avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1789 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Neridicarea produsului de catre client din service
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Neridicarea produsului de catre client din service

Buna ziua. In calitate de vanzator produse electrocasnice vreau sa ma lamuresc in legatura cu o problema. M-am intalnit cu acest caz recent si nu am stiut cum sa-l rezolv. In iunie 2014 un client a adus la magazinul meu un aspirator pentru trimitere in service. L-am preluat ca magazin, l-am trimis prin curier la service-ul autorizat, produsul a venit inapoi la magazin in timp util(sub 15 zile calendaristice), clientul a fost anuntat telefonic si via SMS ca produsul a fost reparat dar nu a venit sa si-l recupereze. Acum o saptamana clientul s-a prezentat la magazin ca vrea sa-si recupereze aspiratorul. Produsul respectiv a fost casat din cauza ca nu a fost ridicat din magazin intr-o perioada de 6 luni. Intrebarea mea este: Exista vreo reglementare legala cu privire la aceasta problema? Magazinul are vreo obligatie legala sa pastreze produsul pana cand clientul vine sa si-l ridice sau exisa vreo posibilitate legala in care intr-un termen de "x" zile de neridicare produsul sa fie considerat "abandonat" si sa intre in custodia magazinului urmand ca acesta sa se dispenseze de el in ce metoda doreste? In cazul in care clientul face reclamatie la ANPC acesta are castig de cauza sau nu? Mentionez ca in PV intocmit la magazin nu exista stipulata nicio conditie care sa informeze clientul ca daca nu-si ridica produsul intr-un anumit termen il pierde definitiv. As aprecia un raspuns din partea unor profesionisti. Multumesc,
Cel mai recent răspuns: ctarnoveanu , utilizator 23:53, 29 Ianuarie 2015
Ares-3 a scris:


La fel nu exista nici vreo prevedere care obliga magazinul sau service-ul sa tina produsul la infinit pana cand se gandeste clientul (sau nu) sa vina dupa el, nu?



La infinit, nu. Doar trei ani.
Afara de ipoteza in care i s-a adus la cunostinta faptul ca dupa 6 luni bunul neridicat va fi valorificat obligatia de a pastra bunul merge pana la limita termenului general de prescriptie stabilit de art. 2517 Cod civ.
Termenul prescriptiei este de 3 ani, daca legea nu prevede un alt termen.


Desigur ca pentru perioada in care bunul a fost depozitat clientul trebuie sa plateasca chletuielile necesare si uitile depozitarii.
Eu am citat, n-am zis de-astea dar nici n-am stiut ce poate face in astfel de situatii ca sa nu raspunda in fata legii daca oamenii n-au venit intr-un termen considerat de dumnealui prea lung.
Multumesc mult pentru lamuriri! E utila pentru user si informatia cu cheltuielile pe care le poate pretinde in caz ca ajunge in-o astfel de situatie... ce mai, ne-ai scos din ceata :coffee:
Nu era problema de protectia consumatorilor.
Ultima modificare: Joi, 29 Ianuarie 2015
Ares-3, moderator
@ Ares-3
Foarte, foarte adevarat. Greseala mea. :blush2: Din graba de a raspunde am sters partea in care aparea ca Ares-3 il citeaza pe @ctarnoveanu.
Corectez aici
ctarnoveanu a scris:

La fel nu exista nici vreo prevedere care obliga magazinul sau service-ul sa tina produsul la infinit pana cand se gandeste clientul (sau nu) sa vina dupa el, nu?

:flowersblue:
Acuma daca bag o [editat] intru-n offtopic, deci sunt doar politicoasa si spun Multumesc! din nou.
Ok, multumesc mult pentru lamuriri. Deci, concluzionand, daca eu ca magazin as introduce in acel proces verbal de trimitere in service informatia ca neridicarea produsului din magazin intr-un termen de x zile duce la...(diferite urmari) nu as avea nici un fel de problema din punct de vedere legal? Imi dau seama ca nu e vorba de o joaca si nu putem face procese verbale care sa contravina legii. Cu clientii nu ne putem purta neprofesionist. De asta cer lamuriri. O rezolvare corecta ar fi introducerea in procesul verbal a acestei informari?

Alte discuții în legătură

Clienti neseriosi , ce pot face oktagsm oktagsm sunt detinatorul unui service gsm , problema mea este in felul urmator am clienti care isi lasa telefoanele la reparat si vin dupa 6 luni chiar si 2 ani ... (vezi toată discuția)
Garantie telefon mobil Myhai007 Myhai007 Buna ziua, Am trimis un telefon la garantie acesta neavand program publicu a trebuit sa il duc la firma X. Telefonul avea mai multe probleme: nu se auzea cand ... (vezi toată discuția)
Produs inlocuit - garantie neactualizata Gabi-M Gabi-M Buna ziua, O sa incerc sa fiu cat mai succint... Pe data de 24 nov. 2013 am achizitionat, achitand cu cash, un smartphone, dintr-un anumit magazin din ... (vezi toată discuția)