am urmatorul caz .fabricam tamplarie lemn stratificat,vindem catre PJ si PF avem gestiuni distincte depozitul cu produs finit de unde vindem cu factura si gestiune en-detail unde folosim casa de marcat .problema e urmatoarea ,valoarea lucrarilor fiind foarte mare chiar si de 150.000 lei pt o persoana fizica administratorul monteaza lucrarea integral dar incaseaza in rate .mai clar la sfarsit de luna raman cu sold in gestiune pt marfa neincasata dar faptic ea nu exista deoarece e deja montata la casa omului .cum fac la inventariere ?ce document as putea folosi prin care sa justific stocul care de fapt ca marfa nu exista ?stiu ca la amnuntul nu se da in rate dar cum sa procedam ?
avem raport productie ,bonuri consum ,bon predare/transfer/restituire ,fisa articol pt produsul finit finalizat cat si pt productia in curs .in momentul in care finalizam produsul finit pe baza comenzii date de catre client , ce e catre persoane juridice pleaca cu factura fiscala /chitanta sau BO si ce e pt persoana fizica ,pana in prezent,am procedat cum am scris mai sus adica faceam bon transfer la gestiunea unde folosim casa de marcat , facem receptie dupa care taiam BF pt acea lucrare ,scriptic se intampla asta dar faptic nu exista magazin de desfacere .Este o incapere ,biroul administratorului unde se afla si casa de marcat .In raportul de gestiune acum ramane sold pt produsele montate dar neincasate inca .Cred ca ne-am incurcat in hartii , asa am inceput sa lucram cu factura si chitanta catre persoanele fizice dar cei de la garda ne-au spus ca nu e voie si am fost nevoiti sa cumparam casa de marcat ca sa demaram pasii de mai sus .
ma scuzati ca revin dar va rog sa imi confirmati daca e corect cum am inceput anul
1.comanda clientului persoana fizica pe baza unei oferte stabilite intre parti ,dupa care mergem si luam masuri
2.BC pt materialele folosite in procesul de productie
3.raport productie cu lucrarile finalizate si in curs
4.bon predare din linia de productie
5.transportul lucrarii la casa clientului insotit de factura fiscala ,aviz si certificat garantie .
6.chitante pt incasarea lucrarii (sant mai multe pt ca lucrarile au valori destul de mari si se incaseaza in cate 3-4 luni )
credeti ca e bine cum am inceput ?