliditate.
3. - Faceti o sesizare la Casa Nationala de Pensii Publice (CNPP), pe e-mail, la: petitii.sesizari@cnpas.org
- In sesizare scrieti exact cum ati scris si aici si spuneti despre ce Casa de Pensii este vorba.
Aveti dreptate, este vorba de medic expert al asigurarilor sociale, pe care Casa Teritoriala de Pensii Tulcea, sustine ca nu-l mai are din februarie 2014, cand fostul medic a iesit la pensie. Va multumesc pentru recomandari !