avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 682 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Abonat companie telefonie mobila
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Abonat companie telefonie mobila

Buna ziua!
Sunt abonatul unei companii de telefonie.In urma cu vreo 3 luni am fost sunat de catre un operator si mi s-a propus daca doresc sa trec pe un alt abonament mai ieftin pentru ca a observat ca media mea de consum era mult mai mica.I-am comunicat acelui operator ca imi parte tentanta oferta insa nu am spus ca sunt de acord si ca o sa ma gandesc la propunerea sa.Chiar de a doua zi mi-a fost prelungit contractul cu 2 ani fara a avea acordul meu nici macar verbal nicidecum scris, totodata am fost instiintat prin email ca mi-a fost schimbat tipul de abonament si prelungit pana in 2016.
Intrebarea mea este: E legal sa prelungesti un contract unei persoane fara acordul prealabil macar verbal daca nu scris? Va multumesc si astept un raspuns ce pot eu face sa renunt la aceasta companie.:(
Cel mai recent răspuns: ContSters256771 , utilizator 21:49, 23 Octombrie 2014
yodus a scris:

Daca nu m-as fi gandit sa plec de la ei vreodata habar n-aveam de aceasta prelungire.


Ati spus ca v-au trimis email cu prelungirea. Ati aflat acum de prelungire sau acum 3 luni?

Incep prin a face o precizare si anume : lg 130/2000, la care am facut referire initial, a fost abrogata prin OUG nr. 34/2014, privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 427, din 11 iunie 2014. Imi cer scuze pentru informarea gresita.
In alta ordine de idei, pasii pentru incheierea unui contract prin telefon sunt urmatorii:
1. Oferta. Furnizorul trebuie sa ofere initial, prin telefon, informatii minime despre oferta.
2. După prezentarea ofertei, furnizorul trebuie să transmită toate informațiile referitoare la aceasta și pe un suport durabil (de exemplu, pe hârtie, prin e-mail, fax, printr-un mesaj în contul on-line). Din ceea ce ati spus dvs in prima postare, acesti pasi au fost indepliniti.
3. Consumatorul trebuie sa accepte oferta printr-o confirmare transmisă furnizorului pe un suport durabil (de exemplu, e-mail).
4. Profesionistul transmite consumatorului confirmarea incheierii contractului, pe un suport durabil, intr-un termen rezonabil din momentul incheierii contractului la distanta si cel tarziu la momentul livrarii produselor sau inainte de inceperea prestarii serviciului solicitat.
Momentul incheierii contractului la distanta il constituie momentul confirmarii, pe un suport durabil, de catre profesionist a acceptarii comenzii transmise de consumator.

In orice caz, ar trebui sa mergeti personal la punctul de lucru pentru a clarifica situatia si sa solicitati, asa cum a sugerat si dl Marian Bratu, inregistrarea convorbirii telefonice. Daca stiti ca nu ati acceptat oferta, puteti face o sesizare la ANPC sau ANCOM (in ambele cazuri puteti face reclamatie si online).

Multumesc tuturor pentru raspunsuri si indrumari.In final voi merge la sediul lor pentru a clarifica situatia.Stiu ca demersul meu este destul de intarziat insa constatand ca la alte companii exista o politica de stimulare a clientilor mult mai avantajoasa decat cea la care sunt eu am zis sa incerc sa portez numarul dar inainte de a face acest lucru m-am informat in ce stadiu contractual se afla abonamentul meu.Repet nu am avut cunostinta de prelungirea contractului ci pur si simplu am crezut ca fiind un client destul de vechi inca din anul 2002 (asa cum m-a aburit operatorul) , imi vor oferi un nivel de plata al abonamentului mai mic.Da e mai mic de la 9 euro la 8.99 euro :)))) cu ceva minute nationale in plus si SMS-uri insa niciodata nu le consumam pe toate si pentru asemenea avantaj m-am trezit ca-mi spune ca am contractul pana in 2016 cand eu stiam ca de la ultima prelungire cu buna stiinta si pe comanda mea atunci cand am luat si un telefon expira in ianuarie 2015.Pentru acesta pana in 2015 am act aditional insa la cel care spun ei ca-l am pana in 2016 nu mi-a parvenit nimic.
Bafta!

Sa ne spui ce ai rezolvat.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Contract telefonie mobila modificat telefonic arina24 arina24 Buna dimineata, Am o problema cu furnizorul de telefonie mobila. Mama mea are un abonament de 7 ani la un furnizor (nu cred ca am voie sa ii spun numele). ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract AlexandruBarbu AlexandruBarbu Buna ziua. Am doua abonamente, unul de telefonie mobila, altul de internet. Cel de telefonie mobila a fost recent reinnoit, din greseala, de tatal meu, dar ar ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract romtelecom mariasava mariasava am un contract incheiat cu romtelecom , din vara anului 2012, pe o perioada de 24 luni , acest contract a fost incheiat telefonic , nu am unul si acasa , am ... (vezi toată discuția)