cum se tine contabilitatea la un srl ptr servicii de taxi?
Daca as putea sa rezum 4 ani de facultate si 3 ani de stagii profesionale (minim, doar pentru dreptul de profesie) intr-o singura fraza, v-as raspunde cu mare drag.
D-voastra tocmai ati intrebat cum se repara un camion.
Aveti dreptate ! Nici eu nu as fi stiut ce sa raspund . Am sa detaliez. Nu ma pricep la contabilitate si as fi vrut sa stiu cum se tine contabilitatea la un SRL cu o licenta taxi .Concret ...Urmeaza sa preiau de la cineva (un PFA) o licenta taxi . Am inteles ca PFA-ul lui se va transforma in SRL. SI eu sunt PFA si tin o evidenta contabila simpla. La mine este destul de usor . Sigur treaba se complica atunci cind voi inchiria licenta unei persoane care vrea sa faca taxi si vine cu masina proprie, pe care o va trece pe SRL-ul de mai sus amintit. Pe scurt cam asta este problema . Multumesc !
La SRL e prea complex pentru explicatii pe net. Se tine contabilitate in partida dubla dupa reglementari profesionale stricte, apar reguli de casierie specifice, bilant, registre obligatorii, declaratii in plus cel putin la trimestru, manual de politici contabile etc etc.Va trebuie un contabil, poate fi economist daca nu expert. Oricum, economistul, ca sa poata semna bilantul va trebui sa aiba contract de munca. Expertul poate semna si bilantul doar in baza unui contract de prestari servicii. Si nu e vorba doar de contabilitate ci si de fiscalitate, sunt multe chichite. De exemplu stiati ca puteti scadea din baza impozabila a impozitului pe venit contravaloarea casei de marcat achizitionate pe firma?
Concluzie: va trebuie musai contabil.
Multumesc mult pentru detalii. A fost deajuns sa citesc despre economist, contract de munca , registre , bilanturi si alte alea . Am avut srl dupa 90 si stiu cum e. Ma gandeam ca la prestari servicii e mai simplu. Nu ma mai tenteaza . Multumesc!