Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Buna seara,
Va rog sa ma ajutati. In 2011 mi-am portat nr de telefon de la Vodafone la Orange. In Aprilie 2013 am semnat un act aditional prin care am prelungit perioada contractuala modificand de asemeni si tipul/valiare abonamentului. Plata facturilor o fac prin internet banking incepand din 2012; nu am avut probleme pana acum privind procesarea platilor, dar in data de 01.11 abonamentul meu a fost suspendat pe motiv de neplata. Am sunat la Orange si am vorbit cu un domn care mi-a spus ca nu se vede in sistem ultima plata efectuata, adica ptr luna octombrie. Am trimis pe adresa lor de email dovada platii - OP in format electronic scos din internet banking - data platii 13.10. Am sunat din nou, iar abon a fost reconectat imediat. Apoi in data de 12.11 din nou abon suspendat: am sunat la relatii cu clientii si mi se spune ca nu factura din octombrie este problema, ci din septembrie apare neconfirmata plata. Nu eram in localitate si nu avea acess la internet asa ca l-am rugat pe fratele meu sa se conecteze si a reusit sa extraga din extrasul de cont ( un printscreen - mai mult de atat nu s-a descurcat) plata efectuata in data de 11.09. Am trimis pe adresa de email, am sunat si mi-au confirmat din nou plata si in plus mi s-a spus ca au confirmat plata si pe luna noiembrie. Dl. repectiv cu care am vorbit pare mai profesional si m-a asigurat ca totul este confirmat, este in regula si multumiri ca folosesc orange.... Insa astazi 25.11 abon meu este suspendat pe motiv de neplata..... Din nou... Intre timp primesc un sms de la Orange sa trimit confirmarea platii la un nr de fax....de parca orice client= pers. fizica are un fax acasa! Intre timp le-am trimis o "reclamatie" folosind contul meu orange online cerandu-le rezilierea abon. Am primit un email in care mi se explicat termenul maxim de alocare a banilor in functie de modalitatea de plata aleasa; suspendarea abon. ptr ca nu a fost inregistrata plata in luna sept; iar daca doresc rezilierea trebuie sa achit contravaloarea abon inmultita cu nr de luni ramase (aprilie 2015).
Consider ca eu mi-am indeplinit obligatiile contractuale -plata facturilor in timp, etc. "Vina" este a Orange Ro care evident spune printr-o dra ca " problema poate fi ptr ca ati efectuat platile prin transfer bancar" ( mai bine ar fi sa va duceti intr-un sediu sa platiti ). Daca toata lumea ar avea timp sa ajunga in timp util in reprezentantele lor sau la orice alti furnizori de servicii, de ce mai avem posibilitatea Internet Banking?!
Cum ar trebui sa procedez sa imi reziliez acest contract fara a plati cv abon. si eventual a altor taxe care mi se par un pic neadecvate in cazul acesta?
Potrivit legii 193/2000: Sunt considerate clauze abuzive acele prevederi contractuale care:
...
j) restrâng sau anulează dreptul consumatorului de a denunţa sau de a rezilia unilateral contractul, în cazurile în care:
- profesionistul nu şi-a îndeplinit obligaţiile contractuale;
– profesionistul a impus consumatorului, prin contract, clauze referitoare la plata unei sume fixe în cazul denunţării unilaterale.
Le puteti trimite o notificare de denuntare unilaterala a contractului prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire si continut declarat (notificarea trebuie sa respecte un termen de preaviz, in general de 30 de zile).
Daca operatorul de telefonie refuza sa ia act de denuntarea contractului, dupa expirarea termenului de preaviz, va puteti adresa ANPC sau instantei de judecata.