Va rog să mă ajutaţi şi pe mine cu un sfat legat de o problemă mai puţin obişnuită. Am descoperit recent că am nişte probleme de sănătate. Deoarece m-am speriat destul de tare, am căutat informaţii despre medicii buni din domeniul respectiv. Spre norocul meu (aşa credeam atunci) am găsit, la una dintre clinicile private de top, destul de exclusivistă (în special prin preţurile aplicate, dar şi prin numele mari de medici care acordă acolo consultaţii) un medic despre care ştiam că este cel mai bun specialist în domeniul în care aveam eu nevoie. Surpriza a început chiar de la primul contact în cabinet, când a început să vorbească numai aiureli despre conducerea clinicii respective, aducând injurii atât patronilor, cât şi unor medici care profesau acolo (era de faţă şi o asistentă). Evident, pe mine nu mă interesau acele aspecte, căci mă dusesem să primesc un diagnostic şi un tratament şi, în plus, nici nu cunoşteam persoanele despre care mi se vorbea. Nu a dorit să-i arăt analizele pe care le făcusem în prealabil şi, mai grav, pe interpretarea ecografiei pe care mi-a facut-o nu a prins exact problema pentru care venisem. Nici nu mi-a trecut prin cap că nu va scrie în raportul medical acel aspect (este vorba despre o mică tumoră), căci i-am spus că de aceea venisem, căci îmi apăruse la o ecografie de control pe care o făcusem la policlinica unde sunt arondată. Mi-a spus că a văzut-o, că este încă mică şi trebuie monitzorizată peste 6 luni, dar a ţinut să mai adauge că din acest motiv "X" şi "Y" (două persoane publice binecunoscute) au "mierlit-o". Pe raportul medical care mi s-a înmânat la finalul consultaţiei, la recepţie, când am achitat, NU a scris absolut nimic despre acest aspect (nu numai că nu a scris dimensiunile, la acest moment, dar nici măcar nu a menţionat existenţa ei). Atunci, ce ar fi trebuit să monitorizez peste 6 luni, dacă nu aveam coordonatele la care urmau să se raporteze verificările ulterioare?
Partea şi mai ciudată vine acum: mi s-a comunicat, după ce am plătit (o sumă mare, cam de 4 ori costul unei consultaţii la alte clinici private), mi s-a spus că dl doctor şi-a uitat parafa acasă. A rămas că în ziua următoare când va avea consultaţii se va printa un nou raport medical pe care se va aplica parafa, urmând apoi să-l ridic de la recepţie. Au trecut de atunci două săptămâni şi, deşi am dat numeroase telefoane la clinica respectivă, mi se spune, sub diverse pretexte, că încă nu s-a rezolvat (ba că doctorul nu a venit, ba că iar a uitat). Presupun că medicul respectiv conştientizează că a făcut acea consultaţie şi ecografie în bătaie de joc şi nu vrea să şi asume documentul.
Vă adresez rugămintea să-mi spuneţi ce ar trebui să fac în aceste condiţii, deoarece am senzaţia că cei de la clinica respectivă îşi bat joc de mine (bănuiesc că şi alţi pacienţi ai doctorului respectiv sunt în situaţii similare, căci persoana de la recepţie mi-a spus "din păcate, nu sunteţi singura pacientă pentru care dl doctor a uitat să pună parafa"). Când a trebuit să achit multe sute de lei pentru acea bătaie de joc de consultaţie nu a uitat, însă, nimeni să-mi ia banii.
Mulţumesc
Ar fi bine să faceți o reclamație la OPC, în ceea ce privește clinica, de la care solicitați banii înapoi. Argumentați cu analizele medicale prezentate la medic, chitanța cu plata, numele doctorului, data prezentare și ora consultației. Invocați și urgența situației. cu suspiciunea de diagnostic grav. Dacă aveți primul exemplar de document de la clinică atașați-l și pe acela.
Detaliați motivele plângerii: lipsa unui document complet care să facă referire la documentele prezentate de dvs., lipsa unui diagnostic, unei ștampile. Solicitați returnarea banilor pentru că nici un lucru util nu veți mai primi de la medic. Nu argumentați cu "racilele" descrise de medic, nu ajută.
Nu uitați că medicul poate avea o opinie diferită de alți doctori. Continuați să obțineți opinia altor medici.
Reclamați cu toate motivațiile verificabile și la Clinică atașând reclamația la OPC.
Anexați la reclamații numai copii. Păstrați documentele trimise cu ștampila de înregistrare a solicitărilor la instituțiile respective.
Până nu depuneți reclamațiile nu acceptați vreun document de la clinică, cu diagnostic sau fără.
Nu lăsați lucrurile așa.
Sănătate
Da, este foarte important sa va hotarati ce doriti sa se intample. Chiar daca raportul nu are parafa, este inregistrat in sistemul clinicii private, iar doctorul este responsabil pentru continutul acestuia. Daca sunteti nemultumita de serviciile clinicii de care acest doctor apartine trebuie sa faceti o plangere scrisa conducerii acesteia si sa cereti rambursarea pretului consultatiei, dar din cate stiu eu acest lucru nu se practica. Mai degraba niste scuze si poate un voucher. Asadar, asa cum ati fost sfatuita ganditi-va ce va doriti sa se intample practic si exercitati-va drepturile orice implicatie ar exista. Exista inclusiv forumuri despre doctori unde va puteti povesti experienta, dar cu numele clinicii si al doctorului, ca sa stie si altii pe viitor! E dreptul nostru al tuturor sa fim nemultumiti de serviciile prestate, chiar daca e vorba de un doctor cu renume! Bafta multa!
Puteti depune plangere la OPC, insa recuperarea sumei de bani platita va trebui s-o faceti doar prin instanta. Mi-e greu sa cred ca se va sesiza clinica respectiva si va va restitui suma data pentru consultatie.
Nu cred ca puteti avea sanse la OPC.
Medicul este obligat sa faca actul medical asa cum cere legea.
Ati putea adresa mai intai o cerere catre directorul clinicii prin care sa va plangeti amanuntit de cele relatate pe forum.
Dupa ce veti primi sau nu raspuns reveniti pe forum.
In termen de 30 de zile trebuie sa va raspunda la cerere dar sa aveti si nr de inregistrare la cerere.