avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 573 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general inventariere generala a patrimoniului la o societate ...
Discuție deschisă în Contabilitate în general

inventariere generala a patrimoniului la o societate comerciala

Buna ziua,
Ma poate lamuri cineva in legatura cu atributiile directorului economic la inventarierea generala a patromoniului?
in ce lege si in ce articol pot gasi daca el trebuie sa fie presedintele comisiei generale de inventariere si sa instruiasca comisiile de inventariere?
Cel mai recent răspuns: Daniela Vorovenci , Consultant fiscal 15:01, 29 Mai 2009
Actul normativ ce reglementeaza organizarea si inventarierea elementelor de activ si de pasiv este OMFP 1753 / 2004 (citindu-l te vei lamuri).
Atributiile Directorului Economic
Este subordonat Directorului general al societatii . Are in subordine compartimentui Financiar-Contabilitate.
1. - Raspunde de organizarea si coordonarea activitatilor in domeniul financiar-contabil, desfasurate in cadrul societatii .
2. - Reprezinta societatea in relatiile cu clientii, furnizorii/ subcontractantii si tertii, pentru probleme legate de activitatile economico - financiare. Asigura aplicarea corecta in activitatile societatii a prevederilor actelor normative in vigoare aferente domeniilor financiar si contabilitate .
3. - Participa la analizarea documentelor contractuale ce se perfecteaza cu clientii/ fumizorii/ subcontractantii si semneaza alaturi de Directorul general al societatii sau inlocuitorul acestuia, documente si operatii care angajeaza raspunderea patrimoniala a organizatiei .
4. - Organizeaza si asigura efectuarea unor analize economico-financiare privind situatia organizatiei in ce priveste utilizarea mijioacelor circulante, analiza stocurilor, structura cheltuielilor, analiza profitului, situatia financiara, situatia costurilor etc., precum si pentru fundamentarea si definitivarea principalilor indicatori econornico-financiari aferenti activitatilor desfasurate potrivit profilului societatii si pentru fonnularea de propuneri in vederea rentabilizarii intregii activitati a societatii.
5. - Raspunde de elaborarea proiectului bugetului de venituri si cheltuieli (b. v. c.) pentru anul care incepe .
6. - Urmareste si asigura realizarea b. v. c. aprobat, colaborind cu ceilaiti directori si cu sefii de compartimente/ santiere din cadrul societatii .
7. - Urmareste impreuna cu Directorul tehnic decontarea integrala a productiei si serviciilor realizate lunar de catre organizatie .
8. - Organizeaza si urmareste mentinerea legaturii perrnanente cu organele bancare si fiscale, pentru efectuarea operatiunilor de incasari si plati, asigurand deplina legalitate a acestora .
9. - Raspunde de indeplinirea, in conformitate cu prevederile legislatiei actuate, a tuturor obligatiilor financiare ale societatii fata de bugetui statului, unitatile bancare si alte persoane juridice sau fizice .
10. - Coordoneaza si raspunde de aplicarea sistemului actual de evidenta contabila stabilit prin legislatia in vigoare .
11. - Raspunde de depunerea in termen a documentelor necesare pentru eliberarea sumelor reprezentind salariile, recornpensele si stimulentele banesti ale personalului societatii, acordate in limitele prevederilor legale .
12. - Asigura intocmirea statelor pentru plata salariilor, stimulentelor si recompenselor catre angajatii si colaboratorii societatii, precum si efectuarea in sistem confidential al platii acestora .
13. - Organizeaza si asigura evidenta veniturilor banesti realizate lunar din salarii si recompense, de fiecare angajat si colaborator, precum si a eventualelor debite ale acestora catre societate .
14. - Raspunde de asigurarea gestionarii si securitatii mijioacelor banesti preluate la nivelul societatii, precum si de respectarea plafonului de casa in numerar, potrivit reglementarilor existente; verifica si asigura legalitatea actelor de banca si a operatiunilor de casa.
15. - Stabileste masuri cu privire la intocmirea, circulatia rationala si pastrarea documentelor care stau la baza inregistrarilor contabile in vederea efectuarii corecte si la timp a inregistrarilor respective .
16. - Raspunde de intocmirea balantelor contabile lunare si a bilantului anual, in vederea analizarii rezultatelor econonuco-financiare obtinute de societate si stabilirii de masuri pentru marirea eficientei activitatilor specifice desfasurate de organizatie .
17. - Raspunde de organizarea evidentei mijioacelor fixe si a obiectelor de inventar din patrimoniul societatii, precum si de urmarirea realizarii programelor de amortizare a mijioacelor fixe .
18. - Organizeaza efectuarea in conformitate cu reglementarile aplicabile, cu participarea comp. Financiar-Contabilitate a inventarierilor periodice si a celor ocazionale, privind bunurile apartinind societatii .
19. - Raspunde de aplicarea Sistemului de management al calitatii (SMC) in cadrul activitatilor pe care Ie coordoneaza .
20. - Participa la auditurile efectuate in cadrul activitatilor pe care le coordoneaza si asigura indeplinirea actiunilor corective emise .
21.- Asigura mijioacele financiare necesare desfasurarii normale a activitatilor din profilul societatii, precum si a aplicarii SMC in toate activitatile societatii, inclusiv pentru desfasurarea normala a activitatilor de AQ si CTC .
22. - Elaboreaza si propune programe de instruire, perfectionare si testare pentru personalul din din subordine si urmareste realizarea lor si efectuarea inregistrarilor aferente .
23. - Asigura pastrarea integritatii patrimoniului societatii si organizeaza urmarirea recuperarii operative si pe cale legala a eventualelor daune cauzate acestuia; formuleaza propuneri pentru analizarea si aprobarea trecerii pe costuri a eventualelor pagube nerecuperabile.
24. - Organizeaza evidenta si urmarirea tuturor debitorilor societatii, persoane juridice sau fizice, in vederea incasarii cit mat grabnice a sumelor datorate de acestia .
25. - Respinge la plata produsele/ serviciile/ lucrarile depistate ca neconforme in urma inspectiilor, verificarilor, incercarilor si receptiei la care acestea au fost supuse .
26. - Asigura rezolvarea tuturor litigiilor in domeniul financiar-contabil legate de contractele incheiate cu furnizorii de produse si servicii.
27. - Organizeaza evidenta reglementarilor aplicabile in activitatile financiar-contabile si verifica insusirea si corecta aplicare a prevederilor acestora, de catre personalul subordonat.
28. - Urmareste si asigura efectuarea controlului ierarhic operativ curent, precum si instituirea si exercitarea autocontrolului in activitatile financiar-contabile .
29. - Prezinta Directorului general informari, rapoarte, sau note explicative privind situatia econoinico-financiara a societatii si masurile propuse de imbunatatire a rezultatelor obtinute in acest domeniu .
30. - Asigura intocmirea si inaintarea in tennen a darilor de seama statistice specifice activitatilor financiar-contabile .
31. - Raspunde de detalierea si dupa caz, defalcarea atributiilor functiilor subordonate, in fisele posturilor din cadrul acestora ; vizeaza fisele respective si asigura - dupa aprobarea acestora de catre Directorul general al societatii -inminarea lor cu semnatura de primire din partea ocupantilor posturilor, un exemplar al fiecarei fise fiind transmis la compartimentui Resurse umane ;urmareste indeplinirea de catre fiecare subordonat a atributiilor cuprinse in fisa aferenta postului pe care il ocupa .
32. - Indeplineste orice alte atributii stabilite in sarcina sa de catre Directorul general

Presedintele comisiei generale de inventariere este numit de catre Administratorul societatii pe baza unei decizii care am dat-o ca exemplu:
DECIZIA NR.


In temeiul Legii nr. 31/1990, a Legii 82/1991 si a OMF nr. 1753/2004 privind organizarea si efectuarea inventarului patrimoniului, Dl. .............. , administrator al S.C. .........
DECIDE:

Art. 1. Se constituie comisia de inventariere a patrimoniului formata din:
- membru,
- membru,
Comisia isi va desfasura activitatea in urmatoarele locuri:
-sediul societatii
-…………..
…………

Art. 2. Comisia de inventariere a fost instruita conform procesului verbal de instruire anexat prezentei.
Art. 3. Comisia de inventariere va proceda la inventarierea mijloacelor fixe, obiectelor de inventar, material, marfuri, piese de schimb, productie neterminata,produse finite, creante, obligatii, disponibilitati in lei si in valuta, conturi in afara bilantului.
Art. 4. Comisia de inventariere isi va incepe activitatea in data de ……….ora …… pentru toate gestiunile procedand conform instructajului efectuat, iar finalizarea operatiunilor va fi terminata in data de …………. ora …… prin depunerea procesului verbal de valorificare a inventarierii la registratura firmei.
Art. 5. Prezenta decizie a fost comunicata celor nominalizati.



Administrator
………………………
Luat la cunostinta:
Comisia de inventariere Gestionari
……………………….. ……………………
……………………….. ……………………




~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Fisa post lipovan lipovan X-(Doresc un model de fisa postului pentru contabil sef pt a-l descarca (vezi toată discuția)
Fisa postului ContSters71578 ContSters71578 Am si eu nevoie urgenta de fisa postului pt o persoana care lucreaza la contabilitatea stocurilor la materii prime :worthy: (vezi toată discuția)