avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 890 soluții astăzi

Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.

Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... calcul concediu medical
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

calcul concediu medical

din 1 ian 2015 sunt in concediu medical cod 01(75%)pana pe 31 01.deci toata luna.cum se calculeaza c.m?multumesc!
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 12:53, 18 Ianuarie 2015
Indemnizatia pentru concediu de maternitate se calculeaza astfel:

- Se aduna veniturile brute (din statele de plata) din cele 6 luni anterioare lunii in care se intra in concediu medical (e vorba de veniturile brute pentru care s-a platit cota de contributii de 0,85% pentru concedii si indemnizatii).
- Suma se imparte la numarul de zile lucratoare din cele 6 luni si se obtine media zilnica a bazei de calcul (Mzbc).
- Mzbc se inmulteste cu 75% si se obtine indemnizatia zilnica pentru concediul medical (Izcm).
- Izcm se inmulteste cu numarul de zile lucratoare din certificatul medical (sau din luna respectiva) si se obtine indemnizatia (lunara) pentru concediul medical.
- Izcm este aceeasi pe toata durata concediului medical daca aveti si alte certificate medicale "in continuare".
- Din indemnizatia lunara se retine contributia de asigurari sociale (CAS = 10,5% = pentru pensie) si impozitul pe venit.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Calcul concediu medical IoanaB15 IoanaB15 Buna ziua, Imi poate spune cineva cum se calculeaza concediul medical ( cat iau efectiv pentru o luna in care voi fi in concediu medical ) la un salariu brut ... (vezi toată discuția)
Indemnizatia pt risc maternal Elena_Aurelia Elena_Aurelia Buna ziua,am eu o problema :indemnizatia pt risc maternal se calculeaza 75 la suta din veniturile brute sau cele net? (vezi toată discuția)