avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 509 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Indemnizatie concediu medical
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Indemnizatie concediu medical

Buna ziua!
Sunt profesor pensionat cu grd. III de invaliditate si lucrez cu1/2 norma in aceeasi
institutie.In lunile iulie si august am fost in concediu de odihna, iar pe trim.II si III am primit si sumele cuvenite prin hotarare judecatoreasca. In urma unui accident am suferit o fractura la piciorul drept necesitand interventie chirurgicala.Cum se calculeaza indemnizatia de concediu medical initial si pentru cele in continuare? Se tine cont si de cuantumul pensiei?
Va multumesc.
PS. am avut accidentul pe 4 oct.2014.
Ultima modificare: Sâmbătă, 22 Noiembrie 2014
stohanov, utilizator
Cel mai recent răspuns: Samoila Georgeta P.F.A. , Consilier juridic 23:53, 24 Noiembrie 2014
Calculul e complex dar pot sa va spun ca nu se tine cont de pensie pentru ca medicalul se elibereaza pentru a primi bani de la angajator, nu de la casa de pensii, ca masura de protectie pentru persoanele aflate in incapacitate temporara de munca. In calitate de pensionar legea presupune ca nu va aflati in incapacitate temporara de munca, ar fi culmea sa munciti pentru pensie, nu?
Cum calculam concediu medical:
I.Se constituie baza de calcul din ultimele 6 luni inaintea lunii de acordare a concediului medical.
II. Se totalizeaza veniturile persoanei pentru cele 6 luni luate in calcul.
III. Se calculeaza media zilnica a veniturilor impartind totalul veniturilor la numarul total de zile stabilit la punctul I.
IV. Se calculeaza indemnizatia propriu-zisa inmultind media zilnica de la pct. III cu numarul de zile lucratoare din perioada de concediu medical, la care se aplica procentul stabilit pentru tipul de concediu.